Beantwoord

Bestelling wordt maar niet afgerond

  • 31 December 2022
  • 1 reactie
  • 108 Bekeken

Hallo,

Na een jaar tevreden klant te zijn geweest bij T-Mobile ben ik erg teleurgesteld in de huidige gang van zaken. Begin december heb ik via mijn T-mobile account een verhuizing aangevraagd naar een huis waarbij de T-mobile glasvezelaansluiting al aanwezig is; de vorige bewoners hebben namelijk hetzelfde abonnement gehad. Omdat de nieuwe bewoner van mijn oude huis al een internet abonnement had aangevraagd elders (op 03-12-22) was mijn abonnement opgezegd en heb ik een nieuw contract af moeten sluiten. Er is toen contact geweest met de klantenservice en die gaf aan dat dit de enige mogelijkheid was. Dit heb ik allemaal gedaan via mijn eerste T-mobile account bij de optie verhuizen op 06-12-22. De aansluitdatum zou 2 januari zijn wat ruim na de eerst mogelijke aansluit datum was op dat moment.

Omdat ik op 28-12-22 nog niets had gehoord over het internet heb ik Guidion gebeld of er al een afspraak geregistreerd stond. Zij hadden nog niets gehoord over mijn aansluiting op mijn nieuwe adres. De lijn zou nog aangesloten moeten worden. Ik ben toen doorgeschakeld naar jullie klantenservice. Hier bleek ten eerste dat ik nu 2 klantnummers heb, waarbij ik met mijn normale e-mailadres niet kon inloggen om de status te zien van mijn nieuwe contract. De klantenservice heeft toen mijn e-mailadres aangepast naar een oud e-mailadres en ik heb nu 2 T-mobile accounts met 2 klantnummers: een voor mijn oude en een voor mijn nieuwe contract. Erg verwarrend.

Daarnaast bleek dat er nog niets was geregeld voor de aansluiting van mijn nieuwe contract. In mijn account staat dat ik moet wachten op Guidion (wat dus niet zo is). De dame van de klantenservice gaf aan dat “het systeem” de aansluiting nog moet gaan verwerken. Ik vind het onbegrijpelijk dat er bijna een maand tijd over het aansluiten van een lijn gaat terwijl er in dit huis al gebruik werd gemaakt van hetzelfde abonnement. Ik neem aan dat dit een kleine administratieve handeling is voor de technische dienst. Ik zou maar moeten blijven afwachten totdat het geregeld was en terugbellen als ik nog niets heb gehoord op de aansluit datum, maar ik neem aan dat dit proces ook handmatig uitgevoerd kan worden als het niet goed gaat.

Ik zou graag duidelijkheid krijgen over de volgende zaken:

  • Kan het aansluiten van de lijn in de nieuwe woning zo snel mogelijk geregeld worden zodat de afspraak met Guidion ingepland kan worden? Nogmaals, in mijn nieuwe woning is er al glasvezel aanwezig en was er ook al een T-mobile glasvezel abonnement afgesloten door de oude bewoners.
  • Aangezien ik vermoed dat ik niet op 2 januari internet heb (officiële ingangsdatum van het contract): kan ik de abonnementskosten terug krijgen als ik moet betalen voor internet terwijl er nog geen aansluiting geregeld is?
  • Omdat de nieuwe bewoner op 4 januari internet heeft aangevraagd is mijn contract ook al vanaf dat moment opgezegd. Echter verhuis ik op 2 januari al. Ik ontvang graag het geld terug voor de dagen dat ik extra moet betalen omdat ik zelf niet de mogelijkheid heb gehad de einddatum van mijn contract te bepalen.
  • Daarnaast vraag ik mij af of er geen mogelijkheden zijn om toch mijn oude contract mee te nemen naar mijn nieuwe adres. Ik ga nu extra geld per maand betalen puur en alleen omdat mijn contract zonder mijn weten opgezegd is waardoor ik genoodzaakt was een nieuw contract af te sluiten. Ik vind deze gang van zaken erg klantonvriendelijk. Later heb ik namelijk te horen gekregen dat ik mijn contract gewoon mee had kunnen verhuizen.

De gang van zaken is erg frustrerend. Ik hoop dat iemand mij op een goede manier kan helpen zodat ik niet weken zonder internet zit en opgescheept word met (extra) kosten zonder levering van internet.

icon

Beste antwoord door eric 31 December 2022, 13:22

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Waar het misgaat is dat er een actieve lijn op het adres aanwezig is. Jij neemt die lijn niet over maar vraagt een nieuwe aan. Dat is logisch hoor, maar dan start de levering nadat de oude lijn afgebroken is. De oude bewoners zullen de apparatuur die zij in gebruik hadden moeten terugsturen.

Dus benader het als een nieuwe aanvraag, maar omdat de FTU al bestaat op jouw nieuwe adres is de levertijd niet zo lang.

Reageer