Beantwoord

Activatie T Mobile thuis

  • 27 December 2021
  • 25 reacties
  • 183 Bekeken

Hoi!

Ik lees net dat de activatie van een t mobile thuis abonnement nog wel eens problemen geeft, de klantenservice heb ik gebeld maar kunnen niet meer dan een taak aanmaken en dat duurt dan max 2 dagen. 

Kunnen en willen jullie dat versnellen voor mij, ik en mijn zoon zullen daar ontzettend blij mee zijn! 

 

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 28 December 2021, 08:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

25 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @claudiavdo 

Betreft het DSL? Op de dag van installatie zou de verbinding vóór 18:00 werken.

Zorg er voor dat het modem direct op het originele aansluitpunt is aangesloten.

Hallo @claudiavdo 

Betreft het DSL? Op de dag van installatie zou de verbinding vóór 18:00 werken.

Zorg er voor dat het modem direct op het originele aansluitpunt is aangesloten.

Hi Waqqas! Betreft glasvezel, al had de monteur het wel over activatie voor 18 uur. Na 18 uur geen verbinding met internet, gebeld met de helpdesk die mij eerst naar KPN verwees ivm het “vrijgeven” van de lijn. Maar mijn abo is 26-12 gestopt, het signaal van T mobile dient enkel aangezet te worden zoals ik het nu ongeveer begrijp…?

Reputatie 7
Badge +15

@claudiavdo 

Welke mediaconverter heb je tussen het glasvezelaansluitpunt en het modem? Zie je daar ook lampjes op branden? Misschien kan je eens een foto maken van de converter en welke lampjes er branden?

Hieraan zou je kunnen zien of er wel al licht op de kabel staat of dat er toch nog iets anders moet gebeuren.

Hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg :-)

Reputatie 7
Badge +15

@claudiavdo 

Zou je de converter eens van het stroom willen halen en vervolgens bij die 6 switches zet je 1 en 6 uit en dan 3 en 4 aan.

Start nu de mediaconverter weer eens door hem op het stroom aan te sluiten.

Ga ik proberen! Wel even voor de zekerheid de vraag of het kan kloppen dat t mobile de overstap nog niet geregeld heeft? In de mijn t mobile omgeving staat nl wacht op activatie. 

Reputatie 7
Badge +15

@claudiavdo 

Indien je installatiedatum al voorbij is dan loopt de status in je T-Mobile thuis account nog achter, de wordt automatisch geüpdatet wanneer je modem online is.

Ah duidelijk! 

 

De switches heb ik omgezet maar het wereldbolletje blijft rood...

Reputatie 7
Badge +15

Ah jammer ik hoop voor je dat T-Mobile je snel verder helpt 😊

Gelukt om de lampjes nog te fotograferen, hopelijk zegt dat je iets? 

Toch enorm bedankt dat je even met ons mee hebt gedacht en gekeken, top!

Reputatie 7
Badge +15

Bij het bestellen van glasvezel was er max 100 Mbps of max 1000 Mbps beschikbaar?

Bij max 100 Mbps horen switches 3 en 4, bij max 1000 Mbps horen switches 1 en 6 volgens mij maar er lijkt iets in de wijkcentrale te moeten gebeuren.

Ik heb / kan op mijn adres max 1000 Mbps en heb dat ook besteld. Fijn om te weten dat die dan in principe goed staan. 

 

Dat wat in de wijkcentrale moet gebeuren, is dat de fysieke omschakeling waar de monteur het volgens mij over had? 

 

En weet je of ik mijn oude kpn modem nog werkend zou kunnen krijgen? Kpn geeft aan dat ze signaal blijven geven tot t mobile de switch heeft gemaakt. 

Reputatie 7
Badge +15

@claudiavdo 

Switch 1 en 6 waren dan goed inderdaad en het betreft waarschijnlijk een fysieke omschakeling naar het eigen netwerk.

KPN leverde tot aan de installatiedatum, dit is de datum waarop T-Mobile kan leveren maar de omzetting blijkt niet goed gegaan te zijn denk ik.

KPN is al gestopt met leveren helaas.

@claudiavdo

Switch 1 en 6 waren dan goed inderdaad en het betreft waarschijnlijk een fysieke omschakeling naar het eigen netwerk.

KPN leverde tot aan de installatiedatum, dit is de datum waarop T-Mobile kan leveren maar de omzetting blijkt niet goed gegaan te zijn denk ik.

KPN is al gestopt met leveren helaas.

Waqqas, je bent iig een topper om op deze maandagavond zo vaak te reageren op mijn vragen! 

 

Toen ik KPN belde gaven zij aan dat het abo welliswaar gestopt was maar het signaal zou blijven bestaan, dan kan kloppen want ik had signaal tot de monteur er vandaag was (tegen 16u).

 

Klopt het dan toch dat KPN willens en wetens de lijn blijft vasthouden (want je kan geen 2 glasvezelproviders op 1 adres hebben?) Ik heb nu eigenlijk meer het idee dat KPN dwarsboomt door de lijn niet vrij te geven en vraag mijzelf dan meteen af waarom ze dit doen? Ligt het dan bij T mobile dat zij dat belletje moeten doen en / of kan ik als consument eisen dat ze per direct het signaal eraf halen? 

Reputatie 7
Badge +15

@claudiavdo

Normaal stopt KPN al met leveren in de ochtend op de installatiedatum maar het bleef dus gewoon werken totdat de monteur het KPN materiaal loskoppelde?

In dat geval zou je misschien eens kunnen kijken of het KPN modem icm de mediaconverter van KPN werkt indien dat makkelijk is aan te sluiten voor je 😊.

Je kan inderdaad geen 2 providers op 1 glasvezelkabel hebben, heb je de overstapservice gebruikt bij je aanvraag? Zoniet dan moest je KPN zelf opzeggen..

Klopt helemaal, tot loskoppelen gewoon tv gekeken en werd er volop gegamed door mijn zoon ;-). Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice voor thuis en mobiel en beiden gaan hopeloos niet van een leien dakje.

 

Dat aansluiten zal wel geen plug and play zijn, ik denk niet dat ik me aan meer moet gaan wagen dan alleen stekkertje te switchen ;-)

Reputatie 7
Badge +4

@claudiavdo zet de media convertor op 3,4 haal hem 10sec van de stroom en sluit je KPN modem eens aan. Heb je dan wel internet ?

@Hidden.nld je bent een held, we hebben weer volle internetsnelheid van het KPN modem! 

 

Echt heel erg blij hiermee en vooral gerustgesteld dat ik mijn werk weer kan doen en mijn zoontje zijn spelletjes kan doen!

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Ah de T-Mobile converter werkt ook met het KPN modem, dat wist ik niet.

Is dit bedraad of via de WiFi? Je upload snelheid is wel wat aan de lage kant.

Ah de T-Mobile converter werkt ook met het KPN modem, dat wist ik niet.

Is dit bedraad of via de WiFi? Je upload snelheid is wel wat aan de lage kant.

Dit is bedraad aangesloten. Upload bij KPN is altijd wat aan het schommelen al scoort ie tijdens deze momentopname wel erg laag. Net nog even een speedtest uitgevoerd via Ookla, heb nu 120 download en 130 upload en dat bij een abo van 100Mbps. Ook via de wifi goede verbinding met ca. 90 Mbps 

 

@Waqqas weet jij misschien wat er nu verkeerd is gegaan? Hou nu mijn hart een beetje vast tot het signaal van KPN ook wegvalt. 

Update 🥳

 

Alles werkt nu via t mobile! Na bovenstaand bericht viel het KPN signaal weg. T mobile modem aangesloten, en signaal! 

 

Dank jullie voor de hulp, is in tegenstelling tot de klantenservice (die er ook niet aan kunnen / mogen doen), erg fijn geweest! 

Reputatie 7
Badge +15

@claudiavdo 

Snelheid bekabeld en via de WiFi ook in orde?

Via WiFi op pc: 344 download  en 489 upload

Bekabeld op playstation 5: 782 download en 13 upload... 🤔

Reputatie 7
Badge +15

@claudiavdo 

Je kan het beste een laptop bedraad aansluiten op de Zyxel met minimaal een CAT5E kabel en dan een test doen via de Ookla speedtest app.