Beantwoord

bestelling snellere verbinding

  • 6 December 2021
  • 7 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 2

Goedenmorgen,

op 18 november kreeg ik een leuke email van de T-mobile dat mijn glasvezelverbinding klaar is voor 1Gbit/sec, daarnaast kreeg ik ook nog een leuke aanbieding omdat ik ook T-mobile unlimited heb op mijn mobiel.

Kortom ik ging 0,40 minder betalen per maand en ik ging van 100 Mbit/sec naar 1Gbit/sec, zo hollands als ik ben kon ik deze kans mij niet voor bij laten gaan en ik heb dit dan ook meteen besteld.

Binnen een week had ik een nieuwe modem (Zyxel T-50) en een Media Converter in huis, als ‘oud’ klant van Vodafone thuis, mocht de apparatuur wel eens vervangen worden, dus prima, so far so good.

Echter daarna bleef het stil vanuit de T-mobile en de Guidion voor het maken van een instalatie afspraak.

29 november maar gebeld met de T-Mobile klantenservice, maar zonder duidelijke reden kreeg ik niet echt antwoord en ging de helpdeskmedewerker de vraag intern uitzetten en ik zou worden teruggebeld, tja..valse hoop een beetje, maar inderdaad niet terug gebeld, dus ik donderdag 2 december nogmaals gebeld toen gaf de Helpdesk medewerker aan dat de aanvraag ergens was denied… maar ik kreeg niet echt een rede en vanuit wie en de medewerker zou het weer intern neerleggen en ik zou worden terug gebeld… weer niet gebelt.

Afgelopen weekend ben ik toch maar eens in de materie gedoken en ik kom tot de volgende vreemde conclussie.

Mijn glasvezel aansluiting is aangelegd door raggefiber, wat nu KPNNetwerkNL is en T-Mobile via KPN WBA traffic koopt. Echter lees ik dat T-mobile de 1Gbit/sec niet van KPN WBA afneemt maar via ODF, echter kan ik nergens terug vinden of dit in mijn postcodegebied actief is. 

Mijn verbinding loopt nu als ik een tracert doe via Ftth.glasoperator.nl → 10.10.12.5 → 10.10.12.53 → AMS-IX → 1.1.1.1 (al snap ik niet waarom de 10.10.12.5 en 10.0.12.53 er tussen doen, want dit vertraagd redelijk de boel (latency wise))

Ik vraag mij dus ten zeerste af of mijn aangevraagde 1Gbit/sec wel beschikbaar is of dat er in de City-pop een nieuwe patch moet worden aangemaakt voor mijn verbinding.

Ik hoor graag of het inderdaad mogelijk is om op mijn KPN WBA lijn wel 1gbit/sec of dat ik moet worden omgezet en op wat voor termijn dit gaat gebeuren.

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 December 2021, 11:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ReinoudS 

Je kan op de website van T-Mobile bij de postcodecheck je postcode invullen en kijken of deze 1000 Mbps aangeeft.

Indien er 1000 Mbps beschikbaar is dan kan je in je T-Mobile thuis account onder abonnementen bij internet wijzigen onder kiezen voor 1000 Mbps/migreren oid.

Via die optie vraag je zelf een migratie van WBA naar ODF aan, op de dag van migratie komt Guidion de installatie thuis doen en migreert je in de wijkcentrale ook naar het eigen glasvezelnetwerk.

Ik vraag me af waarom je al nieuwe apparatuur hebt ontvangen en vervolgens aanvraag denied? 🧐

Reputatie 2

Het vreemde is als ik op de website van ODF (Open Dutch Fiber) kijk dan bieden die in mijn postcode gebied geen glasvezel aan..

 

Erg vreemd dus allemaal.

Misschien een systeem fout aangezien ze hier in het buitengebied wel bezig zijn met nieuwe gladslijnen. Misschien dat ze de verkeerde postcodereeks hebben toegevoegd aan de mogelijkheden?

Reputatie 7
Badge +15

@ReinoudS 

Maar wat geeft de postcodecheck van T-Mobile aan aangezien Het glasvezelnetwerk van T-Mobile ook mogelijk is over KPN kabels met eigen apparatuur in de wijkcentrale.

Reputatie 2

Dat 1Gbit/sec wel beschikbaar is.


maar goed, blijft vreemd ergens is de aanvraag denied, ik heb wel nieuwe apparatuur ontvangen, maar voor de rest blijft het stil op de lijn.

vandaar dat ik zelf was gaan onderzoeken hoe dat zat met de lijn en lijnsnelheid. Toen kwam ik dat dus tegen van max 100Mbit via KPN WBA. 
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @ReinoudS, sorry voor het ongemak. Ik heb gecheckt of ik kan zien waar het precies spaak loopt, maar kan geen duidelijkheid zien in de rapportage bij de afgewezen order. Onze collega’s hebben het nu in behandeling genomen. Ik verwacht binnen maximaal drie dagen een oplossing en update. Zodra die er is, zal jij per e-mail op de hoogte worden gebracht.

We gaan dit uitpluizen, daar ben ik van overtuigd!

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?

Reputatie 2

Goedemiddag @ReinoudS, sorry voor het ongemak. Ik heb gecheckt of ik kan zien waar het precies spaak loopt, maar kan geen duidelijkheid zien in de rapportage bij de afgewezen order. Onze collega’s hebben het nu in behandeling genomen. Ik verwacht binnen maximaal drie dagen een oplossing en update. Zodra die er is, zal jij per e-mail op de hoogte worden gebracht.

We gaan dit uitpluizen, daar ben ik van overtuigd!

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?

Hoi Jason,

Dank je wel voor je reactie en je aanbod, echter heb ik op dit moment nog gewoon internet (nog wel :grin: ) dus ik ervaar niet echt een interuptie in de verbinding,maar een compensatie mag altijd hoor :wink:

Ik ben wel benieuwd waar het mis gaat, maar dat is meer uit mijn eigen nieuwschierigheid, Daarnaast heb ik de afgelopen dagen een hoop geleerd over de glasvezel infrastruuctuur en hoe alles loopt :nerd:

Zelf heb ik al een unlimited abbonnement  op mijn mobiel (wat echt super fijn is en nooit problemem mee heb!) mijn vrouw heeft ook een abbonement op t-mobile maar geen Unlimited. Zou het dan eventueel via haar abbonement kunnen?

Reputatie 7
Badge +4

Het vreemde is als ik op de website van ODF (Open Dutch Fiber) kijk dan bieden die in mijn postcode gebied geen glasvezel aan..

 

Erg vreemd dus allemaal.

Misschien een systeem fout aangezien ze hier in het buitengebied wel bezig zijn met nieuwe gladslijnen. Misschien dat ze de verkeerde postcodereeks hebben toegevoegd aan de mogelijkheden?

Ja ze hebben het lekker verwarrend gemaakt.

Reggefiber is alleen de glasvezel. Heet nu KPN NetwerkNL

Wba = KPN WholeSaleAccess

ODF = Optical Distributie Frame

 

Dus als T Mobile 1gigabit kan leveren staat hun apparatuur bij Reggefiber in de POP.

Open Dutch Fiber is een ander netwerk zoals Reggefiber. Die gaat niet aanleggen waar al glasvezel is