Beantwoord

Afnemen T-mobile abonnement

  • 8 June 2020
  • 5 reacties
  • 228 Bekeken

Ik heb twee vragen over het afsluiten van een internetabonnement bij jullie. Ik woon op dit moment in een huis met meerdere bewoners waar wij al internet van Ziggo hebben. Echter woon ik helemaal bovenin, waar de ontvangst van het internet niet goed genoeg is. Ik heb helaas ook geen mogelijkheden om via een internetkabel uit de muur mijn apparaten aan te sluiten. Mijn vragen:

  1. Kan ik naast het abonnement van Ziggo, ook bij jullie een abonnement afsluiten, zonder dat hier het abonnement bij Ziggo voor opgezegd moet worden?
  2. Ik heb uit de muur wel een telefoonaansluiting en coax aansluiting zitten. Als ik het goed begrijp, dan ontvang ik internet bij jullie via deze aansluiting. Als ik hier dus jullie router op zou aansluiten, ontvang ik dan internet van jullie?
icon

Beste antwoord door Ginny 9 June 2020, 13:10

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jaccomarkus 

Ik las op het internet dat KPN en Ziggo op één adres wel kan want ze gebruiken beiden twee hele andere aansluitingen maar maak dan geen gebruik van de overstapservice anders zegt KPN Ziggo op, dus gewoon een nieuwe aansluiting aanvragen.

Misschien is het ook wel handig om even te vragen of er echt alleen Ziggo is.

Echter zouden er wel problemen kunnen zijn met het feit dat je aansluitpunt helemaal bovenin is. Is dit een soort van wandcontactdoos met een telefoonaansluiting? Je hebt waarschijnlijk dan een lange telefoonkabel naar boven lopen en dat heeft niet echt een positief effect op je snelheid denk ik.

hallo @Waqqas 

Het probleem zit hem in de manier hoe internet ontvangen wordt en hoe die bij mij terecht komt. We hebben internet bij Ziggo, die gewoon via de Ethernetkabel gaat. Dit signaal kan ik echter nauwelijks ontvangen vanaf mijn kamer, zij het dat het heel zwak is als ik deze wel ontvang. Ook zit er in de muur geen wandcontactdoos met Ethernet aansluitingen.

Daarom wil ik graag een eigen internetabonnement afsluiten die ontvangen kan worden via de telefoonlijn (ADSL/VDSL/DSL). Als ik het goed begrijp, biedt T-Mobile via deze lijn internet aan. Daarom wil ik even zeker weten dat ik dus inderdaad via de wandcontactdoos een router kan aansluiten die internet ontvangt via deze telefoonlijn. Kanttekening: De vorige bewoner had ook een eigen router met abonnement, maar ik heb helaas niet kunnen zien hoe deze precies aangesloten was.

Bij KPN een abonnement afsluiten kan inderdaad ook, maar die zijn zo belachelijk veel duurder dan de concurrectie dat dit niet echt een optie is.

Reputatie 7
Badge +15

@jaccomarkus

Het is mogelijk om een abonnement af te sluiten en signaal te ontvangen via de aansluitpunt boven.

Het probleem is echter dat de meterkast waarschijnlijk beneden zit met daarin een hoofdaansluipunt (ISRA). Nu loopt er zeker een vrij lange telefoonkabel naar boven die mogelijk invloed heeft op de snelheid en stabiliteit.

Als het mogelijk was had ik je geadviseerd om de modem beneden bijvoorbeeld direct op het ISRA aan te sluiten met een internetkabel naar boven op een eigen router.

Misschien kan je beter nog even wachten op reacties van andere forumleden, wellicht hebben zij nog een ander advies.

Edit is er misschien iemand zo lief om je een internet poort te geven en wellicht gaat het iets beter met bijvoorbeeld powerline adapters (internet via het lichtnet te gebruiken.

Reputatie 5

 

@jaccomarkus Wanneer de telefoonaanluiting op je kamer nog werkt (verbonden is met je meterkast) en dat niemand anders het nog gebruikt voor vast bellen dan kun je ADSL aanvragen. De afstand van je huis naar het KPN internetkastje is dan bepalend voor hoe “snel” je internet gaat uitvallen. Daarnaast moet je betalen indien de aansluiting niet actief is.

De betere oplossing is om een kabel van dat modem aan te sluiten op een router (netwerk aansluitpunt kastje) die je dan een etage hoger of op je kamer plaatst.

 

De makkelijkste oplossing, gebruikt iedereen het internet draadloos?

Pak het modem en sluit het op je eigen coax aansluiting. Wellicht moet je even in de meterkast kijken of jouw coax nog via een splitter aangesloten is.
Het modem zou in principe gewoon online moeten komen.

De wifi wordt voor de personen beneden wellicht wat minder ;)

 

Reputatie 6

@jaccomarkus leuk dat je interesse hebt om Thuis diensten bij ons af te nemen! Even een uitleg over het internet: Ziggo komt binnen via de coax aansluiting (niet via ethernet), andere providers komen binnen via DSL. In sommige gevallen komt er internet binnen via glasvezel. Omdat Ziggo via de coax levert en T-Mobile via DSL, zal dit niet met elkaar botsen. Wat @Waqqas terecht aangeeft: geen gebruik maken van de overstapservice, anders zeg je het abonnement van je huisgenoten op. 😉

Het modem van T-Mobile dient op de hoofdaansluiting van DSL aangesloten te worden. In de meeste gevallen bevindt dit punt zich in de meterkast. Meerdere aftakkingen in de vorm van telefoonaansluitingen zijn vaak te vinden in slaapkamers, maar hier komt vaak het signaal niet goed genoeg binnen om het modem op aan te kunnen sluiten. Het lastige is: als het modem niet werkt op jouw slaapkamer, maar wel blijkt te werken in de meterkast beneden, mogen wij het abonnement niet geheel kosteloos opzeggen. Er is dan namelijk een werkende verbinding te creëren, alleen niet op de door jou gewenste plek. Wil je zeker weten kunnen genieten van stabiel internet zonder gedoe met aansluitpunten, wellicht is 4G voor Thuis dan wat voor jou! Dit is een modem die werkt via een simkaart in plaats van via de DSL lijn. Check onze website voor meer informatie! 

Reageer