Declareren kosten 4G modem

  • 16 February 2023
  • 9 reacties
  • 131 Bekeken

Beste,

Ik heb december dit jaar een aanvraag gedaan voor een internet abonnement via glasvezel. Omdat de aanleg van glasvezel langer duurde dan verwacht, hebben we via de telefonische klantenservice te horen gekregen dat we een 4G router kunnen bestellen bij CoolBlue, wn deze dan kunnen declareren bij de klanten service. Ditzelfde geld voor de prepaid simkaart die we ervoor hebben gekocht

Ik kan nu alleen nergens vinden waar ik dit zou kunnen declareren. Is hier de juiste plek misschien?

Ik hoor graag van u!

Groeten,

Rik Seelen 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat heb je waarschijnlijk niet goed begrepen. Bij glasvezel wordt er een wensdatum genoteerd maar aanleg van nieuwe glasvezel kabel op een specifieke datum kan nooit gegarandeerd worden. Daarom is er ook geen overstapservice mogelijk, je kunt de oude verbinding opzeggen als de afspraak met Guidion is gemaakt voor daadwerkelijke aansluiting van de router.

In geval van storingen stelt t-mobile wel unlimited data vouchers ter beschikking welke op een t-mobile of Tele2 simkaart kunnen worden geactiveerd.  Als je geen kaartje hebt, dan vergoeden ze ook nog wel de prepaid simkaart die je in de t-mobile shops kunt kopen. Maar deze kun je een normaal toestel stoppen en dan daarmee een wifi hotspot creëren. Andere hardware is op zich ook bruikbaar,  maar wordt niet door t-mobile vergoed. 

Beste Eric,

Dank voor je antwoord.

Ik weet vrij zeker dat ik dit wel goed heb begrepen. 

Wij zijn net verhuisd, dus we hadden hiervoor geen andere provider of abonnement bij T-mobile. Ik heb  een glasvezel abonnement bij T-mobile aangevraagd, en toen dat lang(er) duurde heb ik van de klantenservice én codes toegestuurd gekregen, én de mededeling dat, omdat wij samenwonen en dus een simkaart in 1 telefoon niet voldoet, een 4G modem vergoed zou worden.

Als ik nu te horen zou krijgen dat deze toch niet vergoed wordt zou dit natuurlijk extreem teleurstellend zijn; ik was net tevreden met de goede klantenservice. Wellicht kan dit nog terug gevonden worden; ik heb op 10 februari 08:43 dit van jullie te horen gekregen.

Ik hoor graag van jullie,

Groet,

Rik Seelen

Reputatie 7
Badge +14

Er kijken ook moderators mee, dus die kunnen wellicht iets in de systemen zien. Maar je krijgt dus al een dienst geleverd d.m.v. mobiele vouchers waar je niets voor betaald terwijl je alleen nog maar bent aangemeld voor een abonnement. Er wordt dus nog niets door T-mobile in rekening gebracht totdat de glasvezel verbinding is opgeleverd. Dus voor de abonnementsprijs die je voorlopig nog niet betaald kun je toch wel zelf die router kopen? Die is ook jouw eigendom en wie weet heel handig in de toekomst.

Hopelijk kan een moderator inderdaad mijn vraag beantwoord.

Eric, ik snap je punt, maar als mij aan de telefoon belooft wordt dat het vergoed wordt, dan maakt het niet uit of ik 'dit zelf wel kan betalen’. Daarnaast heb ik specifiek het model gekocht dat mij verteld werd om te kopen (wat zeker niet de goedkoopste was). Hopelijk snap je dat ik niet naar dit forum ben gekomen voor een mening over mijn financiën… ;)

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RikSeelen, bedankt voor de duidelijke informatie. Ik zie inderdaad een log van het gesprek op 10 februari. Hierin staat dat het modem in combinatie met een prepaid kaartje van de T-Mobile Shop, is aangeraden. Om alsnog gebruik te maken van de vouchers. Aanschaf van het modem vergoeden wij niet. Ik zie dit ook niet terug in mijn systeem. Zoals @eric ook al benoemt heeft, vergoeden wij het prepaid kaartje, alleen, als er sprake is van een storing. Wat ik wel kan doen ter compensatie, is het prepaid kaartje vergoeden vanwege de miscommunicatie. Hopelijk kan je het modem retourneren als glasvezel is opgleverd. Dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Hoor graag van je terug.

Hi Tommie,

Dank voor je antwoord.

Dan zal ik toch wat verkeerd begrepen hebben; maar ik snap niet waar dit dan fout is gegaan; ik ben toch echt niet doof ;) .
Ik ben tijdens dat gesprek specifiek geleid naar een modem van een bepaald type (de TP-Link TL-MR6400), en deze zou ik op cool blue moeten bestellen. Dit weet ik zeker; over het declareren is dan wellicht wat miscommunicatie geweest; maar waarom ben ik dan naar dit specifieke type geleid, en speciaal van cool blue? Ik had dan een veel goedkopere 4G modem kunnen aanschaffen…

Jammer. Ik was erg tevreden met de klantenservice in de afgelopen jaren dat ik klant was bij jullie.

Hoe kan ik het beste de simkaart declareren? Via hier?

Ik hoor het graag

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RikSeelen, bedankt voor je snelle reactie. Waarom er specifiek naar dat type modem is gewezen, durf ik niet te zeggen. Overigens heeft TP-Link prima materiaal. Kan je een foto plaatsen met het aankoopbewijs? Dan zorg ik dat de vergoeding van het prepaid kaartje terecht komt. 

 Hi @Tommie,

Hierbij:

Alvast Bedankt.

Ik kan het dus echt opgeven om de rest ook betaald te krijgen?
Of heeft bellen met de klantenservice nog zin?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RikSeelen, bedankt voor de foto! Ik heb zojuist de vergoeding in orde gemaakt. Dit is terug te zien op een volgend factuur. Nee, dit vergoeden wij simpelweg gewoon niet. Excuus voor de miscommunicatie, dit had beter en correct gecommuniceerd moeten worden. Helaas komt het af en toe voor dat er foutieve informatie gedeeld wordt. Dit proberen wij natuurlijk zo vaak mogelijk te voorkomen. Misschien kan je het modem eventueel nog retourneren. Daar durf ik verder geen uitspraak over te doen. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

Reageer