Beantwoord

Duidelijkheid aansluiting glasvezel ijsselmonde


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 21 reacties

Hoi! Het is in middels al een tijdje geleden dat de kabels onder de grond zijn gezet, maar ik heb nog steeds geen brief/communicatie van T-Mobile gekregen waar duidelijk een datum staat dat wij kunnen profiteren van glasvezel. Weet iemand anders hier meer van?

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 July 2022, 10:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

65 reacties

Reputatie 2

@WillemKes

Ik wil de suggestie geven zelf contact op te nemen met EH infra te weesp (TEL +31294769038) ik weet niet hoe het bij @Enterprise1701 was, maar bij ons ( ook ijsselmonde) was een week later de afspraak, nadat we zelf contact met hun hebben opgenomen, misschien dat ze nog een plekje hebben volgende week donderdag / vrijdag.

Het afmelden kan snel gaan in dit geval konden wij de volgende dag een afspraak in plannen met guidion.

 

Dat is heel snel, bij ons ging het afmelden dus weer niet goed, maar na contact te hebben gehad met @Lisa en de glasvezel afdeling ging dit in een stroomversnelling en hebben we afgelopen week een afspraak kunnen maken met Guidion.


@WillemKes Ik zou toch maar weer eens weer bellen naar Volkers Wessels telecom en vragen hoe of wat, of je kunt uiteraard wachten op een van de T-mobile moderators, die kunnen je vast beter helpen dan VWT

Reputatie 2

Hier even een korte update; eindelijk een abonnement kunnen aanvragen via de website. 
 

Ben benieuwd hoe lang het zal duren eer ik gebruik kan gaan maken van de glasvezelaansluiting. 😃

Ik zie dat @Lisa hier en daar wat like-t, maar blijkbaar nog niks kan toevoegen aan de discussie ;) Ik ga eens bellen met VWT en EH Infra.

Groeten,

Willem

Reputatie 7

Hi @WillemKes, heel goed dat je ook in dit topic aan de bel hebt getrokken! Ik wil je graag laten weten dat ik een status update voor jou heb opgevraagd bij mijn collega’s, omdat ik je heel graag meer duidelijkheid wil geven. Kan ik jou tot die tijd verblijden met een extra Unlimited Data voucher? Zodra ik een reactie heb ontvangen, dan koppel ik die meteen naar jou terug. Ik ga hier voor je achteraan en hoop snel meer te kunnen vertellen! 💪

Reputatie 7

Hi @WillemKes, ik wil je graag laten weten dat ik nog in afwachting ben van een status update! Zodra ik een heldere terugkoppeling heb ontvangen, dan meld ik die hier. Sorry dat dit iets langer duurt. Ik blijf dit voor je chasen, todat er duidelijkheid komt. 

Hoi Lisa, ik wacht nog even af dan.

Mijn eigen onderzoek: EH Infra geeft aan dat ze nog geen afspraak met mij (of wie dan ook in mijn straat) kunnen inplannen omdat er nog werkzaamheden door VWT uitgevoerd moeten worden. Wanneer dat was kon hij me niet aangeven. Zodra zij een groen licht krijgen gaan ze heel de straat inplannen.

Dat strookt dus met het verhaal dat ik eerder van VWT direct heb gehoord, alleen de onduidelijkheid blijft wanneer die werkzaamheden uitgevoerd gaan worden en hoelang het dus wachten is. Ik hoop dat @Lisa

daar wat meer over kan zeggen. 

 

Blijft een beetje gek van T-mobile om al abonnementen te gaan aanbieden terwijl de infrastructuur blijkbaar nog verre van gereed is. Zit nu al ruim anderhalve maand te internetten op wifi-hotspots, met al het geklooi wat daar bij komt kijken..

Willem

Reputatie 2

Ik heb een vraagje omtrent mijn glasvezelinternet bestelling. 
 

Ik zie als ik inlog bij status staan:

‘Guidion neemt contact met u op voor installatie.’

Echter is de kabel nog niet naar binnen getrokken? Of doet Guidion dit tegenwoordig ook?! 
 

@Lisa zou jij dit misschien voor mij willen/kunnen checken? 
 

alvast dank! 😊

Reputatie 2

Ik heb een vraagje omtrent mijn glasvezelinternet bestelling. 
 

Ik zie als ik inlog bij status staan:

‘Guidion neemt contact met u op voor installatie.’

Echter is de kabel nog niet naar binnen getrokken? Of doet Guidion dit tegenwoordig ook?! 
 

@Lisa zou jij dit misschien voor mij willen/kunnen checken? 
 

alvast dank! 😊

Dus je glasvezel kabel ligt nog voor de deur/gevel?, Dan nee dat doet Guidion niet, die zorgt alleen dat je binnenhuis in orde is, dus die hangt je media converter op en verbind deze met de FTU, en installeert ook het modem, en die zorgt dat je TV werkt.

Reputatie 2

Ik heb een vraagje omtrent mijn glasvezelinternet bestelling. 
 

Ik zie als ik inlog bij status staan:

‘Guidion neemt contact met u op voor installatie.’

Echter is de kabel nog niet naar binnen getrokken? Of doet Guidion dit tegenwoordig ook?! 
 

@Lisa zou jij dit misschien voor mij willen/kunnen checken? 
 

alvast dank! 😊

Dus je glasvezel kabel ligt nog voor de deur/gevel?, Dan nee dat doet Guidion niet, die zorgt alleen dat je binnenhuis in orde is, dus die hangt je media converter op en verbind deze met de FTU, en installeert ook het modem, en die zorgt dat je TV werkt.

De glasvezel kabel lag eerst voor het appartementencomplex, maar is al een aantal weken weg (?), dus ik neem aan dat deze al naar binnen is getrokken. 

Echter bij mij is er dus nog niks naar de meterkast getrokken. Vandaar mijn vraag, of dit wel klopt op de status pagina. 😄

Reputatie 7

Hi @WillemKes, heel erg bedankt voor deze terugkoppeling! 😊 Ik heb deze aanvullende informatie ook weer doorgezet naar mijn collega's, zodat ik een zo volledig mogelijk antwoord naar jou door kan zetten als ik een reactie heb ontvangen. Hopelijk kan ik je hier snel meer over vertellen, ik blijf het in ieder geval voor je chasen. Want ik wil dat je zo snel mogelijk van de hotspots af bent. 

Hi @Unc0ver, top dat je via deze weg om meer duidelijkheid vraagt! Ik wil je die graag geven, dus ik heb een status update voor jou opgevraagd bij mijn collega's. Momenteel is het erg druk bij deze afdeling, dus het kan even duren voordat ik een terugkoppeling krijg. Maar zodra ze mij van een reactie voorzien, dan ben je de eerste die dat hoort! ☘

Reputatie 2

Hi @WillemKes, heel erg bedankt voor deze terugkoppeling! 😊 Ik heb deze aanvullende informatie ook weer doorgezet naar mijn collega's, zodat ik een zo volledig mogelijk antwoord naar jou door kan zetten als ik een reactie heb ontvangen. Hopelijk kan ik je hier snel meer over vertellen, ik blijf het in ieder geval voor je chasen. Want ik wil dat je zo snel mogelijk van de hotspots af bent. 

Hi @Unc0ver, top dat je via deze weg om meer duidelijkheid vraagt! Ik wil je die graag geven, dus ik heb een status update voor jou opgevraagd bij mijn collega's. Momenteel is het erg druk bij deze afdeling, dus het kan even duren voordat ik een terugkoppeling krijg. Maar zodra ze mij van een reactie voorzien, dan ben je de eerste die dat hoort! ☘

Dank @Lisa ik wacht je antwoord af!

Reputatie 7

Hi @Unc0ver, ik wil je graag laten weten dat mijn collega jou heeft geprobeerd te bellen! Het nummer leek alleen niet meer in gebruik. Kun je mij in een privébericht laten weten op welk nummer wij jou kunnen bereiken? Dan zet ik deze door naar mijn collega. Hij geeft jou dan telefonisch graag een update. 

​​​​​​Hi @WillemKes, ook bij jou heb ik nogmaals gevraagd of mijn collega's jou telefonisch van een update kunnen voorzien! Excuses, ik heb nog geen heldere update gekregen. Maar zodra ik hoor wat momenteel de status is, dan koppel ik dat naar je door. 

 

Reputatie 2

@Lisa je hebt een PM! :)

Reputatie 7

Hi @Unc0ver, yeah - helemaal top! Ik heb dit aan mijn collega doorgegeven, dus hopelijk hoor je snel meer van mijn collega over de telefoon. Ik verwacht dat dit na het weekend wordt.

Hi @WillemKes, ik heb op de valreep nog een nieuwe update voor je binnengekregen! We zullen jammer genoeg echt moeten afwachten totdat de werkzaamheden gereed zijn, voordat er een huisaansluiting-afspraak gerealiseerd wordt. Tot die tijd zal je nog moeten afwachten, sorry. Toch hebben mijn collega's nu ook nog los navraag uitgezet met het verzoek om de order een nieuwe update te geven. Mijn collega heeft je ook nog geprobeerd te bellen, maar kreeg je niet te pakken. Dus ik hoop dat ik je via deze weg van een heldere update heb kunnen voorzien.

Alvast een heel mooi weekend allebei! 

Reputatie 2

@Lisa vandaag ben ik gebeld door jouw collega. Je collega gaf aan dat er een schouwing moet plaatsvinden etc. ik kon zelf contact opnemen met VWT.

 

Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met VWT. Zij vertelden mij, dat de VVE geen akkoord heeft gegeven. Ik moest maar weer contact met jullie opnemen van de VWT medewerker. 
 

Mocht dit zo zijn, waarom staat er op de site dan wel dat glasvezel beschikbaar is? Terwijl er waarschijnlijk helemaal geen mogelijkheid is om een glasvezelkabel naar binnen te laten trekken. 
 

Kun jij hier iets in betekenen voor misschien meer informatie? Mij is verteld door een collega van jou dat er wel degelijk meerdere in het complex zitten te wachten op een glasvezelaansluiting. 
 

Ik hoop echt dat het wel zal lukken, fingers crossed 🤞🏽

Reputatie 7
Badge +14

Dat is echt heel jammer. Er is glas aangelegd tot jullie complex, dus leveringen op deze postcode zijn mogelijk. Normaal geeft een huiseigenaar ook direct toegang als hij een aansluiting aanvraagt, in jullie geval is er een VVE die geraadplaagd is. Hun toestemming is cruciaal, de vezels zullen op/om/door het gebouw moeten worden getrokken waarbij er gemeenschappelijke ruimtes betrokken zijn. Die toestemming kan een provider alleen verzoeken, een VVE hoeft daar niet in mee te gaan.

Trek eens aan de mouw van het VVE bestuur om die toestemming te geven. Zeker als er al meer bewoners zijn. Het zou kunnen dat zij het eerst in de algemene vergadering willen bespreken. Dan zorgt dat voor vertraging, normaal wordt dat maar 1 keer per jaar gedaan. Maar je kunt ook een aparte vergadering hiervoor aanvragen voor alleen dit agendapunt.

Reputatie 7

Hi @Unc0ver, heel erg bedankt voor de terugkoppeling! Ik ga hier meteen weer voor je achteraan en hoop zo snel meer duidelijkheid te krijgen. Ik ga met je mee duimen, want ik wil dit graag voor je fixen! Aan mijn collega ga ik vragen of hij jou deze informatie weer telefonisch kan brengen en anders geef ik zijn reactie via deze weg door. 

Reputatie 2

Hi @Unc0ver, heel erg bedankt voor de terugkoppeling! Ik ga hier meteen weer voor je achteraan en hoop zo snel meer duidelijkheid te krijgen. Ik ga met je mee duimen, want ik wil dit graag voor je fixen! Aan mijn collega ga ik vragen of hij jou deze informatie weer telefonisch kan brengen en anders geef ik zijn reactie via deze weg door. 


Thanks voor al je moeite! 

Reputatie 7

Hi @Unc0ver, ik wil je graag laten weten dat mijn collega heeft aangegeven dat hij jou zou terugbellen om te vertellen wat je precies kunt verwachten! Klopt het dat je hier gisteren over bent gebeld? Mijn collega gaf namelijk aan dat er gecontroleerd moet worden of de VvE ook echt geen toestemming heeft gegeven. 

Reputatie 2

Hi @Unc0ver, ik wil je graag laten weten dat mijn collega heeft aangegeven dat hij jou zou terugbellen om te vertellen wat je precies kunt verwachten! Klopt het dat je hier gisteren over bent gebeld? Mijn collega gaf namelijk aan dat er gecontroleerd moet worden of de VvE ook echt geen toestemming heeft gegeven. 

Hi @Lisa, dat klopt idd! 
Je collega gaf aan dat hij wat druk zou zetten op VWT. Aangezien zij mij vertelden dat de VvE geen toestemming hebben gegeven, maar daarover niks naar jullie hebben gecommuniceerd. 

Wordt vervolgd dus! Nogmaals dank voor al je hulp!!

Reputatie 7

Heel fijn om te lezen @Unc0ver, top! Hopelijk krijgt mijn collega snel meer informatie losgepeuterd. Heel graag gedaan! 😊

Update: Ben gebeld door VWT en heb een afspraak ingepland voor eind deze week om de kabel naar binnen te voeren. Hopen dat T-Mobile snel vervolg geeft aan de verdere afhandeling. 

Reputatie 7

Hi @WillemKes, super dat je dit doorgeeft! Ik gaf net ook al een reactie in je privébericht. Echt heel fijn dat er een afspraak is ingepland. Ik ga duimen dat je vlak na deze afspraak snel van jouw verbinding kunt gaan genieten. 

Reputatie 2

Heel fijn om te lezen @Unc0ver, top! Hopelijk krijgt mijn collega snel meer informatie losgepeuterd. Heel graag gedaan! 😊

Hi @Lisa

Zou jij kunnen checken of jouw collega al wat meer informatie heeft mbt de VvE? Of wellicht van VWT?

Ik hoop snel wat te horen!

Alvast dank.

Reputatie 7

Hi @Unc0ver, dat doe ik met alle liefde voor je! 😊 Ik heb dit gelijk gevraagd en hoop dat mijn collega jou hier snel meer over kan vertellen. Hopelijk is er inmiddels meer over bekend.