Beantwoord

Fout ontstaan bij overstapservice: nu dubbele providers

  • 13 December 2020
  • 5 reacties
  • 477 Bekeken

Een probleem hier :(

 

Vorige maand (11 November) ben ik overgestapt naar Ziggo (of beter gezegd aangemeld voor), en heb gebruik gemaakt van de overstap service. Hiervan heb ik netje een email gekregen van Ziggo, en ook van T-Mobile. 

Email Quote “

Beste heer Lau,

We ontvingen bericht van je aanvraag voor een abonnement bij een andere aanbieder, Ziggo. We vinden het jammer dat je je T-Mobile Thuis abonnement wilt beëindigen. Maar natuurlijk gaan we dit voor je regelen.

In de aanvraag geeft Ziggo aan dat je per 10-12-2020 wilt overstappen. We zetten dan ook je T-Mobile Thuis abonnement per 10-12-2020 stop, tenzij Ziggo aangeeft dat je op een andere dag overstapt. We zorgen ervoor dat je geen moment offline bent. Je T-Mobile Thuis e-mailadres laten we nog 6 maanden actief, dan heb je de tijd om een nieuw e-mailadres aan te maken en aan iedereen door te geven.”

 

Quote van mijn account“

Wij regelen je overstap voor je. Wel zo makkelijk!

We hebben de overstapaanvraag van je nieuwe aanbieder geaccepteerd. Jouw T-Mobile Thuis abonnement stopt per donderdag 10 december 2020.”

 

“Overstapaanvraag afgerond

We zeggen je T-Mobile Thuis abonnement voor je op op je gewenste opzegdatum. Daarmee ronden we de overstapaanvraag af.”

 

Ik was dus erg verbaasd afgelopen Zaterdag (12 Dec) toen ik een email kreeg van T-Mobile… Hierin stond dat mijn abonnement van T-Mobile Thuis was aangepast (niet veel veranderd). Het is in feite gewoon mijn oude abonnement…

In deze email stond:

“Beste heer Lau,

Het is geregeld. Je abonnement is aangepast. Handig toch, dat je je abonnement kunt aanpassen? Zo heb je altijd het abonnement dat bij je past.

Hieronder zie je de nieuwe samenstelling van je abonnement*. Je kunt 'm ook bekijken in My T-Mobile Thuis

Onder deze text staat details van bestellingen en de maandelijkste kosten (55 euro).

Mijn contract is dus aangepast/verlengd terwijl het stop gezet moest worden….. :(

 

Ik heb die Zaterdag middag direct contact gezocht met T-mobile (via een venster chat). Hier werd uitgelegd dat 't overstap alleen ging over de telefonie/vast bellen (dus telefonie naar Ziggo, Internet/TV blijft bij T-mobile..hmmm). Het rare is; ik kan nu (13 Dec 19.54) nog steeds bellen met telefonie (dus deze is ook niet stop gezet per 10 dec). Ook volgens mijn abonnementen pagina gaat Telefonie/vast bellen pas uit op 12 Januari….(Dus meer dan een maand later dan 10 December, de eind datum van mijn T-mobile abonnement volgens de overstap service).  Dus op 10 December is er niks gebeurd….Behalve dat mijn contract is verlengd (zonder mijn goedkeuring, en tot mijn verbazing).

 

Volgens de werknemer van T-mobile met wie ik sprak lag het probleem bij Ziggo; Ziggo heeft niet goed doorgegeven dat mijn abonnement bij T-mobile stop moest worden gezet. 

 

Ik heb dus vandaag contact gehad met Ziggo, en Ziggo zei dat ze alles netjes volgens de regels mijn overstap hebben geregeld.

Hier 't eerste antwoord/Quote van de Ziggo medewerker:

“Mm, dat is inderdaad niet zo best en een valse een start met het wijzigen van het abonnement. Erg vreemd dat T-mobile dit aangeeft, want dat zou niet mogen. Wij hebben een verzoek neergelegd voor een volledige overstap van de diensten en dit hebben we destijds ook naar je bevestigd. T-Mobile had het pakket volledig moeten opzeggen. Het kan soms voorkomen dat het overlap is of dat je even zonder diensten komt te zitten, maar met een overstapservice zou het gehele abonnement opgezegd moeten worden en niet een deel daarvan.” 

 

Mijn vraag:  Wat nu?

Ik ben er erg bang voor dat ik onnodig kosten moet betalen (twee keer, voor December minus eerste 10 dagen en Januari) als ik op mijn eigen houtje mijn abonnement bij T-mobile stop zet (terwijl deze al stop gezet moeten zijn).

Volgens de T-mobile medewerker heb ik 1 maand opzegtermijn….dus mijn abonnement zal dan t/m 14 januari lopen (als ik morgen het ga opzeggen). Dus dan betaal ik Dec en Januari.

 

Wat moet ik nu doen?? Help  :(

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 13 December 2020, 22:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kiankenji2, je hebt nu twee topics “gebumpt”; dat houdt in dat je op een oud topic reageert waarin al maanden niets meer gezegd is, maar waarin geen duidelijke vraag, maar meer een opmerking staat. Ik zou je vriendelijk willen verzoeken om dit de volgende keer niet meer te doen, zo behouden we het overzicht en kunnen we je nóg sneller helpen, thanks alvast! 😊
Je andere topic wordt vandaag nog opgepakt!

Precies hetzelfde mee gemaakt, fijn dat ze het hier zo snel oplossen. Ik ben nu jaren later nog steeds bezig om mijn geld van de dubbele kosten terug te krijgen. 

Erg dank Cal (en Hidden voor je info), voor de hulp! 🙂 Ik heb ondertussen een email gekregen met 't bericht dat mijn abonnement op de 14e werd stopgezet. 

Mocht ik nog vragen hebben (waarschijnlijk niet, maar you never know), dan zal ik weer aankloppen. ^_^

 

Fijne feestdagen alvast.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Kahshan, goed dat je zo alert bent! Wat betreft het algemene proces, klopt het volledig wat @Hidden.nld schrijft. Voor jou specifiek zie ik dat Ziggo ons een definitief sein heeft gegeven op 14-12-2020 om 23:04:02. Daarom hebben wij jouw abonnement gisteren per direct opgezegd. Mocht je hierover nog verdere vragen of verzoeken hebben, dan kan Ziggo daar, als de aanvragende partij, het meeste mee. Daarentegen geef ik je graag advies, als je daar behoefte aan hebt. :slight_smile:

 

Ik wil je in ieder geval nog veel succes toewensen, en hopelijk kunnen wij in de toekomst meer voor je betekenen! 

Reputatie 7

Bij de overstap service word er een aanvraag gedaan voor beëindigen. Deze word pas definitief zodra de nieuwe provider de dienst levert met een ready tot server bericht. Dan word de oude dienst beëindigd. Als er een cancel word gestuurd komt de opzegging te vervallen. De gene die de fout maakt gaat het afwikkelen.

Reageer