(Communicatie bij) proces aansluiten glasvezel

  • 13 October 2022
  • 42 reacties
  • 703 Bekeken


Toon eerste reactie

42 reacties

Ik probeer het weer even terug te krijgen op mijn vraag/vragen, nadat deze even "gekaapt” werden door iemand anders. Ik ben namelijk nog steeds van plan er samen met jullie uit te komen.

Eerste vraag die ik wil stellen is hoe ik mijn huidige bestelling terug kan zien? Als ik nu inlog in My T-Mobile Thuis zie ik nog steeds alleen mijn geannuleerde bestelling (van vorige jaar). Ik had dus een nieuw account aangemaakt met een ander emailadres, maar dat account is nu weg, omdat dat emailadres is gewijzigd/verwijderd. Via privébericht had ik een emailadres doorgegeven, maar ook daarna dat ik hierin een fout heb gemaakt met het correcte emailadres. Maar daarna heb ik hier niets meer op gehoord. Ik kan nu dus niet mijn huidige (hernieuwde) bestelling volgen. Graag zou ik hier een oplossing voor zien.

Verder begreep ik (via messenger) dat de werkzaamheden die vorige jaar 15 september zijn uitgevoerd (het naar binnen brengen van glasvezel) nooit zijn afgemeld. Toen ik contactgegevens zocht van het bedrijf wat hier geweest is, bleek deze “permanent gesloten” (TOF group). Gelukkig via VWT zijn er wel gegevens over mijn adres. Helaas was degene die mij verder kon helpen “niet op zijn plek”. Helaas daarna niets meer gehoord, dus net maar een mail eraan gewaagd. Jeetje het is wel een proces hoor en dat ik ook overal zelf achteraan moet gaan.

Graag hoor ik een update van jullie kant betreffende mijn emailadres/account My T-Mobile Thuis en de aansluiting.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Elsje1973, ik heb nog een keer naar je e-mailadres gekeken. Ik heb hem losgekoppeld. Kan je proberen in te loggen met het e-mailadres dat je mij privé gestuurd hebt via "Wachtwoord vergeten”? Je moet dan je wachtwoord opnieuw instellen en abonnement koppelen. Als dit nu nog niet gaat werken, moet ik het naar onze techneuten doorsturen. Hoor graag van je of het gelukt is!

@Tommie, ik snap er nu werkelijk niets meer van. Nu is het weer Fiber.

Ik bel verdorie al 3 dagen (tegen inmiddels flink oplopende telefoonkosten, want elke keer sta ik zeker 30 minuten in de wacht) met Volkert Wessels Telecom, die me al even zoveel dagen beloven terug te bellen met een terugkoppeling; die vervolgens uitblijft. Via Messenger wordt VWT ook nog eens aangestuurd (hoeveel aansturing hebben ze nodig?). VWT zegt nu weer dat de werkzaamheden zijn afgemeld, maar dat er iets mis gaat in de koppeling met het systeem van T-Mobile.

Zelf kan ik nergens iets van een voortgang vinden en inzien, want als ik zelf niet aan de bel trek, gebeurt er niet,

Ik ben het echt een beetje zat zo. Ik had goede hoop dat het deze tweede keer beter zou gaan, maar helaas.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Elsje1973, ik heb net gehoor gekregen van Fiber. Ze hebben je gister avond op de hoogte gebracht van de situatie. VWT heeft op dit moment nog geen plandatum. Het enige wat we op dit moment kunnen doen is VWT afwachten. Ik snap dat dit vervelend is en hoop dat hier snel verandering in komt! Helaas kan ik de situatie, op dit moment, niet veranderen.

Beste @Tommie, ik heb nog wel één vraag.

In je bericht van 9 februari schrijf je: “Gisteren om 20:08 is er een e-mail naar je verzonden, waarin je op de hoogte gebracht bent”. Ik heb nogmaal mijn drie mailadressen die ik heb gebruikt om te proberen een account in te stellen, maar heb nergens een mail ontvangen.

Mijn vraag is dus naar welk mailadres is er een mail verstuurd?

Bij voorbaat dank voor de reactie!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Elsje1973, ik had je hierover graag meer duidelijkheid willen geven. Dit is via VWT of Fiber gegaan. Ik weet niet welk e-mailadres bij hun bekend was. Dit zou je eventueel bij hun nog kunnen navragen.

Wie houdt wie nou aan het lijntje en voor de gek?😂🤣😂🤣

Ik had echt gehoopt op verbetering na mijn ervaring vorig jaar.

Maar het is me nu duidelijk wat me te doen staat … 🏃🏻‍♀️

Dus wat mij betreft 👋 T-Mobile.

En @Jason top dat je de post/reactie van @Tommie leuk vindt, maar ik kan er niet meer mee lachen.

 

@Tommie, dat zal ik even doen. Maar er komt meteen ook weer een andere vraag op.

Wie is “Fiber” in dit verhaal? Ik heb ze opgezocht, maar snap niet zo goed wat voor rol ze in mijn (om het zo maar even te noemen) verhaal hebben?

Sorry, maar ik probeer toch duidelijk te krijgen waar het (weer) mis is gegaan.☹️

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Elsje1973, ik snap de frustratie volledig. Ik kan helaas op dit moment niks veranderen aan de situatie. VWT moet een plandatum doorgeven, ik weet ook niet waarom dit zo lang duurt. Gisteren om 20:08 is er een e-mail naar je verzonden, waarin je op de hoogte gebracht bent. Ik hoop ook echt dat ze dit met spoed gaan oppakken. Excuses voor de lange wachttijden.

Ik weet niet van wie ik een mail heb moeten krijgen, maar ik heb gisteravond geen mail ontvangen (op geen van mijn reeds 3 gebruikte mailadressen)!!!!!!!!!!!!!!!!!

VWT geeft verdorie aan dat ze jullie gevraagd hebben de melding met SPOED op te pakken. En jullie geven aan op VWT te wachten. Maar goed dat gaf ik al eerder aan, alsook via messenger.  Van het kastje naar de muur en weer terug en weer en weer en weer.

Dezelfde impasse dus als vorig jaar. Voor mij is duidelijk dat deze cirkel niet doorbroken gaat worden op deze manier en ik heb dan ook geannuleerd!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Elsje1973, Fiber gaat over alle glasvezelnetwerken in eigen beheer en verzorgt de oplevering. Ik hoop dat iemand je die duidelijkheid kan geven, alles wat bij ons bekend was, staat al in dit topic beschreven. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Elsje1973, ik had graag een andere ervaring willen meegeven. Mijn excuses dat het zo heeft moeten lopen. Ik wens je veel succes bij je nieuwe provider. 

@Tommie, en hoe kom ik in contact met dat “Fiber team” om te vragen naar het gestuurde mailtje?

Reputatie 7
Badge +9

@Elsje1973 Fiber is onze schakel tussen de andere partijen en aannemers. Dit is dus alleen op te vragen bij VWT.

@Tommie, op 9 februari schrijf je: “k heb net gehoor gekregen van Fiber.” Maar je hebt hier geen contactgegevens van?

Want vorig jaar is het kastje hier aangelegd door TOF group (dus niet Fiber), maar die zijn kennelijk permanent gesloten.

ik blijf het nog steeds erg jammer vinden.

Waarom het bij mij zo ongelooflijk moeizaam verliep, terwijl om mij heen buurtgenoten al sinds vorig jaar zomer up-and-running waren.

En ik zelfs na deze recente bestelling weer tegen dezelfde problemen aan ben gelopen.

Reputatie 7
Badge +16

Je frustratie en verwarring is meer dan begrijpelijk, ik zal proberen één en ander nader toe te lichten:

Een glasvezeloplevering wordt altijd in fases afgerond, dat geldt niet alleen per regio, maar ook per straat. Dit kan resulteren in dat er bij jouw buren al weken en soms maanden eerder aangesloten is, maar dat jij nog wacht op een aansluiting. De aannemers proberen hierin altijd schematisch te werk te gaan zodat iedereen ongeveer gelijktijdig aan de beurt komt. Jammer genoeg is dat niet altijd mogelijk. Fiber is onze inhuis-afdeling die de schakel is tussen alle interne en externe partners op eigen glasvezelaansluitingen (ODF bij Primevest en Open Dutch Fiber). Fiber verzorgt en waarborgt de oplevering aan onze kant en is ons contactpunt in de communicatie tussen uitvoerder en provider. Ik betreur het dat jouw aansluiting niet tijdig opgeleverd kon worden. 

 

@Tommie, het is me gelukt om een ander wachtwoord in te stellen.

Alleen kom ik bij het koppelen van een abonnement een blokkade tegen: “de ingevulde gegevens komen niet voor in onze systemen”. Ik zal een hier een foto van toevoegen.

Ik weet niet of het kan komen doordat ik alleen nog maar een bestelling heb gedaan?

Maar dan nog moet mijn adres en geboortedatum samen toch iets opleveren in het systeem?

 

Reageer