Beantwoord

Duidelijkheid aansluiting glasvezel ijsselmonde


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 21 reacties

Hoi! Het is in middels al een tijdje geleden dat de kabels onder de grond zijn gezet, maar ik heb nog steeds geen brief/communicatie van T-Mobile gekregen waar duidelijk een datum staat dat wij kunnen profiteren van glasvezel. Weet iemand anders hier meer van?

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 July 2022, 10:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

65 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @K_0010 

Heb je al een abonnement afgesloten bij T-Mobile en ligt de glasvezelkabel nog bij de stoep of is deze al tot aan de gevel aangelegd?

Je zou ook eens kunnen bellen met de aannemer, misschien hebben ze wat meer informatie.

Reputatie 1

Hoi! @Waqqas ik heb nog geen abonnement gesloten bij T-Mobile,maar er steken aan de buiten kant van mijn flat wel blauwe dunne DB-1 glasvezel draden. Ook aan de voorkanten van de winkels onderaan mijn flat. Ik heb zelf nog geen abonnement afgesloten bij T-Mobile omdat er geen optie staat voor glasvezel internet.

Reputatie 2

Hoi! Het is in middels al een tijdje geleden dat de kabels onder de grond zijn gezet, maar ik heb nog steeds geen brief/communicatie van T-Mobile gekregen waar duidelijk een datum staat dat wij kunnen profiteren van glasvezel. Weet iemand anders hier meer van?


Wat is je postcode? Ik word ook niet wijzer van de klantenservice, niemand lijkt iets te weten. 
 

Kabel lag tot aan de gevel (appartementencomplex) hier en is nu weg. Maar niks of niemand gehoord over een aansluiting. 

Reputatie 1

Ik heb het precies hetzelfde nu, mijn postcode is 3076. @Unc0ver 

Reputatie 2

Ik heb het precies hetzelfde nu, mijn postcode is 3076. @Unc0ver 


Zoals je zelf al had vermeld, ik heb me ook geprobeerd aan te melden (vanmorgen nog contact gehad met de klantenservice) maar kon me nog niet aanmelden voor glasvezel, want de site gaf aan dat het nog niet leverbaar is bij mij (joh). 

De moed zakt me in de schoenen..

 

Reputatie 1

Mijn moed zakt ook zeker in de schoenen. Nauwelijks informatie doorgekregen, geen emails en brieven van die nieuwsbrief. Er is (denk ik) geen andere mogelijkheid voor informatie dan gewoon wachten dat T-Mobile bij je deur klopt.

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Unc0ver & @K_0010,

De glasvezel check is in deze leidend. Zodra het netwerk werkend is opgeleverd, dan zal de tool dit aangeven en kunnen jullie je bestelling plaatsen. Omdat jullie aangeven dat je je nog niet kan aanmelden ga ik er voor nu even vanuit dat er nog (installatie) werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.

Ik zou jullie als advies meegeven om geregeld even de ‘check’ uit te voeren.
Hopelijk kunnen we jullie vervolgens zo snel mogelijk welkom heten bij team Magenta. Tot snel! 

Reputatie 2

Het laatste mailtje heb in ontvangen op 4 feb. met daarin de aanleg is voltooid en ik een abonnement kan afsluiten. 
 

Dit is me voor alsnog nooit gelukt. Meerdere malen telefonisch contact gehad, ook via de chat. Niemand die mij duidelijkheid kan geven over hoe en wat, of dat ik een abonnement (pre-order) kan laten afsluiten. 

Reputatie 1

Dankjewel! Maar het duurt wel iets te lang, maar het is het hopelijk waard!

Reputatie 2

Hallo @Unc0ver & @K_0010,

De glasvezel check is in deze leidend. Zodra het netwerk werkend is opgeleverd, dan zal de tool dit aangeven en kunnen jullie je bestelling plaatsen. Omdat jullie aangeven dat je je nog niet kan aanmelden ga ik er voor nu even vanuit dat er nog (installatie) werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.

Ik zou jullie als advies meegeven om geregeld even de ‘check’ uit te voeren.
Hopelijk kunnen we jullie vervolgens zo snel mogelijk welkom heten bij team Magenta. Tot snel! 


Dank voor je bericht, ik doe de check al sinds februari. Het gaat mij ook vooral om de communicatie vanuit T-Mobile naar de klant(en). Vooral omdat niemand mij kan vertellen wat o.a. de status is van het hele proces op dit moment. 
 

Ik hoop dat ik me snel kan voegen bij het team Magenta.

Reputatie 1

@Unc0ver Dan moeten we maar wachten🤷‍♂️, ik heb ook een nieuwsbrief van KPN gekregen dat er

op mijn postcode ook KPN glasvezel wordt aangelegd. Misschien heb ik daar meer aan.

Reputatie 2

@K_0010 die heb ik idd ook ontvangen.

Hopelijk kunnen we snel een reactie verwachten vanuit T-Mobile. Zie toch vaak dat hier op het forum wel antwoorden komen. 
 

Laten we daar maar op hopen.

voor T-Mobile mijn postcode is trouwens 3078.

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Unc0ver & @K_0010,

De glasvezel check is in deze leidend. Zodra het netwerk werkend is opgeleverd, dan zal de tool dit aangeven en kunnen jullie je bestelling plaatsen. Omdat jullie aangeven dat je je nog niet kan aanmelden ga ik er voor nu even vanuit dat er nog (installatie) werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.

Ik zou jullie als advies meegeven om geregeld even de ‘check’ uit te voeren.
Hopelijk kunnen we jullie vervolgens zo snel mogelijk welkom heten bij team Magenta. Tot snel! 


Dank voor je bericht, ik doe de check al sinds februari. Het gaat mij ook vooral om de communicatie vanuit T-Mobile naar de klant(en). Vooral omdat niemand mij kan vertellen wat o.a. de status is van het hele proces op dit moment. 
 

Ik hoop dat ik me snel kan voegen bij het team Magenta.

Ik moet toegeven dat het bij ons ook even duurde voordat T-Mobile beschikbaar kwam, maar toen dat eenmaal zo ver was toen kwam een en ander in een stroomversnelling. Hier hebben ook maanden sprietjes uit de grond gestoken en pas na zo’n 3 maanden werd het sprietje bij onze woning naar binnengebracht. 

Reputatie 2

Hier lag de glasvezelkabel al ik meen eind november/begin december tegen de gevel aan. 
 

Ik had gehoopt op betere communicatie vanuit T-Mobile. 
Maar we wachten (nog steeds) geduldig af, kan niet wachten tot het eindelijk gerealiseerd is. Neemt natuurlijk niet weg dat ik ongeduldig word. 😃

Reputatie 7

Hi @K_0010 en @Unc0ver, wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie met smart zitten te wachten om een Glasvezel-abonnement bij ons af te kunnen sluiten! Ik kijk heel graag of ik jullie meer duidelijkheid kan geven. Kunnen jullie allebei jullie volledige postcode en huisnummer naar mij doorzetten in een privébericht (door op mijn naam te klikken)? Hopelijk kan ik toch net iets meer inzien en kan ik jullie verblijden met een specifieke datum. 

Mochten jullie dit berichtje later pas lezen, dan mogen jullie deze gegevens doorzetten naar mijn collega @Boris. Mijn vakantie begint namelijk na mijn werkdag van vandaag, dus ik zal de aankomende tijd geen privéberichten meer lezen! 😊

Reputatie 7
Badge +15

Bij een flat en een appartementencomplex is het vaak zo dat er toestemming nodig is van omwonenden om jouw woning aan te sluiten op glasvezel of zoals @Seccie al aangaf zijn er misschien nog wat werkzaamheden nodig zoals lassen of het gereed maken van de wijkcentrale.

Reputatie 1

@Lisa Gestuurt!

Reputatie 7

Hi @K_0010 en @Unc0ver, hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties! Zojuist heb ik jullie allebei van een antwoord voorzien. Niet het antwoord waar ik op hoopte, excuses daarvoor. Maak er allebei een mooie week van en laat het gerust hier weten als jullie nog andere vragen hebben.

Reputatie 2

Hi @K_0010 en @Unc0ver, hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties! Zojuist heb ik jullie allebei van een antwoord voorzien. Niet het antwoord waar ik op hoopte, excuses daarvoor. Maak er allebei een mooie week van en laat het gerust hier weten als jullie nog andere vragen hebben.

Jij bedankt voor de moeite Lisa!

We kunnen niks anders doen dan wachten. Ik wens je een hele fijne vakantie toe en geniet ervan! 

Reputatie 2

Hier ook in Ijselmonde(3077) en wij hebben inmiddels al het installatie pakket binnen, moeten alleen wachten tot wijkkast in orde is(fout gegaan met de vorige wijkkast) en we hebben inmiddels al contact gehad met de onderaannemer van VWT, en die komen 15 Augustus tussen 1 en 5 de kabel naar binnen brengen 

Hoi,

contract is bij mij al enige tijd geleden (eind juni) afgesloten, maar helaas nog niet actief.

de kabel ligt bij mij (postcode 3076) inmiddels wel tot aan de gevel, maar contact met Volker Wessels gaat heel erg moeizaam. Toen ik er laatst eindelijk door kwam telefonisch werd mij verteld dat mijn aansluiting door de gevel nog niet gemaakt wordt, omdat er eerst iets aan de wijkkast gedaan moest worden (dat klopt dan wel met het verhaal van @Enterprise1701 ), maar als datum werd november 2022 gegeven. Daar schrok ik nogal van.

@Enterprise1701 zijn ze bij jou wel langs geweest op de beloofde 15 augustus?
@Lisa kan jij mij misschien voorzien van iets meer informatie? Ik ben nu al ruim een maand aan het klooien met unlimited bundels voor mn telefoon om alles op wifi hotspots draaiende te houden, maar daar gaat zo langzamerhand de lol ook wel van af.

 

Groeten,

Willem

Reputatie 2

Hoi @WillemKes Ja, maar pas na zijn planning dus hij was in feite al klaar met zijn werk, en deze heeft niks gedaan anders dan waar de glasvezel kabel komt te liggen, dit was de meterkast, al bij al, is deze monteur daarna weggegaan.

De volgende dag(16 augustus) opnieuw gebeld en heeft EH infra(onderaannemer van VWT) direct 3 monteurs op pad gestuurd voor het binnenbrengen van de glasvezel kabel naar de meterkast, er ging echter wel wat verkeerd bij het afmelden van de werkzaamheden, maar dit is netjes verholpen door de glasvezel afdeling en @Lisa 

Ik geef wel toe dat ikzelf heb moeten bellen, maar dat was op advies van @Lisa 

Ik weet niet op welke POP je aangesloten zit @WillemKes maar als je op dezelfde zit als ons is de wijkkast dan zijn de werkzaamheden afgerond is me verteld.

Hoi @Enterprise1701 ,

thnx voor de snelle reactie! De naam EH Infra hoor ik voor het eerst, hopelijk kan @Lisa mij vertellen of die voor mij ook wat kunnen betekenen. Via VWT kom ik niet echt ergens. Heb jij direct met hen contact opgenomen of heeft VWT hen aangestuurd?

Welke POP ik op zit weet ik ook niet, maar mijn belletje met VWT was van de week en toen kreeg ik dus november 2022 te horen als 'theoretische' einddatum voor het werk aan de wijkkast..

Groeten,

Willem

Reputatie 2

@WillemKes 

Ik wil de suggestie geven zelf contact op te nemen met EH infra te weesp (TEL +31294769038) ik weet niet hoe het bij @Enterprise1701 was, maar bij ons ( ook ijsselmonde) was een week later de afspraak, nadat we zelf contact met hun hebben opgenomen, misschien dat ze nog een plekje hebben volgende week donderdag / vrijdag.

Het afmelden kan snel gaan in dit geval konden wij de volgende dag een afspraak in plannen met guidion.

Reputatie 2

@WillemKes Dit is een iets minder snelle reactie haha,

EH infra heeft bij ons de aansluiting gemaakt en is onderaannemer van VWT, echter weet ik niet hoe dit bij jou geregeld is, hoe is je huis opbouw? Of woon je in een flat?,

Ik heb zelf contact gehad met VWT, maar die stuurden me door naar EH-infra en gaven me het nummer van EH-infra, en die hebben de kabel naar de meterkast gebracht en gemeten.