Beantwoord

Duidelijkheid aansluiting glasvezel ijsselmonde



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

65 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Unc0ver, zoals ik het nu kan herleiden uit de informatie in de statusupdates, ben jij gebeld door de aannemer (VWT) om de installatie door te nemen en mogelijk een afspraak te maken. Gisteren is een update aan ons geleverd waarin vermeld wordt dat de VvE geen akkoord gegeven heeft op de aansluiting; dit wordt nu vanaf morgen opgepakt door onze Fiber-afdeling. Zij zullen je van de week benaderen met een oplossing voor de aansluiting.

Reputatie 2

Hi @WillemKes, heel erg bedankt voor deze terugkoppeling! 😊 Ik heb deze aanvullende informatie ook weer doorgezet naar mijn collega's, zodat ik een zo volledig mogelijk antwoord naar jou door kan zetten als ik een reactie heb ontvangen. Hopelijk kan ik je hier snel meer over vertellen, ik blijf het in ieder geval voor je chasen. Want ik wil dat je zo snel mogelijk van de hotspots af bent. 

Hi @Unc0ver, top dat je via deze weg om meer duidelijkheid vraagt! Ik wil je die graag geven, dus ik heb een status update voor jou opgevraagd bij mijn collega's. Momenteel is het erg druk bij deze afdeling, dus het kan even duren voordat ik een terugkoppeling krijg. Maar zodra ze mij van een reactie voorzien, dan ben je de eerste die dat hoort! ☘

Dank @Lisa ik wacht je antwoord af!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Unc0ver, er mag geen melding gemaakt worden van medebewoners in jullie wooncomplex, dat zou tegen de Europese wetgeving voor privacy ingaan - hoe weinig je er ook mee kunt, is dat een GDPR-aangelegenheid. Wat ik natuurlijk wel dolgraag wil uitzoeken, is waarom er nog geen update gekomen is. Ik heb dit uitgezocht in ons aansluitsysteem en zie dat er gisterochtend een verzoek ingediend is vanuit VWT om de beschikbaarheid te controleren/verifiëren. Er komt uitrollen dat het om hoogbouw gaat en er een haalbaarheidsonderzoek voor nodig is. Dit dient de VvE verder af te stemmen met de aannemer, maar ik begrijp uit je eerdere reactie dat hier al akkoord voor gegeven is, klopt dat?

Reputatie 2

Hoi @Unc0ver, er mag geen melding gemaakt worden van medebewoners in jullie wooncomplex, dat zou tegen de Europese wetgeving voor privacy ingaan - hoe weinig je er ook mee kunt, is dat een GDPR-aangelegenheid. Wat ik natuurlijk wel dolgraag wil uitzoeken, is waarom er nog geen update gekomen is. Ik heb dit uitgezocht in ons aansluitsysteem en zie dat er gisterochtend een verzoek ingediend is vanuit VWT om de beschikbaarheid te controleren/verifiëren. Er komt uitrollen dat het om hoogbouw gaat en er een haalbaarheidsonderzoek voor nodig is. Dit dient de VvE verder af te stemmen met de aannemer, maar ik begrijp uit je eerdere reactie dat hier al akkoord voor gegeven is, klopt dat?

Hoi @Jason,

De VvE heeft akkoord gegeven (dit heeft jouw collega op mijn voicemail ingesproken). Verder zou je collega VWT vragen een nieuwe afspraak met mij in te plannen. Want bij de eerste afspraak (die nooit is gemaakt), was ik blijkbaar niet thuis. :) 

Door dit alles raak ik wat verward, ik zou blij zijn als er eindelijk eens duidelijkheid komt. 
 

Alvast dank.

 

Reputatie 2

Helaas ben ik door een (onder)aannemer (nog) niet gebeld. Morgen moest ik contact met jullie opnemen indien er nog geen contact met mij was opgenomen. Toen dacht ik, ik doe dat maar vandaag. 

Is er iemand die mij een update kan geven. Wat ik zelf jammer vind, is dat VWT mij niet kan vertellen welke (onder)aannemer contact met mij op zal gaan nemen. 

 

Ik hoop nog steeds op een wonder dat ik vanmiddag of morgen nog gebeld word. 

Ik zie dat @Lisa hier en daar wat like-t, maar blijkbaar nog niks kan toevoegen aan de discussie ;) Ik ga eens bellen met VWT en EH Infra.

Groeten,

Willem

Reputatie 7

Hi @WillemKes, heel goed dat je ook in dit topic aan de bel hebt getrokken! Ik wil je graag laten weten dat ik een status update voor jou heb opgevraagd bij mijn collega’s, omdat ik je heel graag meer duidelijkheid wil geven. Kan ik jou tot die tijd verblijden met een extra Unlimited Data voucher? Zodra ik een reactie heb ontvangen, dan koppel ik die meteen naar jou terug. Ik ga hier voor je achteraan en hoop snel meer te kunnen vertellen! 💪

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @K_0010 

Heb je al een abonnement afgesloten bij T-Mobile en ligt de glasvezelkabel nog bij de stoep of is deze al tot aan de gevel aangelegd?

Je zou ook eens kunnen bellen met de aannemer, misschien hebben ze wat meer informatie.

Reputatie 2

Ik heb een vraagje omtrent mijn glasvezelinternet bestelling. 
 

Ik zie als ik inlog bij status staan:

‘Guidion neemt contact met u op voor installatie.’

Echter is de kabel nog niet naar binnen getrokken? Of doet Guidion dit tegenwoordig ook?! 
 

@Lisa zou jij dit misschien voor mij willen/kunnen checken? 
 

alvast dank! 😊

Reputatie 2

Ik heb een vraagje omtrent mijn glasvezelinternet bestelling. 
 

Ik zie als ik inlog bij status staan:

‘Guidion neemt contact met u op voor installatie.’

Echter is de kabel nog niet naar binnen getrokken? Of doet Guidion dit tegenwoordig ook?! 
 

@Lisa zou jij dit misschien voor mij willen/kunnen checken? 
 

alvast dank! 😊

Dus je glasvezel kabel ligt nog voor de deur/gevel?, Dan nee dat doet Guidion niet, die zorgt alleen dat je binnenhuis in orde is, dus die hangt je media converter op en verbind deze met de FTU, en installeert ook het modem, en die zorgt dat je TV werkt.

Reputatie 2

Ik heb een vraagje omtrent mijn glasvezelinternet bestelling. 
 

Ik zie als ik inlog bij status staan:

‘Guidion neemt contact met u op voor installatie.’

Echter is de kabel nog niet naar binnen getrokken? Of doet Guidion dit tegenwoordig ook?! 
 

@Lisa zou jij dit misschien voor mij willen/kunnen checken? 
 

alvast dank! 😊

Dus je glasvezel kabel ligt nog voor de deur/gevel?, Dan nee dat doet Guidion niet, die zorgt alleen dat je binnenhuis in orde is, dus die hangt je media converter op en verbind deze met de FTU, en installeert ook het modem, en die zorgt dat je TV werkt.

De glasvezel kabel lag eerst voor het appartementencomplex, maar is al een aantal weken weg (?), dus ik neem aan dat deze al naar binnen is getrokken. 

Echter bij mij is er dus nog niks naar de meterkast getrokken. Vandaar mijn vraag, of dit wel klopt op de status pagina. 😄

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Unc0ver, bedankt voor de toelichting!

Ik zie inderdaad dat er een nieuw verzoek bij VWT is ingelegd op 13 januari. Omdat ik hier nog verdere update over kan terugvinden durf ik ook niet te zeggen wat hier de status van is. Daarom zal ik navraag voor je doen bij de glasvezelafdeling en ik verwacht dat we hiermee snel de duidelijkheid hebben waarnaar we zoeken. Ik ga hier voor je achteraan!

Reputatie 2

@Lisa vandaag ben ik gebeld door jouw collega. Je collega gaf aan dat er een schouwing moet plaatsvinden etc. ik kon zelf contact opnemen met VWT.

 

Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met VWT. Zij vertelden mij, dat de VVE geen akkoord heeft gegeven. Ik moest maar weer contact met jullie opnemen van de VWT medewerker. 
 

Mocht dit zo zijn, waarom staat er op de site dan wel dat glasvezel beschikbaar is? Terwijl er waarschijnlijk helemaal geen mogelijkheid is om een glasvezelkabel naar binnen te laten trekken. 
 

Kun jij hier iets in betekenen voor misschien meer informatie? Mij is verteld door een collega van jou dat er wel degelijk meerdere in het complex zitten te wachten op een glasvezelaansluiting. 
 

Ik hoop echt dat het wel zal lukken, fingers crossed 🤞🏽

Reputatie 7
Badge +14

Dat is echt heel jammer. Er is glas aangelegd tot jullie complex, dus leveringen op deze postcode zijn mogelijk. Normaal geeft een huiseigenaar ook direct toegang als hij een aansluiting aanvraagt, in jullie geval is er een VVE die geraadplaagd is. Hun toestemming is cruciaal, de vezels zullen op/om/door het gebouw moeten worden getrokken waarbij er gemeenschappelijke ruimtes betrokken zijn. Die toestemming kan een provider alleen verzoeken, een VVE hoeft daar niet in mee te gaan.

Trek eens aan de mouw van het VVE bestuur om die toestemming te geven. Zeker als er al meer bewoners zijn. Het zou kunnen dat zij het eerst in de algemene vergadering willen bespreken. Dan zorgt dat voor vertraging, normaal wordt dat maar 1 keer per jaar gedaan. Maar je kunt ook een aparte vergadering hiervoor aanvragen voor alleen dit agendapunt.

Reputatie 2

Hoi @Unc0ver, bedankt voor de toelichting!

Ik zie inderdaad dat er een nieuw verzoek bij VWT is ingelegd op 13 januari. Omdat ik hier nog verdere update over kan terugvinden durf ik ook niet te zeggen wat hier de status van is. Daarom zal ik navraag voor je doen bij de glasvezelafdeling en ik verwacht dat we hiermee snel de duidelijkheid hebben waarnaar we zoeken. Ik ga hier voor je achteraan!

Dank @Cal, ik wacht je berichtje af.