Beantwoord

Bridge modus Zyxel T-50

  • 6 May 2022
  • 8 reacties
  • 924 Bekeken

Nadat mijn Google issues zijn opgelost na installatie van t-mobile heb ik weer een nieuw issue. Mijn ziggo modem stond namelijk in bridge modus, en met het zyxel modem heb ik een sonos issue. Na lang beraad met sonos lijkt dit mogelijk te zitten in conflicterende op adressen… advies was door tmobile modem in bridge modus te laten zetten. Dus ik gebeld, maar dit ondersteund het modem niet. Nu is er de t-54 die sinds kort wordt gebruikt, maar die heb ik gisteren nog niet geïnstalleerd gekregen :(

weet iemand of dit nieuwe zyxel modem wel bridge modus ondersteund? 
ik heb graag mijn sonos systeem bekabeld aangesloten , maar dat gaat blijkbaar niet goed zonder bridge modus.

achter de zyxel hangt ( net als bij ziggo) een simpele netgear switch van waaruit ik mijn tv , mijn sonos en mijn Google router bekabeld heb aangesloten…

 

alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 May 2022, 15:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marksman 

De routers van T-Mobile kunnen niet in bridge modus maar je zou de Google nest router rechtstreeks op de mediaconverter kunnen aansluiten en daarin VLAN 300 instellen voor internet en tv.

Vervolgens de LAN poorten uitbreiden met de switch die je hebt?

Dank voor de vlotte reactie, dit gaat me net iets te ver… je suggereert de complete zyxel weg te halen, en dan vanuit de mediaconvertor ( diens ook geplaatst neem ik aan door tmobile?) de kabel naar de netgear switch te laten lopen?

 

dus dan wordt het modem/router van tmobile overbodig?

En die mediaconvertor kun je dan instellen op vlan300?

hoe werkt dat, heb je daar beschrijving of linkje voor?

thnx,

mark

Reputatie 7
Badge +14

De mediaconvertor is een “dom ding” en daar kun je geen VLAN's op instellen. Dat doe je dus op je router, en als de de Zyxell weghaald zou dat dus op de Google nest router moeten gebeuren omdat die de router functie in jouw netwerk dan waarneemt.

Reputatie 7
Badge +15

@Marksman

Excuses, mijn verhaal klopt niet helemaal.

Kan je anders niet gewoon de DHCP server uitzetten op de Google Nest WiFi in je huidige setup zodat alleen de zyxel de IP adressen uitdeelt?

Dat begint voor mijn bijna niet meer te volgen te worden… gebrek aan kennis.. ik zal hieronder een ss plaatsen van mijn Google router … dat is denk ik alles dat ermee kan…

 

maar lost dat het issue op?

Vanuit de zyxel loopt nu vanuit lan1 een ethernet kabel naar woonkamer naar mijn netgear switch… vanuit een van de netgear poorten gaat dan een kabel naar mijn sonos Arc… op het moment dat ik die erin klik kan sonos mijn netwerk niet meer vinden … en kan ik hem dus niet aansluiten en configureren .. als ik de kabel eruit laat lukt het wel , maar dan via WiFi en dat is kwalitatief minder … vanuit dezelfde netgear loopt kabel naar mijn Google router punt… ik heb daar een poort extra op en als ik vanuit daar een tijdelijke kabel naar de sonos Arc leg werkt het wel… dus ergens gaat er iets fout als ik de sonos rechtstreeks ( via netgear switch) aansluit op de zyxel 🤷‍♂️
 

 

Google router is de H2D, 

De vraag is dan misschien ook of alles dat ik op mijn Google netwerk heb aangemeld blijft werken, zoals hue bridge, en twee Google cams… 

 

ander alternatief?

het nieuwe zyxel modem kan ook niet in bridge?

en zelf modem aanschaffen dat dat wel kan?

Reputatie 6
Badge

@Marksman

Excuses, mijn verhaal klopt niet helemaal.

Kan je anders niet gewoon de DHCP server uitzetten op de Google Nest WiFi in je huidige setup zodat alleen de zyxel de IP adressen uitdeelt?


DHCP uitzetten alleen zal niet helpen. Ik neem aan dat dubbele NAT hier het probleem is. Wat dan wel kan is DHCP op de tweede (Google) router uitzetten, EN die router niet via de WAN aansluiting, maar via zijn LAN aansluitingen  op een LAN aansluiting van de Zyxel aan te sluiten. Daarmee degradeer je de 2e (Google) router to alleen access point/ switch. Ook moet je dan de Google router een vast IP-adres geven in de door de Zyxel gebruikte range zodat je hem nog kunt beheren