Beantwoord

Er valt geen afspraak te plannen met een Guidion monteur

  • 20 May 2022
  • 6 reacties
  • 220 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds een aantal weken ondervind ik nu al problemen met mijn internet. Het glasvezel internet heeft daarbij een maximale snelheid van 1 - 5 mb / seconde in plaats van de normale 100 mb / seconde.

Met de T-Mobile klantenservice is twee weken geleden vastgesteld dat er een monteur langs moet komen om het probleem te onderzoeken en op te lossen.

Ik ben nu al twee weken bezig om een afspraak ingepland te krijgen, maar zonder resultaat.

- Online inplannen lukt niet. Er zijn geen afspraak momenten beschikbaar

- Het online doorgeven van mogelijke afspraak momenten in dagdelen helpt niet, na 2 weken heb ik daar nog geen reactie op

- Bellen met Guidion helpt niet. Ik heb nu al een paar keer gebeld en ze blijven aangeven dat er geen afspraak momenten zijn. "Maar ze zullen het op de prioriteitenlijst zetten zodat ik snel terug wordt gebeld voor een afspraak". Dat duurt nu ook al meer dan een week.

Io snap dat een monteur niet binnen een uur op de stoep staat, maar na twee weken nog niet eens de datum van de afspraak kunnen plannen vind ik wel zeer slecht.

Wat valt hier aan te doen T-Mobile?

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 May 2022, 18:43

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Super, ik heb het voor je geregeld @Wim.

Veel plezier nog met je Internetverbinding en ik wens je een mooi weekend toe! 😄

@Cal Bedankt voor je reactie.

De door @Waqqas geboden oplossing heeft het probleem verholpen, waarvoor veel dank.

Daarmee verwacht ik geen monteur van Guidion meer nodig te zijn. De verwerking van de afspraak aanvraag kan daarmee dus geannuleerd worden.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Wim,

Leuk om te lezen dat de altijd scherpe @Waqqas je dé oplossing heeft aangereikt! 

Sorry dat je in de tussentijd nog niks hebt gehoord van Guidion, hier schrik ik erg van. Mocht je in het vervolg na een aantal dagen nog niks hebben gehoord van Guidion, klop graag bij ons aan. Wij hebben een stok achter de deur en ik wil niet dat dit je weer overkomt.

Graag wil ik de Guidion aanvraag voor je afhandelen maar puur zodat ik het zeker weet: kan ik de aanvraag voor je annuleren of ervaar je nog een probleem met de verbinding? Ik regel het graag voor je!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wim 

Goed dat het is opgelost 🙂

Personeelstekort kan natuurlijk een rol spelen waardoor er weinig monteurs beschikbaar zijn maar ik weet het ook niet zeker.

Het omwisselen van de pinnen hoef je eigenlijk niet te doen, in jouw geval zit je op het KPN netwerk dus 3 en 4 hoort standaard aan te staan en daar hoef je verder niet aan te zitten. Iemand heeft ze misschien per ongeluk naar OFF geschoven?

Hallo @Waqqas 

Bedankt voor je reactie.

De kabel had ik als test reeds vervangen.

Het omzetten van de pinnen heeft wel geholpen. Deze stonden op geen van de pinnen aan. Het omzetten van de pinnen 1 en 6 had als gevolg dat ik geen verbinding meer had. Pin 3 en 4 ging echter wel goed. De snelheid is weer terug en de.router geeft nu op de poort weer een 1000/Full voor de wan poor weer (tijdens de problemen de afgelopen weken was dit 10/half).

Bedankt voor het meedenken en de oplossing.

Wat kan een oorzaak zijn dat omzetten van de pinnen helpt bij het oplossen van het snelheidsverschil?

Ik vind het betreurenswaardig dat de community elkaar zo moet helpen. Dat het voor nu is opgelost is mooi maar het neemt niet weg dat ik het raar vind dat je na twee weken contact nog geen datum kan afspreken voor het inplannen met een monteur. Ook al weet je bij wijze van spreken dat je agenda de komende twee maanden vol zit, dan kun je daarna verder plannen. Nu moeten mensen maar blijven bellen en niet weten waar ze aan toe zijn.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wim 

Indien je een grijze CTS mediaconverter hebt kijk dan bij de 6 dipswitches of alleen 3 & 4 of 1 & 6 aan staan en de rest uit.

Internetkabel tussen mediaconverter en router ook al vervangen? Test ook eens met andere apparaten bekabeld via de Ookla speedtest app.