Beantwoord

Fritzbox 7590 T-Mobile glas


Reputatie 1

Ik zie verschillende topic. Maar eigenlijk niet geheel mijn vraag.

 

Ik ga overstappen van KPN glas naar T-Mobile glas.

Gebruik zelf de Fritzbox 7590 in combinatie met Lan Mesh repeaters

1: Werkt de setting in de Fritzbox7590 met T-mobile Glasvezel

2: Moet de NT converter die er nu zit vervangen worden door de Huawai HG8010H

 

Ik hoor het graag

 

M@rco

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 30 June 2021, 00:31

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 1

@Doornekamp33

Als je de juiste gegevens even download van de website van AVM zie je dat wat ik zegt 100% klopt.

de AC1733 is de verzamel waarde van alle WiFi snelheden bij elkaar.

2,4 400mbit

5Ghz 866Mbit

5Ghz 400Mbit 

 

bij een repeater zijn dit de juiste waardes.

bij het modem 7590 mis je de tweede WiFi kanaal.

 

Dus wil je 1Gbit over WiFi dan moet je toch echt overstappen op Wifi6

 

M@rco

 

 

 

Uitschakelen van de NT hoeft niet, ding maakt geen schade aan de FTU.

En op AON word geen GPON geleverd, in een KPN AON pop kan TM een Gpon verbinding hebben aangelegt, en word het dus een Gpon verbinding, meerdere klanten op 1 verbinding waarbij de boel gesplitst word in de ONT, krijg je nog AON word er een media converter gebruikt en kan zelfs de NT van KPN het prima doen als je de goede hebt.

Ik ben van Xs4ALL overgegaan naar T-Mobile, de monteur zou 1 maart komen maar komt nu 9 maart. Maar ik heb maar eens geprobeerd om met de huidige glasvezel aansluiting (Fritzbox + NT kastje) te connecten met het T-Mobile Thuis profiel en het werkt prima, zelfs mijn voip aansluiting van Callvoip werkt. Betekent dit nu dat de monteur niets hoeft te doen daar ik nu een werkende installatie heb of gaan ze toch de mediabox installeren.

Reputatie 7
Badge +15

@pwouters 

De Mediabox aansluiten stelt ook weinig voor, met een internetkabel aansluiten en klaar ben je 

Wat de monteur enkel hoeft te doen is de werkende verbinding doorgeven aan T-Mobile zodat administratief alles goed staat en de facturering kan starten, wellicht kan een moderator dit ook voor je doen.

Reageer