Flatgebouw Kralingen: veel beloofd, maar ik wacht al maanden

  • 31 January 2023
  • 10 reacties
  • 130 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Op 9 november heb ik de order geplaatst voor glasvezel internet, da's nu bijna 3 maanden geleden. Dit was naar aanleiding van een aanbod van T-mobile. Men verzekerde ons toen dat binnen 2 weken de aansluiting zou worden afgerond. Helaas daarna werd de belofte met weer 2 weken opgerekt en daarna heb ik helemaal nooit meer wat gehoord.

In ons flatgebouw (kralingen west) is het halve gebouw is voorzien van de kabels en aansluitingen voor glasvezel maar voor een deel van het gebouw is na afgelopen oktober nooit meer een monteur gezien.

Zijn er meer buurten of appartementengebouwen waar T-mobile slechts een gedeelte oplevert en daarna nooit meer van zich laat horen?  Is er hier iets meer over bekend?

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hoi @MxRdam en @Benji123, ik ben meteen voor jullie gaan kijken. 

@MxRdam Je ontvangt een brief van de netwerkbeheerder. In deze brief staat een voorgestelde datum en tijd waarop ze langskomen om de voorbereiding te doen voor de huisaansluiting. Als je niet reageert, komt de netwerkbeheerder altijd op het voorgestelde moment langs. Wil je het moment aanpassen, dan kan hij de contactgegevens in de brief gebruiken.

  1. De voorbereiding vindt plaats: er wordt in de woning gekeken hoe de glasvezelkabel naar binnen kan komen en waar het FTU wordt geplaatst (de 'schouw')
  2. De netwerkbeheerder legt de kabel aan tot de woning
  3. Er wordt een 2e afspraak gepland met de netwerkbeheerder voor het naar binnen brengen & plaatsen. (Ook wel HAS genoemd)
  4. Er wordt een afspraak met Guidion gemaakt om te installeren. Dit kan vanaf 4 dagen na de 'HAS'

Gegevens Primevest (Van Gelder) Extern: 038 - 4431 429 - ma t/m vrij: 08.00 - 17.00 uur

 

@Benji123 ik zie dat er al een monteur is langs geweest. Er staat op dit moment een ticket uit naar de netwerkbeheerder. De standaardsverwerkingstijd van een ticket is 2 - 5 werkdagen. Bij
drukte kan dit 5 - 7 werkdagen zijn. Zij zullen dan contact met je opnemen.

Bekijk origineel

10 reacties

Op 9 november heb ik de order geplaatst voor glasvezel internet, da's nu bijna 3 maanden geleden. Dit was naar aanleiding van een aanbod van T-mobile. Men verzekerde ons toen dat binnen 2 weken de aansluiting zou worden afgerond. Helaas daarna werd de belofte met weer 2 weken opgerekt en daarna heb ik helemaal nooit meer wat gehoord.

In ons flatgebouw (kralingen west) is het halve gebouw is voorzien van de kabels en aansluitingen voor glasvezel maar voor een deel van het gebouw is na afgelopen oktober nooit meer een monteur gezien.

Zijn er meer buurten of appartementengebouwen waar T-mobile slechts een gedeelte oplevert en daarna nooit meer van zich laat horen?  Is er hier iets meer over bekend?

Hallo, 

ik woon hoogstwaarschijnlijk in hetzelfde flatgebouw en ik zit met hetzelfde probleem. T-mobile proberen te contacteren heeft weinig zin; hun werknemers doen amper de moeite om voor je een oplossing te vinden en het bespaart je een hoop belminuten. Veel succes toegewenst. 

 
Reputatie 7
Badge +9

Hoi @MxRdam en @Benji123, ik ben meteen voor jullie gaan kijken. 

@MxRdam Je ontvangt een brief van de netwerkbeheerder. In deze brief staat een voorgestelde datum en tijd waarop ze langskomen om de voorbereiding te doen voor de huisaansluiting. Als je niet reageert, komt de netwerkbeheerder altijd op het voorgestelde moment langs. Wil je het moment aanpassen, dan kan hij de contactgegevens in de brief gebruiken.

  1. De voorbereiding vindt plaats: er wordt in de woning gekeken hoe de glasvezelkabel naar binnen kan komen en waar het FTU wordt geplaatst (de 'schouw')
  2. De netwerkbeheerder legt de kabel aan tot de woning
  3. Er wordt een 2e afspraak gepland met de netwerkbeheerder voor het naar binnen brengen & plaatsen. (Ook wel HAS genoemd)
  4. Er wordt een afspraak met Guidion gemaakt om te installeren. Dit kan vanaf 4 dagen na de 'HAS'

Gegevens Primevest (Van Gelder) Extern: 038 - 4431 429 - ma t/m vrij: 08.00 - 17.00 uur

 

@Benji123 ik zie dat er al een monteur is langs geweest. Er staat op dit moment een ticket uit naar de netwerkbeheerder. De standaardsverwerkingstijd van een ticket is 2 - 5 werkdagen. Bij
drukte kan dit 5 - 7 werkdagen zijn. Zij zullen dan contact met je opnemen.

Beste Tommie,

Mooi verhaal en fijn dat je het hebt uitgezocht, maar het spijt me zeer: óf je houdt mij voor de gek (daar ga ik nu even niet vanuit) , óf je bent intern zelf onjuist geinformeerd door je collega's. 

Wij hebben hier al die tijd niemand gezien. Er zijn in het afgelopen zomer/najaar wel diverse brieven rondgestuurd, maar elke keer daarna ook weer een verhaal dat ze toch opeens niet konden komen of het niet kwamen afmaken. Dus hier gebeurt - al maandenlang - gewoon helemaal niets meer. Er hangt nog steeds een bundeltje losse glasvezeldraadjes langs een deel van de gevel van ons gebouw, het ziet er allemaal niet fijn uit ook.
Als je wil kan ik je via een rechtstreeks bericht mijn info doorsturen en ik kan je zelfs een foto sturen van de rommel die langs de gevel hangt, maar volgens mij weten jullie precies waar het over gaat. Een deel van onze flat is gewoon qua glasvezel-aanleg nooit afgerond . in elk geval bij mijn weten 11 verdiepingen aan twee zijden van het gebouw niet.  De straat heet ‘s-Lands Werf . Tot op heden voel ik me niet erg serieus genomen door T-mobile en/of VanGelder. Ik blijf benieuwd naar het echte verhaal en ook naar de oplossing natuurlijk!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MxRdam 

Wat ik wel weet van glasvezel in flatgebouwen is dat het wel eens langer kan duren voordat de aansluiting kan worden gerealiseerd omdat er ook toestemming van andere bewoners via wiens meterkast de glasvezelkabel naar jouw woning gaat nodig is.

Reputatie 7
Badge +9

@MxRdam ik snap dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben! Ik heb Fiber daarom ook gelijk aan de mouw getrokken. Zij nemen contact met je op.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MxRdam, ik heb een korte update ontvangen van Fiber. Kennelijk is er een issue op het adres waardoor de oplevering niet kan worden voortgezet. Dit kan meerdere (technische) oorzaken hebben, deze zijn nog niet bekend. Dat maakt het ook lastig om een indicatie te geven. Weet wel dat ze hier met prioriteit mee bezig zijn! Fiber neemt contact met je op als ze hier meer over weten. We wachten af. 

Hallo @MxRdam 

Wat ik wel weet van glasvezel in flatgebouwen is dat het wel eens langer kan duren voordat de aansluiting kan worden gerealiseerd omdat er ook toestemming van andere bewoners via wiens meterkast de glasvezelkabel naar jouw woning gaat nodig is.

Beste Waqqas, het is best denkbaar dat zoiets speelt bij allerlei flats, maar ik ben samen met het VvE-bestuur van mijn flat betrokken bij de aanleg. Die toestemming is al maandenlang op orde. Daar gaat mijn klacht ook niet over. Waar het nu eerst om gaat is dat T-mobile samen met zijn onderaannemers ons als eigenaren en/of bewoners (vooral de mensen die zijn ingegaan op het mooie aanbod van Tmobile om direct een snelle internet-connectie via Tmobile te bestellen) goed te informeren en ze niet maandenlang in het ongewisse te laten.

Hey @MxRdam, ik heb een korte update ontvangen van Fiber. Kennelijk is er een issue op het adres waardoor de oplevering niet kan worden voortgezet. Dit kan meerdere (technische) oorzaken hebben, deze zijn nog niet bekend. Dat maakt het ook lastig om een indicatie te geven. Weet wel dat ze hier met prioriteit mee bezig zijn! Fiber neemt contact met je op als ze hier meer over weten. We wachten af. 

Dankjewel voor je beide recente antwoorden Tommie. Ik lees “we wachten af” . Ik begrijp daar een beetje uit dat ik dat ook maar moet doen :-)
Hopelijk heeft jouw push richting Fiber wat opgeleverd en ik zal dus maar een dagje wachten (ik weet niet welke organisatie Fiber is, want ik hoor zoveel namen langskomen zoals  Primevest, van Gelder … is Fiber daar een opvolgervan? We blijven benieuwd!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MxRdam, Fiber gaat over alle glasvezelnetwerken in eigen beheer (Own Fiber) en verzorgt de oplevering. Ze zijn er mee bezig, het enige wat we nu kunnen doen is afwachten!

@MxRdam Dit kan helaas heel erg lang duren. Wij hebben vorig jaar in februari glasvezel aangevraagd, met vanuit T-Mobile het verhaal dar we vanaf maart in onze buurt van de aansluiting gebruik kunnen maken. Nu een jaar later zijn ze eindelijk bezig met de oplevering en kunnen we de afspraak inplannen om de installatie te voltooien. En ik woon in een woonhuis, geen flat.

Reageer