boete terugsturen apparatuur


Nou lekker dan, ben je een paar dagen te laat met het terugsturen van het modem krijg je een disproportionele boete van €160. 

Zie nu dat ik mails hebben ontvangen die uiteraard in mijn spam box zijn gekomen. Waarom wordt er niet een brief verzonden?

Natuurlijk stuur ik meteen de apparatuur terug, moet je dan nog steeds die boete betalen?

 

 

Ishana van Odido 1 jaar geleden

Hoi @JJTorch, geen zorgen! Mocht je het verzendbewijs hebben, kun je deze naar ons sturen. Wij zullen de kosten voor je compenseren als het aangekomen is! 😊 Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @JJTorch, geen zorgen! Mocht je het verzendbewijs hebben, kun je deze naar ons sturen. Wij zullen de kosten voor je compenseren als het aangekomen is! 😊 Groetjes, Ishana

Dat is fijn om te horen, dankje. Waar moet ik het verzendbewijs naartoe sturen?

Reputatie 7
Badge +9

@JJTorch je mag het verzendbewijs in dit topic plaatsen. Dan kijk ik graag met je mee!

Reputatie 7
Badge +14

Dat is fijn om te horen, dankje. Waar moet ik het verzendbewijs naartoe sturen?

Je kan het bewijs hier inplakken 

 

Ik heb bericht ontvangen van de klantenservice dat ze de apparatuur ontvangen hebben. Ik neem aan dat dan ook de boete niet meer wordt gefactureerd?

 

Reputatie 7
Badge +14

Beste @JJTorch  Een paar dagen is meer dan en maand want je hebt 30 dagen😂

Het is uiteraard ook aan ons klanten om in je spambox te kijken.

Wat stuur je terug

Als het bedrag onterecht van je bank wordt gehaald wat kan als ze het niet meer kunnen tegenhouden zal TMT het bij de volgende factuur  het weer rechttrekken en/of terug storten

Bewaar in iedergeval nog wel even het verzend bewijs van PostNL/DHL tot alles echt financieel is afgerond 

Groetjes en succes!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JJTorch, ik wilde dit gelijk voor je nakijken. Echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan kijk ik het voor je na.

Hoi Tommie, ik heb een privébericht naar je toegestuurd.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JJTorch al het apparatuur is afgemeld in ons systeem. Je kan de e-mail als niet verzonden beschouwen. Ik wens je veel succes bij je nieuwe provider!

Dat is fijn om te horen, zeer bedankt Tommie!

 

 

 

Beste moderatoren,

Ik heb mijn modem teruggestuurd om 15 Mei, het pakket was aangekomen naar T-mobile om 17 Mei, maar deze is niet bijgewerkt op de T-mobile website.

Het is vandaag meer dan 30 dagen geleden dat ik mijn abonnement opzeg en t-mobile wil mij een boete opleggen, wat kan ik doen?

 

Dankuwel.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @AlejandraG, vanaf het moment van ontvangst aan onze kant kan het tot 7 werkdagen duren voor we de apparatuur daadwerkelijk verwerken. Ik wil je daarom vragen het komende week nog even af te wachten. Je ontvangt van ons een e-mail ter bevestiging wanneer alles netjes is verwerkt. Mis je komende week alsnog een e-mail ter bevestiging? Laat het dan hier weten en deel de track & trace code. Ik ga er dan achteraan!

Hallo,

zelfde euvel. ik heb 2 wifi punten retour gestuurd.

1 oud wifi punt en 1 nieuw wifi punt die niet goed bleek te werken.

 

ik heb 2 DHL afgifte codes.

 

Van 1 wifi punt heb ik een bevestigende mail ontvangen op 31 mei dat mijn retour was binnengekomen.  Nu krijg ik dus ook de mail met het boete bedrag van 70 euro.

Dit is de betreffende code. Nu zegt de dhl website dat dit nummer onbekend is.

JVGLOTC0047289477

Ik heb wel de sticker “Bewijs van afgeven”.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @flonkering, welkom op onze Community!

Ik ben er gelijk voor je ingedoken en ik zie inderdaad dat 1 van de 2 wifipunten geretourneerd is. Ik heb de andere handmatig voor je afgemeld. Je kan de e-mail als niet verzonden beschouwen! 

Bedankt voor de snelle reactie.  Super. 

Goedemiddag,

Poosje geleden heb ik bij jullie een wifi punt abonnement opgezegd, echter zijn jullie mailtjes allemaal in de spam box terecht gekomen, en kom ik er zojuist achter dat de 30 dagen voor het terugsturen van het punt verstreken zijn.. nu zie ik dat er gelijk over een boete van 70 euro word gesproken. 

Is dit nog terug te draaien? Wifi punt is inmiddels ook al afgegeven op DHL pakketpunt. 

 

Hoor graag van jullie. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dennisgoudriaan, het is niet toegestaan om meerdere berichten te plaatsen met dezelfde tekst/hetzelfde onderwerp. We pakken je eerdere bericht op: Terugsturen apparatuur boete bericht | Odido community. Mocht je tijd hebben, neem onze Huisregels eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community. Ik kan me voorstellen dat je niet continu van alles op de hoogte kunt zijn! 😊

Thanks voor je begrip! 

Hallo, 

Ik heb van jullie nieuwe apparatuur gekregen. Nu moest het oude terug sturen. Het duurde even voordat ik een QR code van jullie had. Toen ik deze kreeg heb ik het direct opgestuurd. Nu is dat nog steeds niet aangekomen en krijg ik een mail van jullie dat ik een boete krijg van €140,-. Als jullie ook maar €1,- afschrijven van mijn rekening ga ik naar een andere provider. Is het zo lastig om eerst naar de status te vragen hoe het zit met de oude apparatuur.Ik doe er een bewijs bij van verzending en dan hoop ik dat jullie dit correct afhandelen.

Gr, Rodney

 

Goedemiddag,

Ik heb na einde contract zoals vermeld op de mail alles netjes retourgestuurd inc. briefje in de doos met mijn klantnummer naam etc..

Pakket is 28-12-2023 verzonden,

maar nog steeds geen bevestiging ontvagen van ODIDO,

maar gisteren wel een mailtje gehad, of ik oude apparatuur retour wil stuuren,

Kunt u even kijken of het allemaal goed is gegaan?

dit is het verzendbewijs :JVGLOTC0066271589

 

Bvd,

 

O.Vardar

 

 

Goedemiddag,

Ik heb na einde contract zoals vermeld op de mail alles netjes retourgestuurd inc. briefje in de doos met mijn klantnummer naam etc..

Pakket is 28-12-2023 verzonden,

maar nog steeds geen bevestiging ontvagen van ODIDO,

maar gisteren wel een mailtje gehad, of ik oude apparatuur retour wil stuuren,

Kunt u even kijken of het allemaal goed is gegaan?

dit is het verzendbewijs :JVGLOT…….

 

Bvd,

 

O.Vardar

 

 

Edit:

krijg net de mail met volgende tekst:

Bedankt! We hebben je Odido voor thuis apparatuur ontvangen.


Hieronder zie je welke apparatuur we ontvangen hebben:

Modem

 

 

 

Is dit een standaard mail ter bevestiging? want heb de wifi repeater en het glasvezel kastje inc. alle kabels retour gedaan, dat staat namelijk niet vermeld.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rodneylexis, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie inderdaad dat het pakket nog steeds onderweg is. Ik raad je aan om contact op te nemen met DHL over de status van de zending. Wellicht is er iets misgegaan.

 

Hi @Vardar29, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat het modem netjes geretourneerd en afgemeld is in ons systeem. Mijn hartelijke dank hiervoor en ik wens je veel succes bij je nieuwe provider. 

Hi, inmiddels heb ik ook een bericht gekregen dat er een boete in rekening gebracht gaat worden. Op 3 januari heb ik het pakket afgegeven bij een DHL Service punt en op die dag is het pakket ook opgehaald door de koerier.

Bij de eerste mail die op 12 januari binnen kwam al een mail terug gestuurd, dat het pakket al verzonden is. Met T&T nummer. Maar hier krijg je geen bericht van terug.

Op 19 januari heb ik telefonisch contact gehad om te vragen hoe het ermee stond, na een aantal controle vragen, is het afgemeld in het systeem en hoefde ik me niet meer druk te maken.

En vandaag op 21 januari een bericht gekregen dat de spullen niet binnen zijn en er een boete in rekening wordt gebracht.

Gaat het wel goed in jullie systeem? Het lijkt mij dat als het is afgemeld dat het dan ook goed is. Blijkbaar dus niet.

Hoe gaan jullie dit oplossen?

Reputatie 6
Badge +2

@xeoi33 Goed dat je hier nogmaals over aan de bel trekt! Ik ben direct het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken hoe het precies zit. Via de track & trace zie ik dat het pakket vandaag is verzonden naar ons. Zodra het pakket bij ons binnen is, kan het zes werkdagen duren voor dat dit verwerkt is in ons systeem. Maak je geen zorgen over de ‘boete’, jij hebt namelijk netjes gedaan wat je moet doen. 

Ik kreeg ook een mail dat ik de tv box nog niet hebt verstuurd. Dat heb ik op 1 februari direct gedaan. Dus hierbij de bewijzen. Alvast bedankt

Mod edit: vermeld graag niet je DHL Track & Trace nummer hier vanwege je privacy en de gegevens die hieraan gekoppeld zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi ​@Bas0502, goed dat je aan de bel trekt, ik help je graag om dit recht te zetten! Ik zie dat je hiervoor ook in een ander topic hebt gereageerd, namelijk: Hoe stuur je jouw apparatuur terug? Graag raad ik je aan om, conform onze huisregels, één vraag te beperken tot één topic zodat de hulp helder en consistent blijft. 

Dit is snel helemaal opgelost!

Reageer