Beantwoord

dsl aansluiten modem


Ik wil mijn modem aansluiten maar in mijn nieuwe huis is er geen dsl aansluiting zoals in de instructie. Ik heb dit:

 

Kan iemand mij verder helpen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 July 2022, 15:28

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jozopke 

Dit is het DSL aansluitpunt (ISRA), hij is een beetje los van onder 😅

Je kan boven het klepje verwijderen en je eigen telefoonkabel daar aansluiten op 1A en 1B en de andere kant van de kabel in de DSL poort van de modem, je kan ook het aansluitdoosje dat in het installatiepakket zit tussen bovenstaande aansluiting en de modem gebruiken indien dat makkelijker is.

2A en 2B kan je ook testen als 1A en 1B het niet doen.

Ik heb dit geprobeerd maar krijg het niet werkend... nog tips?

Reputatie 7
Badge +15

@Jozopke 

Kun je eens een foto maken van hoe het nu is gesloten?

Als beide 1A, 1B en 2A en 2B niet werken dan staat er mogelijk geen signaal op, is je verbinding wel al actief volgens T-Mobile?

Mijn verbinding zou actief moeten zijn.. 

 

Ik heb nu dit:

Wat gaat er verkeerd?

Reputatie 7
Badge +15

@Jozopke

Heb je de 2 meest rechtse aansluitingen ook getest op het ISRA? Anders moet je even wachten op de reactie van een moderator.

En de kabel zit in de DSL poort van de modem?

Reputatie 7
Badge +3

@Jozopke

Hier ook een topic over een ISRA aansluiting

Zoals ik het op je foto bekijk, heb je nu ROOD => ROOD & BLAUW => BLAUW aangesloten?

De andere optie die @Waqqas ook aangeeft is eens ORANJE => ROOD & WIT => BLAUW te proberen. Dit is meestal de secundaire lijn, maar wie weet hebben zie die gebruikt.

En anders is het i.d.d. wachten op een moderator, om eventueel een technische dienst voor je op te lijnen.

Je hebt al wel de melding gekregen dat de verbinding is opgeleverd?

Hoi allemaal,

 

Ja mijn verbinding zou het (al weken: ik ben aan het verbouwen) moeten doen.

Hoe nu verder? Kan er een monteur langskomen?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jozopke,

Leuk om te horen dat je zo aan het sleutelen bent aan jouw nieuwe huis, hopelijk lukt het een beetje!

Geen zorgen, de aansluiting kan zeker aan de praat worden gemaakt. 🙂 Heb je de goeie tip van @Waqqas en @Pieter_B nog geprobeerd door ORANJE => ROOD & WIT => BLAUW te gebruiken of kom je er niet helemaal uit? In dat geval weet ik welke monteur je het meest adequaat kan helpen. Met deze informatie krijg ik je binnen de kortste keren weer in de lucht. 😃

 

Hoi Cal,

 

Bedankt!

 

Eerlijk gezegd snap ik niet precies wat hiermee bedoeld wordt, rood en wit enz. 

Ik zie ook geen witte kabel. Aansluiten op 3 en 4 heb ik geprobeerd.

 

Groetjes Jopke

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jozopke 

Je eigen kabel zit nu op het 1ste en 2de contact van het ISRA aansluitpunt, deze kun je eens aansluiten op de 4de en 5de aansluiten (2de aderpaar). Dus niet aansluiten op de 3rde.

Sorry! Dat bedoel ik. Dat heb ik gedaan maar nog steeds geen verbinding.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jozopke 

Dan lijkt er een probleem te zijn met het signaal, wacht even op de reactie van een moderator.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jozopke, graag schakel ik de expertise van een monteur in om het ISRA te beoordelen en indien nodig kleinschalige reparatiewerkzaamheden uit te voeren - want dat mag Guidion. Mocht het noodzakelijk zijn om een ander ISRA te lokaliseren en/of zijn grotere reparaties nodig, dan zal Guidion de netbeheerder aansturen voor herstel.

Je ontvangt zo een afspraaktool waarmee je een afspraak kunt inplannen; deze ontvang je per sms en per e-mail. Mocht het daarmee om wat voor reden dan ook niet lukken, neem dan contact op via 020 3232767. Onze collega’s helpen je graag door het afspraakproces heen! 

Bedankt! Ik heb inderdaad een sms ontvangen!

Reputatie 7
Badge +16

@Jozopke Heel fijn! Heb je ook meteen een afspraak kunnen inplannen? 😄

Dat kon niet. Er wordt een automatische afspraak ingepland zei de computer :)

Reputatie 7

Hi @Jozopke,

Dat is bijzonder! Normaliter krijg je een digitale agenda waaruit je de datum kan inplannen niet het best past bij jou. Zo niet, dan wordt er geen datum ingepland. Check het sms’je nog even goed, of bel met 020-3232767 om een afspraak in te plannen. 

Ik kreeg de melding dat er geen afspraak kon worden ingepland, ik moest momenten doorgeven die voor mij goed uitkwamen en ze zouden dan een afspraak inplannen. Ik heb het nu nog een keer ingevuld in de hoop dat dit werkt. Anders ga ik even bellen!

 

Bedankt!