Beantwoord

Draad dsl punt net te kort


Beste mensen, 

Graag zou ik een voorzetwand plaatsten van 5 cm, maar de plek waar dsl binnenkomt in mijn woonkamer heeft een heel strak draadje. Helaas zit daar geen 5cm extra aan, dus hoe kan ik deze het beste verlengen? Zie foto.

Ik zou het oude vierkante kastje met daarin de 2 telefoonaansluitingen kunnen laten zitten (en dus ook inbouwen) maar dan krijg ik een nogal lelijk groot gat ervoor. ik heb dus liever het kastje verplaatst.

Any tips?

Of als ik overstap op glasvezel, hier inmiddels leverbaar zie ik, maken jullie dan alles modern? 

icon

Beste antwoord door Jaap 20 June 2022, 10:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Dank je weer @Jaap , handig die lijnmeting daarna. 

Dit 

lijkt me ook goed te doen.

Maar ik heb inmiddels ook een glasvezel overstap bij jullie aangevraagd, dat schijnt rond 29 juli al te kunnen hier. Dus dan een nieuwe aansluiting erbij, hehehe 👍🙂

De muur is saai wit, haha. 🙂

Okee mooi gelukkig. Ja ik heb geen moelijker hier, de lijn is stabiel en goed. Thanks! 

Reputatie 7

Hi @surfaap, tof om te zien dat je hiermee uit de voeten kunt! Ik hoor het graag als alles is aangesloten, zodat ik jouw verbinding onder de loep kan nemen voor een lijnmeting. Wat leuk om te lezen dat je volgende maand al kunt genieten van ons super snelle internet. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 🎈

Hi @Lisa @Jaap

Oeps, ik was de muur erachter aan het schilderen, modem was even losgekoppeld. Hij is weer aangesloten, kan 1 van jullie de lijnmeting doen? 

Reputatie 7

Hi @surfaap, haha dat verklaart het gelukkig! En, heeft de muur een leuk nieuw kleurtje gekregen? Zojuist nogmaals de meting uitgevoerd en jouw lijn ziet er stabiel uit. Ervaar je dit zelf ook zo? 

Reputatie 7

Hi @surfaap, wit staat altijd mooi strak! 💪 Kijk, helemaal top om te lezen. Ik hoop dat je eind juli ook volop van jouw Glasvezelverbinding gaat genieten. Maak er nog een mooi weekend van! 

Hoi Lisa, lijnmeting aangevraagd. 👍🙂

 

Reputatie 7

Dit is niet het isra. Ik vermoed dat deze kabel naar de meterkast loopt. Misschien dat hier nog wat overlengte zit zodat je hem kan aantrekken.

Het komt hier op deze manier binnen. In mijn meterkast is niets helaas, behalve stroom. 

Reputatie 5

Hoi @surfaap 

Ik sta nergens meer van te kijken, en het printje er in vermoed dat er een weerstand in zit, dus dit zou inderdaad een DSL ISRA kunnen zijn. Kan je de kabel niet wat naar boven trekken? soms zit hij vast met een drup cement of kit (heel handig), maar als je dat los kan peuteren, is er wel een paar centimeter extra uit te krijgen.

 

Lukt dat niet, In principe is het gewoon een elektrisch signaal, dat is te verlengen. Wel is het zo dat elke koppeling extra demping geeft, maar daar hadden we vroeger met ADSL(2) meer last van dan met VDSL. Als je verbinding al geactiveerd is, kan je proberen de kabel iets te verlengen. Verleng 'm wel met een stukje massieve koperkabel (dus niet gevlochten). Dan zou je 'm gelijk kunnen testen.  Ik heb zelf de lijn ook verlegd thuis. Het beste kan je de koperdraadjes solderen en met een krimpkousje beschermen. dat geeft de minste demping.

 

Tenslotte, glasvezel is altijd beter, maar die wordt aangesloten op de plek waar je glasvezelaansluiting nu is. daar wordt niks aan veranderd door de monteur (tenzij er nog geen aansluiting is, dan heb je enige invloed op de plek waar het aansluitpunt gemonteerd wordt, mits dit haalbaar is qua kabellengte)

Dankje @Jaap ,

Ja, internet werkt wel gewoon hoor. Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee. Ik ga nog wat proberen voorzichtig eraan te trekken, maar dat had ik eigenlijk al gedaan. Je zou toch zeggen dat de draad door een buis loopt en de verdieping hieronder op de BG ergens binnen komt. Edit: buiten bij een winkel hieronder zit een grote kpn verdeeldoos waar 20 appartementen 'in zitten'. 

Qua glasvezel is hier nog niets. Misschien is er dan bij een eventuele glasvezel overstap toch iets aan te doen, als er toch een nieuwe kabel moet worden getrokken. Maar eerst maar eens zo proberen. :-) 

Reputatie 5

succes. mocht solderen echt teveel moeite zijn, je kan het natuurlijk met een kroonsteentje proberen, maar dat is dan wel het eerste waar je naar moet kijken als je storing hebt 😉

Als je alles aangesloten hebt staan, kan één van de moderators of de klantenservice wel even een lijnmeting doen om te kijken of de demping nog in orde is.

Reputatie 7

Hi @surfaap, super dat je hier het seintje geeft! Ik heb zojuist een lijnmeting uitgevoerd, maar ik zie dat we geen verbinding kunnen maken met het modem. Kan je aangeven hoe je alles hebt aangesloten? Mijn advies is om dit bij langs te lopen, zodat we zeker weten dat alles goed staat.