Beantwoord

Factuur T-Mobile Thuis na verhuizing

  • 15 May 2020
  • 3 reacties
  • 229 Bekeken

Ik ben vorige maand verhuisd en daarbij wilde ik mijn abonnement meenemen naar het nieuwe adres. Volgens jullie was het toen handiger om het abonnement op te zeggen en een nieuw abonnement af te sluiten aangezien ik op het nieuwe adres gebruik kon maken van glasvezel. Ik heb toen netjes alle oude apparatuur ingeleverd en de nieuwe apparatuur gekregen. Nu werd mij door jullie verteld dat ik geen eenmalige kosten hoefde te betalen gezien het feit dat ik al klant was bij jullie. Toch is daar op de eerste factuur (april 2020) sprake van geweest. Ik heb hier toen contact met jullie over opgenomen en dit zou deze en volgende maand rechtgetrokken worden. Nu zie ik zojuist dat ik toch gewoon weer een normale factuur krijg met het volledige maandbedrag. 

 

Gezien het feit dat dit niet de eerste keer is dat er teveel wordt afgeschreven en dit de maand erna weer rechtgetrokken zou moeten worden (wat dus niet gebeurd) ben ik er ondertussen een beetje klaar mee. Vorig jaar op mijn oude adres hebben jullie ook al spontaan een factuur gestuurd van 90 euro en ben ik ook 4 maanden bezig geweest om dat geld terug te krijgen en moest ik iedere maand weer contact opnemen omdat de factuur gewoon normaal werd afgeschreven zonder aftrek teveel gemaakte kosten en nu gebeurd dit gewoon alweer.

 

Ik zou daarom nu graag willen dat mijn T-mobile Thuis abonnement kosteloos stopgezet wordt en dat ik alle spullen terug kan sturen. Dit is nu de zoveelste keer dat het fout gaat en dat ik er zelf achteraan moet blijven gaan en het houdt voor mij een keer op.

icon

Beste antwoord door Brian 15 May 2020, 16:11

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hi @svenm88, ik geef je graag meer duidelijkheid! Bij een verhuizing betaal je inderdaad niet opnieuw aansluitkosten maar de installatiekosten (€ 37,50) worden wel in rekening gebracht. Ik begrijp dat jou wat anders is aangegeven dus ik vergoed de kosten alsnog graag voor je. Je factuur voor mei staat inmiddels al klaar dus dit wordt dan verrekend met je factuur van juni en het overgebleven bedrag maken we dan binnen 30 dagen na de verrekening naar je over. Je ontvangt een bevestiging wanneer de vergoeding verwerkt is en excuses voor de verwarring!

@Brian beste Brian, je snapt dat als ik vorige maand hiervoor gebeld heb en dit deze maand verrekend zou worden dat ik natuurlijk niet akkoord ga met het feit dat je nu aangeeft dat dit nu pas in juni verrekend gaat worden, omdat mijn factuur van mei al klaar staat. Het is jullie fout dat het nu voor de zoveelste keer weer niet goed geregeld wordt en daar zou ik dan nu de dupe van worden en in april teveel betalen en vervolgens in mei gewoon weer de normale factuur.

Ik verwacht dus dat dit teveel betaalde bedrag nog binnen een week teruggestort gaat worden en niet pas 30 dagen na de verrekening in juni.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @svenm88, jouw frustratie is volkomen begrijpelijk en terecht. Een vergoeding kan echter niet binnen een week terugbetaald worden, dit wordt altijd verrekend met een volgende factuur. Mijn collega Brian heeft het nu alsnog correct voor je in het systeem gezet, waardoor toch het voltallige installatiebedrag gecompenseerd zal worden. 

Als ik heel eerlijk ben dan vermoed ik dat er eerder bij het aanvragen van de verhuizing met het nieuwe Glasvezelcontract, sprake is geweest van miscommunicatie van onze kant. Elke Glasvezelaansluiting brengt € 75,- installatiekosten met zich mee. Hiervan wordt de helft vergoed door ons uit coulance. Omdat jij al klant bent, vergoeden we sowieso de aansluitkosten (ook wel activatiekosten genoemd). Dit gaat om een bedrag van € 30,- en staat dus los van de installatiekosten op Glasvezel. Jij ging van een DSL-verbinding naar Glas, waarbij een monteur de installatie verricht. Normaliter rekenen we daar zogezegd dus de helft van de totale kosten voor, à € 37,50. 

Wij erkennen de fout en vandaar dat Brian het bedrag alsnog gecompenseerd heeft. Spijtig genoeg kunnen wij hier zelf geen datum voor kiezen, maar wordt dit afgetrokken van een factuur - in dit geval de factuur van juni. Het restantbedrag wordt vervolgens dan overgemaakt op jouw rekening.

Reageer