Dit is hét moment voor Glasvezel

Dit is hét moment voor Glasvezel
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties

Je hebt een bericht van ons ontvangen, met daarin de datum waarop je internetverbinding stopt. Maar je bent nog op tijd. En wij staan in de startblokken om je te helpen. Alles bij jou in de straat is klaar om je aan te sluiten op glasvezelinternet. Je hoeft alleen te kiezen welke snelheid je wil. Daarna regelen wij de rest.

 

In dit topic vertellen we je alles over wat te doen wanneer je huidige internetverbinding wordt overgezet op Glasvezel. Geen zorgen - we helpen je er graag bij. 


 

Wat is er aan de hand? 

Je huidige internetverbinding loopt nog via een koperaansluiting van KPN. Deze verouderde (DSL) techniek heeft zijn langste tijd gehad. Als er Glasvezel ligt, zet KPN na een tijdje de koperaansluiting uit

Als je niks doet, stopt je internetverbinding op de datum die je vindt in onze e-mail en brief. En heb je een abonnement op TV + Vast Bellen, dan stopt dat ook. Maar voor die tijd gaan we je helpen met omschakelen naar Glasvezel van T-Mobile. Als je dit geregeld hebt, kun je weer jaren vooruit.

 

 

Heb je een vraag? We beantwoorden deze graag! 

 

Moet ik straks zelf aan de slag met kabels en stekkers? 

Geen zorgen. Als er een monteur nodig is, komt die gratis bij je installeren. Zo profiteer je zonder gedoe van alle voordelen van Glasvezel.

Mijn verbinding was al goed, kan ik het zo laten? 

Dat gaat helaas niet. De verouderde koperaansluitingen van KPN worden in heel Nederland stap voor stap verwijderd. Uiteindelijk is het goed nieuws. Want met Glasvezel krijg je supersnel en stabiel internet en ben je helemaal klaar voor de toekomst. Bel ons gerust. We doen dit samen.

Wat gebeurt er als ik niets doe?

Dan wordt op termijn je verbinding verbroken en stopt je contract. Je hebt dan geen internet meer. En ook geen TV of Vast Bellen, als die in je abonnement zitten. Je krijgt een datum van ons wanneer dit gebeurt. Het is belangrijk dat je vóór die tijd omschakelt. Daarna kun je weer jaren vooruit met Glasvezel van T-Mobile.

KPN? Ik heb toch een abonnement bij T-Mobile?

Klopt. Als je Glasvezel neemt, blijft dat gewoon zo. Je huidige internetverbinding loopt via een verouderde koperaansluiting van KPN. Deze worden in heel Nederland stap voor stap verwijderd. Daarvoor in de plaats komt glasvezelinternet. Dit is dan ook hét moment om voor Glasvezel te gaan. Wij gaan je daarbij helpen. We staan voor je klaar tot alles geregeld is. Zo blijf je verbonden.

Kan ik mijn abonnement nu opzeggen?

Als de datum in je brief en e-mail ligt vóór de datum waarop je contract afloopt, dan kun je vanaf die datum zonder kosten opzeggen. 

Kan ik ook weer kiezen voor TV of Vast Bellen? 

Jazeker. Als je nu al TV + Vast Bellen hebt, blijft dat hetzelfde in je abonnement voor thuis. Wil je hier iets aan veranderen? Dat kan nadat je hebt gekozen voor Glasvezel.

 


24 reacties

Ik heb bijna een maand geleden een bestelling geplaatst en bij de status van mn bestelling zie ik het volgende staan:

 

“ Bij jou in de straat en in je woning is nog geen glasvezelaansluitpunt, dat moet er dus komen. De netwerkbeheerder neemt eerst contact met je op voor een afspraak om dit te installeren.“

Ik heb alleen nog niks vernomen van een netwerkbeheerder of enige status en ben wel benieuwd wanneer er nou glasvezel komt hier.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Symplexity, het is dan bijna zover gelukkig, top dat je binnenkort van Glasvezel gebruik gaat maken! 😄

Ik ben achter de schermen gaan kijken en heb opgezocht wat de status van oplevering is: momenteel staat de eerst mogelijke aansluitdatum op medio september. Je zult in één van de weken daarvoor gecontacteerd worden door de uitvoerder en netbeheerder. Heb je van KPN toevallig al een e-mail of brief ontvangen met daarop een aankondiging?

@Jason Thanks voor de informatie.

 

Ik heb nog geen brief of e-mail van KPN ontvangen.

Ik heb tot heden nog steeds niks gehoord of ontvangen en ben nu wel erg benieuwd wanneer nou eindelijk glasvezel geleverd gaat worden...

Reputatie 7

Hi @Symplexity, goed dat je het bij ons navraagt! Ik heb direct navraag gedaan over de oplevering bij onze Glasvezelexperts. Zij zullen je via een belletje op de hoogte brengen en een update kunnen geven. Wij gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk op te leveren. Excuus voor het ongemak.

Bedankt voor de snelle reactie. Ik wacht het telefoontje af!

Moet de aansluiting perse in de meterkast of mag het ook in de woonkamer ter vervanging van de kpn aansluiting.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Barmatrix72 

Je bepaalt samen met de aannemer waar het glasvezelaansluitpunt komt, bij mij zit hij in de woonkamer, hier komt een mediaconverter naast en vanaf de mediaconverter gaat een internetkabel naar de router. De internetkabel mag tot wel 100 meter lang zijn bij gebruik van een CAT6 internetkabel dus je kan de router plaatsen waar jij wilt 🙂

Nu heb ik een bestelling geplaatst eind januari. En tot op heden kreeg ik 2 x een mailtje. Eerst dat het februari- maart zou gebeuren. Nu is het ineens maart - april. Als het zo door gaat wordt het zeker april-mei. Ik vind dit allemaal lang duren. Wanneer kan ik nou echt glasvezel krijgen. Want in het straat waar ik woon Steken allemaal langs de muren glasvezel uit de grond. Dat bij mij glasvezel aangelegd moet worden in het straat is niet waar. Het hoeft slechts doorgetrokken worden naar mijn flat. Kunnen jullie aangeven hoe lang het daadwerkelijk gaat gebeuren. En kan je mij per mail laten weten. Bellen heeft geen zin. Ben namelijk ¨Doof” 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Barmatrix72 

Aanleg van glasvezel is een complex project. Zeker in een appartementen complex waar de aannemer te maken heeft met een VVE. Daarnaast zijn ook vaak doorvoeringen nodig door de meterkast van andere bewoners. Er is dus lastig ruim van te voren een concrete planning op te geven. Je wordt in iedergeval op de hoogte gehouden van de vorderingen, ook al is dat aanpassing van een planning. Veel meer dan afwachten totdat er installatie afspraken worden gemaakt kun je nu niet doen. Tot die tijd blijft je koperlijn gewoon actief!

Hoi @Barmatrix72 

Aanleg van glasvezel is een complex project. Zeker in een appartementen complex waar de aannemer te maken heeft met een VVE. Daarnaast zijn ook vaak doorvoeringen nodig door de meterkast van andere bewoners. Er is dus lastig ruim van te voren een concrete planning op te geven. Je wordt in iedergeval op de hoogte gehouden van de vorderingen, ook al is dat aanpassing van een planning. Veel meer dan afwachten totdat er installatie afspraken worden gemaakt kun je nu niet doen. Tot die tijd blijft je koperlijn gewoon actief!

Het moet niet te lang duren of ik ga helemaal niet meer op de afspraak mails reageren. Ik geef het nog max 1 maand de tijd en anders is het over met glasvezel en blijf ik gewoon op de koperenlijn zolang dat nog kan.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Barmatrix72 

Het moet niet te lang duren of ik ga helemaal niet meer op de afspraak mails reageren. Ik geef het nog max 1 maand de tijd en anders is het over met glasvezel en blijf ik gewoon op de koperenlijn zolang dat nog kan.

Dat is prima @Barmatrix72 .   Zo'n deadline stellen gaat helaas niet zorgen dat de glasvezellijn sneller wordt aangelegd. Zolang je geen definitieve afsluiting brief van de koper verbinding ontvangt blijft die gewoon actief.

Als jij 3 maanden duren normaal vind. Vind ik dat ik deadline mag stellen

Ik heb al een maand geleden glasvezel gekregen, 

maar kan dit nog steeds niet aanpassen op my T-Mobile. Die geeft aan dat ik geen glasvezel aansluiting heb. Hoe kan dit? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nev85 

Heb je al een glasvezelaansluipunt in huis en als je bij andere providers kijkt kan je daar wel voor glasvezel kiezen of ook nog niet?

Je kan voor de zekerheid ook eens op de T-Mobile website kijken.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Nev85, leuk om te horen dat je een glasvezelaansluiting hebt gekregen! Zo te zien is het glasvezelnetwerk in jouw omgeving door een andere netwerkbeheerder aangelegd. Hierdoor kan het enige tijd duren voordat zij jouw aansluiting bij ons melden, bijvoorbeeld omdat de wijkcentrale nog opgeleverd moet worden. Omdat wij nauw samenwerken met jouw netwerkbeheerder weet ik zeker dat wij vroeg of laat het seintje dat alles gereed is voor activatie van hen ontvangen.

Ik hoop voor je dat het proces snel is afgerond en vervolgens zetten wij je heel graag over naar glasvezel! 🙂

Hallo @Nev85 

Heb je al een glasvezelaansluipunt in huis en als je bij andere providers lijkt kan je daar wel voor glasvezel kiezen of ook nog niet?

Je kan voor de zekerheid ook eens op de T-Mobile website kijken.

 Ja ik kan bij andere providers wel kiezen voor glasvezel maar voor T-mobile niet. 

Hoi @Nev85, leuk om te horen dat je een glasvezelaansluiting hebt gekregen! Zo te zien is het glasvezelnetwerk in jouw omgeving door een andere netwerkbeheerder aangelegd. Hierdoor kan het enige tijd duren voordat zij jouw aansluiting bij ons melden, bijvoorbeeld omdat de wijkcentrale nog opgeleverd moet worden. Omdat wij nauw samenwerken met jouw netwerkbeheerder weet ik zeker dat wij vroeg of laat het seintje dat alles gereed is voor activatie van hen ontvangen.

Ik hoop voor je dat het proces snel is afgerond en vervolgens zetten wij je heel graag over naar glasvezel! 🙂


maar hoelang duurt zoiets? 

Reputatie 7
Badge +15

@Nev85 

Van wie heb jij een glasvezelaansluipunt?

Dit is gebeurd via glaspoort van kpn. 
 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Nev85

Ah, oke maar volgens mij levert T-Mobile niet over het netwerk van glaspoort.

@Cal Is dit sinds kort misschien veranderd?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Nev85, sorry voor de verwarring, @Waqqas heeft 100% gelijk! Glaspoort is één van de uitzonderingen van netwerkbeheerder waarmee wij nog geen overeenkomst hebben kunnen sluiten. De providers die op het netwerk van Glaspoort actief zijn vind je hier: Glaspoort providers. 

Heel graag had ik hierin meer voor je betekend, alleen hebben wij simpelweg niet de toestemming om van hun netwerk gebruik te maken.

Betekent dit dan ik dan moet veranderen van internet provider? 

Reputatie 7
Badge +15

@Nev85

Omdat KPN glasvezel beschikbaar is (via het Glaspoort netwerk) op jouw adres, zal het kopernetwerk op jouw adres in de toekomst worden uitgeschakeld.

Wat je kunt doen is nog even gebruik maken van DSL internet of een maandelijks opzegbaar of jaarcontract bij KPN nemen bijvoorbeeld.

Misschien dat T-Mobile in de toekomst beschikbaar komt op het Glaspoort netwerk. Je zal verder nog informatie ontvangen over wanneer het kopernetwerk wordt uitgeschakeld volgens mij.

Reageer