Compensatie 1,5 maand zonder internet

  • 18 May 2022
  • 4 reacties
  • 123 Bekeken

Hallo,

Er is op 3 april een monteur van Guidion langsgekomen om een glasvezel modem te installeren. Tot vandaag, 1,5 maand later, heb ik geen internet verbinding gehad.

Op 14 april zijn monteurs van KPN langsgeweest die zeiden dat het dat het probleem hoogstwaarschijnlijk lag aan een patch in de wijkcentrale die niet uit is gevoerd. Na deze constatering heeft het nog een maand geduurt totdat het probleem is opgelost. Het bleek inderdaad aan de patch te liggen.

Ik heb de afgelopen weken meerdere malen zelf contact op moeten zoeken met de klantenservice van T-Mobile voor een oplossing. Ook voor een tijdelijke oplossing moest ik zelf met een suggestie komen.

Op 1 mei kreeg ik van de klantenservice te horen dat er een afspraak gepland was op 6 mei. Deze afspraak is door T-Mobile gemaakt en ik ben buiten het contact met de klantenservice verder niet geinformeerd over deze afspraak. Wel werd mij verteld dat ik thuis diende te zijn. Op de dag van de afspraak heb ik een dag vrij genomen, maar er is nooit iemand komen opdagen. Opnieuw was hier geen communicatie over.

Op 18 mei, 46 dagen na de oorspronkelijke ingangsdatum, is het probleem opgelost door een monteur van Guidion en heb ik een werkende verbinding.

Ik ben uiterst ontevreden met de gang van zaken en hiervoor wil ik compensatie.


This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mmiao 

De wettelijk bepaalde compensatie bij alle providers waarop je recht hebt is 1/30 van het maandbedrag × het aantal dagen dat de verbinding niet werkte.

https://www.consumentenbond.nl/internet/geld-terug-bij-netwerkstoringen

Dan moet je wel die dagen betaald hebben, je krijgt niet meer dan je betaald hebt.

Als ik het zo lees heb je aansluit problemen gehad en is je abonnement daardoor later ingegaan, je krijgt geen compensatie voor nevenschade.

Reputatie 7
Badge +15

Te haastig geweest 😅

Je contract gaat in vanaf het moment dat je thuis een werkende verbinding hebt dus als het goed is, is je contract vandaag pas ingegaan en heb je nog niks betaald.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @mmiao, bedankt voor het delen van je ervaring! Ik kan me voorstellen dat dit anders had gezien, dat had ik ook! Ik kan zien dat we aan onze kant alles gedaan hebben om je zo snel mogelijk online te krijgen. Wel snap ik wat je bedoelt wat betreft de communicatie, ik neem dit dan ook zeker mee. Het werd hier al gezegd, maar een compensatie kan ik inderdaad niet voor je regelen, omdat je nog geen kosten hebt gemaakt op het vaste abonnement. Wat ik wél heb gedaan, is iets naar je opgestuurd om sorry te zeggen en samen opnieuw te starten. Hou de voordeur in de gaten! 😄