Beantwoord

Apple TimeCapsule aansluiten

  • 21 November 2021
  • 8 reacties
  • 270 Bekeken

  • is een King Poster
  • 61 reacties

Ik ben al heel lang klant bij T-mobile maar sinds kort ook voor thuis maandag komen ze thuis alles installeren maar nu is mijn vraag kan ik de TimeCapsule direct op het glasvezel kastje aansluiten en de meegeleverde router weg laten. Ik heb begrepen dat de Timcapsule niet alleen voor de wife en opslag zorgt maar ook een router is en de internetsnelheid beduidend beter is en TV kijk ik via de app ook op de TV. 

Mijn vraag Hoet stel ik dit in en wat moet ik verder doen.

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 November 2021, 22:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Imac 

De Apple Time Capsule heeft volgens mij geen VLAN ondersteuning? Hierdoor kan je hem niet direct aansluiten op de mediaconverter.

Mediaconverter > managed switch > Apple Time Capsule zou denk ik wel kunnen.

Beste Waggas de TimCapsule kan wel gebruikt worden dit is van nature een router/modem heb ik begrepen deze zou uit brugmodes gehaald moeten worden en nog iets heb ik begrepen dit zou absoluut snelheid winst opleveren  

iets met DHCP+NAT

Reputatie 7
Badge +15

@Imac

Ik heb de specificaties bekeken en het is inderdaad een router, echter vereist T-Mobile VLAN 300 voor internet. De Capsule is geen VLAN capable router.

Je kan alsnog een eigen router aansluiten die geen VLAN ondersteuning heeft als je er een managed switch vóór zet.

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/eigen-router-bij-een-draytek-modem-zonder-vlan-ondersteuning-307246

Voor IPTV heb je geen VLAN 640 meer nodig, enkel VLAN 300 voor internet en IPTV 

Mijn glasvezel komt binnen en gaat naar een CTS Converter SX/LX media converter ( CVT 3002W2A ) vandaar uit komt de utp kabel die dan naar mijn Time Capsule gaat ipv naar de zyxel T50 meegeleverd door T-mobile klopt dit tot zo ver.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Imac

De UTP zal dan eerst in een managed switch moeten waarin je de benodigde VLAN aan een poort toewijst (neem de switch uit de link bijvoorbeeld). Daarna sluit je de Capsule aan op de switch.

De link geeft deze aan maar bij instellingen word gesproken over 8 poorten deze heeft er maar 5 hoe verhouden de instellingen zich dan

 TP-Link TL-SG105E - Switch 

Reputatie 7
Badge +15

@Imac

Zie hier de switch met 5 poorten :

Switch

Hij zal wat goedkoper zijn en je hebt toch maar 2 poorten nodig.

Je hebt dus alleen VLAN 300 nodig voor zowel internet en IPTV, wat je instelt is poort 1 en 2 VLAN 300, poort 1 TAGGED en poort 2 UNTAGGED.

In poort 1 gaat de UTP vanuit de mediaconverter en vanuit poort 2 gaat een UTP naar je Capsule.