Beantwoord

Activeren Media converter XGS-PON


Na 14 dagen zonder internet heb ik eindelijk een nieuwe media converter in huis.

Als voormalig Guidion monteur heb ik deze zelf correct kunnen installeren op het glasvezelpunt.

Het groene connection ledje knippert en dat is teken dat deze mediaconverter nog niet is aangemeld.

Het activeren kan remote en daar hoeft geen monteur voor aan huis te komen.

Wie helpt mij snel uit deze ellende?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 10 June 2022, 16:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @weijtersa Welkom. Ik ga kijken of ik een  moderator kan vinden die iets voor je kan betekenen.

Geen garantie maar ik doe mijn best.

MVG

Dat zou mooi zijn bedankt voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @weijtersa, van harte welkom op deze Community! 🙋‍♂️

Er is inmiddels een verzoek ingediend bij de technische dienst om de converter zo snel mogelijk te registreren op de aansluiting, sorry voor het ongemak. Overigens, in ons systeem staat de order nog steeds te boek als niet volledig afgeleverd, dat is denk ik de hoofdreden waarom deze nog niet aangemeld is. Dit gaan we fixen voor je!

Reputatie 7
Badge +16

@weijtersa UPDATE: ik heb het meteen maar even gedaan voor je, scheelt weer wachttijd! Geef het maximaal een uurtje, dan is alles geregistreerd inclusief de nieuwe Genexis! 😉

Hoi Jason, ik wacht het even af alvast bedankt !!

Laat je weten of het werkt zal deze boel straks resetten.

Reputatie 7
Badge +16

Ik stuit toch op een vreemd probleem bij je aansluiting: kan het kloppen dat je gaat verhuizen? Er zit een obstructie in het ordersysteem waardoor de nieuwe converter niet goed doorloopt. Het lijkt erop dat jij of een nieuwe/vorige bewoner op hetzelfde adres een nieuwe aanvraag bij een andere provider heeft gedaan waardoor jouw abonnement over een maand komt te vervallen, kan dat kloppen? 

Ik ga zelf niet verhuizen maar stap per 5 juli 2022 over naar andere provider. Ook glasvezel maar tot die tijd zou het huidige abonnement moeten blijven werken

Ik ga per 5 juli overstappen naar de KPN ter info. 

Wat vervelend dat dit nu een administratief probleem aan het worden is.

Hopelijk kan dit vlot worden rechtgetrokken 14 dagen geen internet ben echt boos.

Niet op u persoonlijk dank voor uw hulp.

Reputatie 7
Badge +16

@weijtersa  Bedankt voor de opheldering! Je bent er hopelijk wel van op de hoogte dat je nog in een lopend contract zit, toch? Ik wil je absoluut niet bang maken, maar houd er rekening mee dat je dan wel een afkoopsom voor de resterende maanden krijgt. 

Om de converter te kunnen activeren, dient er geen openstaande delete-order te zijn. Sorry voor het vakjargon, maar jij als voormalig installateur snapt dat vast wel! 😊

Ik heb een out-of-the-box idee (hoop ik): we annuleren voor nu de opzegging, activeren dan maandag - want dan is het aan de achterkant mogelijk - de ONT (converter) en dan kun je daarna weer opzeggen. Vind je dat een goed idee?

Annuleer de opzegging maar als dit maar goed komt.

Als voormalig monteur begrijp ik dit vakjargon wel.😀

Reputatie 7
Badge +16

@weijtersa De opzegging wordt tegengehouden door de provider waar je een nieuwe aanvraag hebt gedaan, dit mogen wij jammer genoeg niet betwisten. De enige optie is om het bij KPN te annuleren, ons contract dan voor de time-being te laten doorlopen, dan de converter alsnog te activeren via ons en daarna weer de opzegging te laten voortgaan.

@weijtersa De opzegging wordt tegengehouden door de provider waar je een nieuwe aanvraag hebt gedaan, dit mogen wij jammer genoeg niet betwisten. De enige optie is om het bij KPN te annuleren, ons contract dan voor de time-being te laten doorlopen, dan de converter alsnog te activeren via ons en daarna weer de opzegging te laten voortgaan.

Ik ga per direct opzeggen bij KPN laat jullie contact maar doorlopen als die converter maar online komt.

Zojuist telefonisch opgezegd bij KPN. Ik werd er wel op gewezen door de KPN dat een technische storing een overstap niet mag belemmeren. De Tmobile converter kunt u vandaag nog activeren omdat de overstap zich nog binnen de 14 dagen wettelijke bedenktijd begeeft. 

Jason alles werkt weer dank voor de hulp!!!