Dramatische service Guidion installatie T-Mobile thuis

  • 19 November 2018
  • 9 reacties
  • 2784 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Na het ontvangen van het T-Mobile thuispakket zou vandaag de monteur zowel het internet als de TV aansluiting eindelijk installeren. Echter, omdat wij geen TP link powerline set van 2 adapters niet hadden kon de monteur de televisie verbinding niet aansluiten (vooraf nergens te lezen voor de noodzaak van het aanschaffen van deze set voor installatie). Daarna vertelde de monteur aan mijn vriendin dat het ook niet mogelijk was om het internet op dit moment te installeren, hier vanuit gaande was het advies om de adapters te kopen en een nieuwe afspraak te maken. Omdat ik het een gek verhaal vond heb ik Guidion gebeld voor duidelijkheid, bij de klantenservice gaven zij inderdaad aan dat de aanschaf van de bovengenoemde adapters noodzakelijk is voor de TV installatie (de klantenservice hebben het zelfs nog nagevraagd bij de monteur) maar dat het internet gewoon geinstalleerd had kunnen worden maar dat dit geweigerd is door mijn vriendin. Hier is echter geen sprake van geweest, de monteur gaf aan dat het niet mogelijk was. Een nieuwe afspraak is pas donderdag weer mogelijk maar door een geplande vakantie kan dit niet.

Ik vind het uitermate kwalijk dat het verhaal omgedraaid wordt om zo de klant zelf schuldig te bevinden voor het niet verrichten van bepaalde werkzamen dat terwijl de realiteit anders is. De informatievoorziening van T-Mobile is dramatisch, de voorlichting van de monteur ontbreekt. Dit geeft al weinig vertrouwen in de toekomst. Het is uitermate jammer dat we nu nog langer zonder internet zitten, dat terwijl de monteur het internet gewoon had kunnen installeren.

9 reacties

Reputatie 7
Hallo @jmekke,

Dat is inderdaad geen fijne ervaring. ik kan me voor stellen dat je er erg van baalt.
Op afstand is het natuurlijk moeilijk in te schatten hoe de situatie bij jou is. dit maakt het soms wel lastig.
Normaal gesproken installeert de monteur zoveel als mogelijk is. en voor alles wat niet lukt krijg je uitleg of kan er een (betaalde) vervolg afspraak worden gemaakt. ik begrijp dat het bij jou niet mogelijk is om vanaf de glasvezel aansluiting een kabel te leggen (op of langs de plint) naar de tv toe ? en wat had je aangeven ?
Reputatie 7
Badge +1
Ook op der andere diverse forums lees je de laatste tijd veel klachten over Guidion, wel vreemd dat u iets meld over powerline adapters T-Mobile ondersteunt dit niet en levert ze ook niet, KPN en dochterbedrijven levert ze wel.

De tv aansluiten via een powerline zou ik persoonlijk nooit doen, de kans op storingen en verlies van beeldkwaliteit is aanmerkelijk groter dan een bekabelde aansluiting, bekabeld is het best
@Hidden.nld, nee dat is helaas niet mogelijk op of langs een plint omdat de meterkast waarin de glasvezel binnenkomt zich buiten de woning bevindt. Het vervelende is dat mijn vriendin thuis was voor de afspraak (welke nauwelijks of geen kennis heeft van internetaansluitingen). Naar mijn inziens zou het wel mogelijk zijn om de modem in de meterkast buiten de woning te installeren en deze aldaar te verbinden met een coax aansluiting (welke daar binnenkomt en ook aanwezig is de woonkamer) om zo de tv aan te sluiten. Enige probleem dan is dat het wifi signaal slecht is omdat de modem zich buiten de woning bevindt, maar dit is denk ik op te lossen met het doortrekken van ethernet kabel naar een van de kamers via een loze leiding en aldaar een tweede router te plaatsen welke dan als een soort acces point werkt. Ik ben geen expert en dus niet zeker of dit ook zo werkt maar ik heb dit ook niet kunnen voorleggen aan de monteur.

@BeMu Ja ik vond het ook een vreemde constructie, aangezien ik geen nieuwbouw appartement heb en het risico op relatief slechtere bekabeling aanwezig is waardoor er signaalverlies is en de kans op storing groter is. Ik denk dat een router in de woning als secundaire acces point beter werkt dan een setje powerlinks.
Aha, ik lees nu dat het tv kastje van tmobile thuis alleen op een ethernet kabel aangesloten kan worden, dus het bovenstaande verhaal met het aansluiten via een coax aansluiting niet toepasbaar is.
Reputatie 7
Badge +1
https://www.kabelshop.nl/Hirschmann-Coax-omvormer-Hirschmann-Inca-1G-Internet-over-coax-3921100027-695020564-i11771-t19390.html?gclid=EAIaIQobChMIueze8ajh3gIV2PhRCh3U-wPiEAQYBSABEgIzQ_D_BwE

Misschien is dit wat voor u? of google even met als tekst ethernet via de coaxkabel staat misschien meer informatie te lezen, ik weet er zelf ook niet zo veel van
@BeMu Bedankt voor de suggestie, echter is een MoCa omvormer een wat duurdere optie i.t.t. andere opties
Reputatie 7
als het mogelijk is kan de coax vervangen worden door utp. in de meterkast komt dan de media converter (heeft 1 stopcontact nodig) en in de woonkamer 2 stopcontacten voor het modem en de stb. dit kan de monteur voor je doen mits je dit vooraf aangeeft (plaatsen stopcontact €50 vervangen coax utp ~ €50) voor al het extra werk geld wel dat je dat zelf moet betalen.
Reputatie 7
Hi jmekke, ai dat is geen ideale situatie. Zoals BeMu al terecht aangeeft gebruiken we standaard geen powerline adapters. Ik vermoed dat de monteur dit heeft geadviseerd om dat het gezien de situatie met de meterkast anders erg lastig wordt om de TV Box aan te sluiten. Het trekken van kabels en/of de eventuele montage die Hidden aangeeft zijn wel mogelijk door Guidion maar hiervoor worden dan kosten in rekening gebracht door Guidion omdat dit niet onder normale installatie valt. Laat zeker nog even wat je wil doen en of je nog iets van mij nodig hebt!

Na het ontvangen van het T-Mobile thuispakket zou vandaag de monteur zowel het internet als de TV aansluiting eindelijk installeren. Echter, omdat wij geen TP link powerline set van 2 adapters niet hadden kon de monteur de televisie verbinding niet aansluiten (vooraf nergens te lezen voor de noodzaak van het aanschaffen van deze set voor installatie). Daarna vertelde de monteur aan mijn vriendin dat het ook niet mogelijk was om het internet op dit moment te installeren, hier vanuit gaande was het advies om de adapters te kopen en een nieuwe afspraak te maken. Omdat ik het een gek verhaal vond heb ik Guidion gebeld voor duidelijkheid, bij de klantenservice gaven zij inderdaad aan dat de aanschaf van de bovengenoemde adapters noodzakelijk is voor de TV installatie (de klantenservice hebben het zelfs nog nagevraagd bij de monteur) maar dat het internet gewoon geinstalleerd had kunnen worden maar dat dit geweigerd is door mijn vriendin. Hier is echter geen sprake van geweest, de monteur gaf aan dat het niet mogelijk was. Een nieuwe afspraak is pas donderdag weer mogelijk maar door een geplande vakantie kan dit niet.

Ik vind het uitermate kwalijk dat het verhaal omgedraaid wordt om zo de klant zelf schuldig te bevinden voor het niet verrichten van bepaalde werkzamen dat terwijl de realiteit anders is. De informatievoorziening van T-Mobile is dramatisch, de voorlichting van de monteur ontbreekt. Dit geeft al weinig vertrouwen in de toekomst. Het is uitermate jammer dat we nu nog langer zonder internet zitten, dat terwijl de monteur h et internet gewoon had kunnen installeren.

T- Mobilenloopt qua klantenservice en duidelijkheid wel heel erg achter, erg storend wij stappen hoogstwaarschijnlijk weer terug naar Ziggo

Reageer