Beantwoord

adres niet herkend terwijl al jaren aangesloten

  • 11 January 2023
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Al meerdere jaren heb ik een DSL aansluiting van Tmobile op mijn adres. Vorig jaar heeft KPN glasvezel geïnstalleerd in mijn buurt. Toen ik in een Tmobile winkel mijn mobiel abbo verlengde heb ik ook wat vragen gesteld over een wijziging van mijn DSL aansluiting naar een glasvezel aansluiting.

Ik ben hiervoor doorverwezen naar het telefoonnummer van Tmobile thuis die ik vanmorgen dan ook heb gebeld. Tot mijn grote verbazing wordt daar uitgelegd dat er helemaal geen aansluiting mogelijk is op mijn adres! Na uitleg dat ik al jaren DSL heb wordt ik doorverwezen naar KPN.

Echter op de site van KPN komt keurig netjes de melding dat er op mijn adres glasvezel mogelijk is. Als ik mijn postcode/huisnummer op de site van Tmobile invoer, krijg ik een uitroepteken omdat er iets verkeerd zou zijn aan mijn huisnummer of dat deze niet wordt herkend.

Dit lijkt me een fout bij Tmobile en niet bij KPN.

Normaliter zou ik niet heel veel tijd hierin steken en meteen overstappen, maar ik heb gisteren net mijn mobiele abbo voor 2 jaar verlengd!

Wie kan mij op weg helpen om Tmobile zover te krijgen dat ze hun adresgegevens updaten/herstellen/corrigeren?

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 11 January 2023, 15:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @izum75, slim dat je hier een topic voor aanmaakt, ik helder het graag voor je op! 

Op termijn leveren wij glasvezel in alle gebieden waar KPN dat ook doet, al leveren de beschikbaarheid van apparatuur en contractuele afspraken soms vertraging op. Desalniettemin verwacht ik dat wij ook binnenkort in jouw gebied glasvezel zullen leveren.

Omdat KPN ook eigenaar is van de DSL aansluiting willen zij iedereen forceren om over te stappen naar glasvezel door DSL uit te schakelen. Geen zorgen, voor jouw postcode vindt dit pas over twee jaar in oktober 2024 plaats en ik verwacht dat wij ook ruimschoots voor die tijd glasvezel zullen bieden én je ook zullen benaderen om hier met een zeer aantrekkelijk aanbod naar over te stappen.

Echter, omdat er al een einddatum in zicht is voor het DSL netwerk in jouw omgeving sluit KPN géén nieuwe abonnementen meer aan en daarom kan je ook geen bestelling meer bij ons plaatsen voor jouw adres.

Kort gezegd komt dit door de uitschakeling van DSL en verwacht ik dat wij binnenkort alsnog glasvezel aan zullen bieden.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt! 😃

 

Dank voor je heldere uitleg. Is het dan wel mogelijk om mijn abo te wijzigen naar een 100mbit DSL? Ik heb nog een oude abo met lage upload namelijk. Ik lees dat de nieuwe abo 30mbit upload is...

 

Reputatie 7
Badge +14

Als die mogelijkheid er nog is, dan moet die worden aangeboden via my-tmobile. Als je bent ingelogd moet je kijken of je een verlenging naar de nieuwe propositie kan kiezen. Maar dit uitschakelen van DSL heeft vaak tot gevolg dat er geen mutaties meer mogelijk zijn. Dan is het even afwachten tor de glasvezel actief wordt in de postcode checker.

Reageer