Beantwoord

Activatie T-Mobile thuis nog niet gelukt, status?


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 17 reacties

Kreeg sms dat de dsl verbinding vandaag zou worden geactiveerd, was eerst 1 april(geen geintje), later vandaag een email dat het is gewijzigd naar 5 april, en kwartier laten weer een email, dat het vandaag actief zou worden, tussen 0800-1800. Ik dacht ook dat je sms zou krijgen als verbinding actief was. Nog niet ontvangen, geen idee of je een dergelijke sms ook later kan krijgen dan 18:00, modem ook reeds gekoppeld, maar geen verbinding dus(power, en wifi lampjes branden, dsl lampje knippert heel af en toe, heel kort). Zou een moderator kunnen checken wat de status is, van de oplevering van het signaal. Of waarom het nog niet is geactiveerd. Dank

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 March 2022, 20:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rvdp66 

Welk lampje bedoel je met DSL lampje? Heb je het modem ook rechtstreeks op het KPN ISRA punt aangesloten en wat voor een aansluitpunt is het?

Je krijgt in de ochtend een sms dat je verbinding in de loop van de dag zal werken dacht ik

Reputatie 1

Hallo @rvdp66 

Welk lampje bedoel je met DSL lampje? Heb je het modem ook rechtstreeks op het KPN ISRA punt aangesloten en wat voor een aansluitpunt is het?

Je krijgt in de ochtend een sms dat je verbinding in de loop van de dag zal werken dacht ik

Ik bedoel het tweede lampje van links op het ZYXEL T-50 modem. Ik kreeg om 12:15 een sms dat ik in de loop van vandaag zou kunnen installeren. Ja het modem is aangesloten op het ISRA punt. In de woonkamer zit een wandcontactdoos, met onderin het ISRA punt, waar ik de kabel met de telefoonstekker heb ingestoken.

Reputatie 7
Badge +15

@rvdp66

Dat punt zou je open kunnen schroeven en oranje en wit aansluiten ipv rood en blauw of rood en blauw aansluiten ipv oranje en wit.

Mocht je er niet uitkomen dan zou je een foto van de bedrading kunnen plaatsen.

Reputatie 1

Heb het open geschroefd,, er hing een rode en blauwe draad uit, vanuit de bovenkant volgens mij. Ik heb dit gekoppeld op twee schroeven van de aansluiting waarop ik de telefoonstekker heb aangesloten. Weet of niet dat goed is, heb net het modem aangesloten, maar dat maakt geen verschil.  Kan zijn dat het niet goed zit, of dat het anders moet, vraag me ook waar dit dunne rode en blauwe draadje vandaan komen, of staat dit los van de onderste aansluiting? Moet ik die helemaal niet doorkoppelen naar de ISRA aansluiting. Kon het slecht zien ook, donker, en tv staat in de buurt met veel kabels. Ik heb heel lang geleden ook eens ADSL gehad, kan ook nog zijn dat daarom dat rode en blauwe draad er zit, dat ik dat ergens gekoppeld heb naar een adapter of zo.  Zal morgen nog een poging wagen, even meer ruimte maken en daglicht erbij. Zou wel willen weten of het signaal door t-mobile is geactiveerd, anders zit het misschien wel goed,  maar heb ik nog geen verbinding uiteraard.

Reputatie 7
Badge +15

@rvdp66 

Kan je er eens een foto van maken waar alles goed zichtbaar is? Het bovenste deel heb je niet nodig dus enkel onderin rood blauw of oranje wit aansluiten.

Reputatie 1

Contact gehad , verbinding schijnt wel geactiveerd te zijn. Dan zal het aan ISRA aansluiting liggen. Kan monteur inplannen en/of morgen zelf nog een poging wagen

Reputatie 1

@rvdp66

Kan je er eens een foto van maken waar alles goed zichtbaar is? Het bovenste deel heb je niet nodig dus enkel onderin rood blauw of oranje wit aansluiten.

Zal ik morgen doen, bij daglicht, en als ik een en ander heb losgekoppeld van mijn tv.  Oranje zag ik niet volgens mij, wel blauw/rood.

Reputatie 7
Badge +15

@rvdp66 

Zo hoort het aangesloten te zitten.

Reputatie 1

@rvdp66

Zo hoort het aangesloten te zitten.

Heb het inmiddels werkend, de twee draadjes hingen er waarschijnlijk omdat ik ooit adsl heb gehad, vermoed jaar of 15 geleden als het niet langer is. En die draadjes toen gekoppeld aan een andere adapter(of hoe noem je zoiets). Dat heb ik net weer geprobeerd, en het modem gestart en toe had ik alle lampjes brandend. Ze zitten alleen nog niet op de punten a en b dus, zodat ik de normale telefoonstekker kan gebruiken. Heb giga last in mijn onder rug, dus is ff lastig als je in zo’n hoekje moet werken, maar komt goed morgen.  Heb het ieder geval werkend,dus morgen even netjes afwerken. Jij dank voor je hulp en bovenstaande plaatje zodat Ik zeker weet dat het goed is.

Reputatie 7
Badge +15

Doe 't lekker op het gemakje wanneer je tijd hebt en veel plezier met je werkende verbinding 😊

Reputatie 1

Doe 't lekker op het gemakje wanneer je tijd hebt en veel plezier met je werkende verbinding 😊

Gaan we doen, dank je wel

Reputatie 1

Inmiddels aangesloten op punten a en b. Intersnelheid getest (via wifi, moet eigenlijk via ethernet).

Download 93 mbit/s en Upload 30,9 mbit/s. Dus lijkt me ok. Met op dit moment alleen Ipad op het netwerk:-) Zal het nog eens meten als er een stuk of 20 apparaten zijn aangesloten.

Reputatie 7
Badge +15

@rvdp66 

Als er meerdere actieve apparaten aangesloten zijn op WiFi dan is het wel logisch dat de snelheid wat zakt maar 93/30 erg mooi voor over de WiFi 👌

Reputatie 1

Zo goed als alles aangesloten nu,  snelheid weer gemeten: 64/30. Logisch iets denk ik. Meeste impact heeft tv kijken geloof ik;

Reputatie 7
Badge +15

@rvdp66 

Hier vind je nog een aantal tips om de WiFi te optimaliseren.

2,4 en 5 GHz splitsen met vaste kanalen is naar mijn ervaring beter.

Reputatie 1

@rvdp66

Hier vind je nog een aantal tips om de WiFi te optimaliseren.

2,4 en 5 GHz splitsen met vaste kanalen is naar mijn ervaring beter.

Dank, heb ook nog het een en ander aan ethernetkabel hangen gelukkig.