Beantwoord

Een snelle internetverbinding tot 1 Gbit/s?


Ik was / ben van plan om over te stappen van KPN naar T-mobile.

Mijn oog viel op: Unlimited Mobiel + Vast Internet 25+25=50 euro p/m

 

KPN geeft op de website aan: De maximaal haalbare snelheid op je adres is  1 Gbit/s  500 Mbit/s

T-mobile geeft op de website aan: Max. snelheid Glasvezel 100 Mbit/s download en upload

T-mobile klantenservice persoon 1: 1Gbit (na het opgezocht te hebben)

T-mobile klantenservice persoon 2: 100 Mbit zoals op de website staat (na het opgezocht te hebben)

 

Mijn vraag is: wat voor snelheid kan ik nou krijgen op mijn adres als ik overstap naar T-mobile? En als dit niet 1Gbit is terwijl ik dat wel bij KPN kan krijgen waarom adverteren jullie dan prominent met het kunnen krijgen van een internetverbinding to 1 Gbit’s? Ik bedoel technisch gezien klopt het maar als bijna niemand dit krijgt is het nogal misleidend.

 

Bij voorbaat dank.

 

Gr.

 

 

icon

Beste antwoord door TAVL 12 July 2021, 16:06

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Normaal gesproken is de T-Mobile website leidend. De snelheden op de KPN site zijn niet relevant, omdat T-Mobile op het KPN netwerk maximaal 100Mbit aanbiedt. Dit doordat T-Mobile de prijzen voor hogere snelheden te hoog vindt. Daarom rolt T-Mobile op steeds meer plaatsen 1Gbit uit met eigen apparatuur. Het kan zijn dat het er bij jou aan komt en dat er in de backend al een melding is. Dat zou een moderator voor je kunnen nakijken. In de praktijk worden er bijna nooit uitspraken gedaan zolang het niet kan, om geen valse verwachting te wekken door bijvoorbeeld vertraging.

Normaal gesproken is de T-Mobile website leidend. De snelheden op de KPN site zijn niet relevant, omdat T-Mobile op het KPN netwerk maximaal 100Mbit aanbiedt. Dit doordat T-Mobile de prijzen voor hogere snelheden te hoog vindt. Daarom rolt T-Mobile op steeds meer plaatsen 1Gbit uit met eigen apparatuur. Het kan zijn dat het er bij jou aan komt en dat er in de backend al een melding is. Dat zou een moderator voor je kunnen nakijken. In de praktijk worden er bijna nooit uitspraken gedaan zolang het niet kan, om geen valse verwachting te wekken door bijvoorbeeld vertraging.

Bedankt voor de reactie, hoe kan ik een moderator contacteren?

Reputatie 7
Badge +4

Zij reageren vanzelf in dit topic.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gigadude 

De moderators zijn actief op deze community en zullen vanzelf reageren in dit topic.

Top, bedankt!

Excuus voor de vervolgvraag maar:

Wel vervelend dat omdat ik dan geen 1Gbit kan krijgen dat vervolgens ik ook geen unlimited mobiel kan krijgen voor dezelfde prijs. Deze is dan 35 euro ipv 25 euro. Dus geen 1Gbit maar 100 Mbit en geen 50 euro maar 60 euro, is hier nog iets aan te doen of is dit gewoon wat het is?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Gigadude (I see what you did there :wink:  ) 
T-Mobile is op dit moment druk bezig met het uitrollen van het 1Gbit netwerk. 
Ik kan helaas geen uitspraken doen over de planning daarvan, maar ik kan bevestigen dat ik in mijn woonplaats nu al een kleine maand gebruik. Voor mij was het beschikbaar komen van dit netwerk de reden van overstap. Tot nu toe een grote storing gehad met helaas nog steeds onbekende oorzaak, maar wel al geruime tijd online zonder noemenswaardige storingen. 

Reputatie 7
Badge +14

Excuus voor de vervolgvraag maar:

Wel vervelend dat omdat ik dan geen 1Gbit kan krijgen dat vervolgens ik ook geen unlimited mobiel kan krijgen voor dezelfde prijs. Deze is dan 35 euro ipv 25 euro. Dus geen 1Gbit maar 100 Mbit en geen 50 euro maar 60 euro, is hier nog iets aan te doen of is dit gewoon wat het is?

Je krijgt de hoogste snelheid vaste internet verbinding welke op jouw locatie geleverd kan worden + een unlimited data/spraak simkaart voor €50,-

Dus als op een adres alleen DSL is, dan wordt er binnen dit bedrag een DSL geleverd, en als het T-Mobile zelf een glasvezel heeft, dan heeft die abonnee geluk en wordt er naast die simkaart zelfs 1Gbit up/down geleverd. Maar zoals je nu begrijpt, ook met een 100Mbit glasvezel en Unlimited spraak/data kost het jou maar €50,- als je jezelf aanmeld na oplevering voor klantvoordeel.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gigadude 

Ook al neem je glasvezel 100 MB en unlimited mobiel, dan betaal je nog steeds 25 euro voor thuis en 25 euro voor mobiel na het activeren van klantvoordeel.

Als er in de toekomst 1000 MB beschikbaar komt voor jouw adres dan kan je gratis naar 1000 MB worden omgezet 😉

Reputatie 7
Badge +1

@Seccie Van die "snelle” uitrol merk ik anders nog niet zo heel veel, kreeg onlangs wel een bericht dat het in mijn woonplaats beschikbaar was, niet dus.

Maar ook bij KPN is er geen pijl op te trekken zo hebben een paar kleine “gehuchten” hier in de buurt al wel 1gb op fourstack terwijl hier wat toch een veel grotere plaats is nog max 524 mb heeft

Excuus voor de vervolgvraag maar:

Wel vervelend dat omdat ik dan geen 1Gbit kan krijgen dat vervolgens ik ook geen unlimited mobiel kan krijgen voor dezelfde prijs. Deze is dan 35 euro ipv 25 euro. Dus geen 1Gbit maar 100 Mbit en geen 50 euro maar 60 euro, is hier nog iets aan te doen of is dit gewoon wat het is?

Je krijgt de hoogste snelheid vaste internet verbinding welke op jouw locatie geleverd kan worden + een unlimited data/spraak simkaart voor €50,-

Dus als op een adres alleen DSL is, dan wordt er binnen dit bedrag een DSL geleverd, en als het T-Mobile zelf een glasvezel heeft, dan heeft die abonnee geluk en wordt er naast die simkaart zelfs 1Gbit up/down geleverd. Maar zoals je nu begrijpt, ook met een 100Mbit glasvezel en Unlimited spraak/data kost het jou maar €50,- als je jezelf aanmeld na oplevering voor klantvoordeel.

 

Ik heb de check nogmaals gedaan in een nieuw venster, blijkbaar zit er ergens een bug / heb ik een andere route genomen op de website. Bij beide pagina’s staat exact hetzelfde bij de opsomming van het totaalbedrag alleen bij 1 wordt er ook 10 euro klantvoordeel afgehaald. Bedankt!

  

Hoi @Gigadude (I see what you did there :wink:  ) 
T-Mobile is op dit moment druk bezig met het uitrollen van het 1Gbit netwerk. 
Ik kan helaas geen uitspraken doen over de planning daarvan, maar ik kan bevestigen dat ik in mijn woonplaats nu al een kleine maand gebruik. Voor mij was het beschikbaar komen van dit netwerk de reden van overstap. Tot nu toe een grote storing gehad met helaas nog steeds onbekende oorzaak, maar wel al geruime tijd online zonder noemenswaardige storingen. 


Grappig genoeg was het mijn 3e rol bij een Nickname generator :grin:

Klinkt goed! Op de storing na, hopelijk kunnen ze die nog achterhalen.

 

  

Hallo @Gigadude 

Ook al neem je glasvezel 100 MB en unlimited mobiel, dan betaal je nog steeds 25 euro voor thuis en 25 euro voor mobiel na het activeren van klantvoordeel.

Als er in de toekomst 1000 MB beschikbaar komt voor jouw adres dan kan je gratis naar 1000 MB worden omgezet 😉

 

Top, thanks!

 

 

Reputatie 6

Hoi @Gigadude, je hebt al een mooie antwoorden ontvangen van deze toppers, daar heb ik weinig aan toe te voegen! Wel wil ik voor je kijken wat de mogelijkheden zijn op jouw adres. Zou je mij een privébericht willen sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens te klikken op stuur bericht? Als je daar je postcode en huisnummer stuurt, ga ik voor je op onderzoek uit!

Reageer