Beantwoord

Beschikbaarheid glasvezel Den Haag (Loosduinen)

  • 23 November 2020
  • 7 reacties
  • 581 Bekeken

Momenteel zijn jullie (of VWT) druk bezig met het aanleggen van glasvezel in Loosduinen (Den Haag). Heb hier en daar gezien dat de kabels worden aangelegd, echter helaas nog niet bij mij.

Kunnen jullie aangeven wat de verwachting is voor de beschikbaarheid? Zal het allemaal dit jaar nog geregeld kunnen worden of wordt het pas ergens volgend jaar.

 

icon

Beste antwoord door Boris 25 November 2020, 10:31

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Plisson 

Heb je je hier al aangemeld om op de hoogte te blijven?

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel/denhaag

Verder zou je zelf wel een inschatting kunnen maken over wanneer ze ongeveer bij jou in de straat zijn aan de hand van waar ze nu zijn.

Meestal doen ze elke dag 1 straat. Je zal ook wel een brief ontvangen als ze bij jou aan het werk gaan.

Hey @Waqqas

Dank voor je antwoord! Helaas ben ik ze op dit moment kwijt. Waren aardig in de buurt bezig, maar afgelopen dagen geen werkzaamheden gezien.

De reden dat ik ernaar vroeg was vanwege het feit dat mijn provider mobiel/thuis een aanbieding heeft gedaan. Echter is dit voor één jaar, dus als het niet te lang duurt, dan kan ik hun aanbod afslaan en jullie nog even afwachten!

Zal het in ieder geval wel in de gaten houden!

Reputatie 7

Hoi @Plisson ,

Goede vraag en helemaal zo gek nog niet! Wie wil nou niet gebruik maken van die supersnelle Glasvezelverbinding! @Waqqas heeft helemaal gelijk. We doen ons best om zo snel mogelijk de hele buurt een Magenta kleur te geven, maar zijn daarbij afhankelijk van de aannemer. Wellicht dat ik je al wat meer informatie kan geven. Wil je mij in een privébericht sturen met je postcode en huisnummer. Misschien dat ik al wat meer uitsluitsel voor je heb! 

Ik neem even aan dat dit een algeheel topic is voor Loosduinen.

Ik heb toestemming gevraagd maar het antwoord van de VVE is wat gaan jullie doen dan. Terecht natuurlijk. Ik zie dat de stoep openligt hier.

maar wat zijn de benodigde werkzaamheden om het in mijn appartement te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @uitleg070, welkom op de Community!

Hoe de operatie er straks precies uitziet, is afhankelijk van de planning van de (onder)aannemer(s), maar het kom grotendeels op het volgende neer:

  1. Graven - De glasvezelkabels gaan de grond in, hiervoor wordt de straat opengebroken. Je kan dit herkennen aan de grote “rollen” met Magenta glasvezelkabel.
    ​​​​​
    De magenta glasvezel wordt gelegd in de straat.
    ​​​​​
  2. Voorbereiden - Er komt persoonlijk iemand langs van onze partner, VolkerWessels Telecom, om de situatie in jouw woning te bekijken. Onder andere om te bepalen wat de beste plek is voor de glasvezel aansluiting. Let op: als je in een VvE zit of de woning huurt, dan moet je even toestemming vragen!
     
  3. Aansluiten - Het glasvezelaansluitpunt wordt op de afgesproken plek geïnstalleerd.
     
  4. Internetten - De T-Mobile monteur komt langs om het modem te installeren. Let op: zodra je afspraak staat gepland, kan je je huidige abonnement opzeggen.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord. Indien je nog meer vragen hebt, stel ze gerust. Ik zit altijd voor je klaar! 😄

De straat ligt hier al open dus stap 1 is achter der rug.

 

Het gaat mij om stap 2. De vve is welwillend maar ja ze willen wel weten wat er gaat gebeuren. Ik voel een soort kip en ei dilemma ontstaan.

 

hoe kan ik een afspraak maken met een VolkerWessels om inzichtelijk te krijgen welke toestemming ik moet vragen aan de VVE

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @uitleg070, ah duidelijk! Dan kun je bellen met VWT: 088-186 0444, VWT kan dan de planning met je doornemen en een afspraak inplannen om stap twee te doorlopen.

Je kunt aan de VVE doorgeven dat er een geschikte plek gezocht wordt om het FTU (glasvezelaansluitpunt) te monteren en dat de Glasvezel dan van buiten de woning naar binnen gebracht kan worden (dat wordt in stap drie gerealiseerd). 

Hopelijk heb ik het zo goed genoeg uitgelegd, zo niet, let me know. Ik zit altijd voor je klaar!

 

Reageer