Beantwoord

FTU is defect. Hoe lang moet ik wachten?

  • 15 December 2021
  • 18 reacties
  • 356 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Het is een lang verhaal na de overstap naar T-mobile glasvezel. Op 3-12-2021 had ik een eerste afspraak met GUIDION voor mijn glasvezelinstallatie. Helaas heeft T-mobile geen installatiepakket naar mijn adres gestuurd, dan kon GUIDION niets doen voor de installatie. Op dit moment is mijn DSL afgesloten door T-mobile dus ik moest 4G hotspot gebruiken. Het was erg geïrriteerd omdat al mijn IOT (licht, bewakingscamera enz.) uit stond. Ik moest 2 weken wachten om het installatiepakket te krijgen en regelde een 2e afspraak met GUIDION. Vandaag (15-12-2021) kwam GUIDION en vertelde me dat "FTU is defect. Pigtail is gebroken van binnen krijg de nt niet erop. Ticket doorgezet naar BO". Hij kon niets doen. Opnieuw moet ik wachten op KPNnetwerk afspraak.

Het is een nachtmerrie met al deze problemen. Hoe lang moet ik wachten om dit probleem op te lossen? Het is vakantieperiode, moet ik wachten tot volgend jaar? Moet ik weer overstappen op DSL-kabel?

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 December 2021, 22:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DHLy 

Ik kwam een topic tegen waarin de glasvezelkabel doorgeknipt was, na een bezoek van Guidion die concludeerde dat KPNNetwerk hiervoor moest komen, ticket doorgezet en binnen 24 uur was een monteur op locatie dus heel lang zal het niet duren als alles goed geregeld is.

Hallo @Waqqas 

zoals je zei, zal mijn probleem deze week worden opgelost?

Reputatie 7
Badge +15

@DHLy 

Het is vandaag vrijdag, ik hoop dat een monteur vandaag nog contact met je opmeemt anders is het wachten tot maandag..

@DHLy

Het is vandaag vrijdag, ik hoop dat een monteur vandaag nog contact met je opmeemt anders is het wachten tot maandag..

sorry, vandaag is donderdag

Reputatie 7
Badge +15

@DHLy 

Oops 😅

Het zou nog kunnen voor het weekend.

Hi @Waqqas,

Ik heb nog een vraag. De technische man van GUIDION vertelde me dat hij de mediaconverter (GENEXIS) en mijn router (Huawei) bij T-mobile heeft geregistreerd. Als FTU door KPNnetwerk wordt gerepareerd, zou ik de installatie zelf kunnen doen. Is het waar en hoe kan ik dat controleren?

Reputatie 7
Badge +15

@DHLy

Vaak is een KPNNetwerk monteur ook wel lief genoeg om de Genexis op het FTU te plaatsen als je dat even vraagt, het is bovendien zo gedaan.

Dan hoef je er zelf enkel nog een UTP in te pluggen.

T-mobile BO heeft vanmiddag mijn ticket naar KPNnetwerk gestuurd. Nu moet ik wachten op de KPN afspraak. Heb je enig idee wanneer KPNnetwerk dit probleem oplost?

Reputatie 7
Badge +4

Je word door KPN NetwerkNL gebeld voor een afspraak

Je word door KPN NetwerkNL gebeld voor een afspraak

Heb je idea how lang is het ?

Reputatie 7
Badge +4

Meestal dezelfde dag of de dag erna.

Kan je meteen een afspraak maken.

Ze bellen anoniem dus moet je wel opnemen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DHLy,

Goed dat je dit aankaart en jammer om te horen dat de oplevering anders verloopt dan gehoopt, sorry daarvoor!

Zo te zien hebben Waqqas en Hidden je al met goede informatie voorzien. Wat ik nog als klein punt toe wil voegen: zo te zien is jouw ticket gisteren bij KPN terecht gekomen. Aangezien ze jou gisteren niet meer gecontacteerd hebben voor een afspraak verwacht ik dat je in de komende uren, of in ieder geval vandaag, een belletje van hen zal ontvangen.

Hopelijk kan KPN vervolgens snel bij je langs komen om dit definitief op te lossen!

Het is 17 uur en er wordt niet gebeld door KPN. Het is teleurgesteld

Reputatie 7

Hi @DHLy,

Rot dat de afspraak zodoende veel voet in de aarde heeft gehad. Is het inmiddels helemaal gelukt om de afspraak te maken? We zijn erg benieuwd.

Hi @Boris,

Nog niet. Ik wacht tot nu toe nog steeds op KPN bel of sms.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DHLy,

Sorry dat het langer duurde dan verwacht, ik had dit niet voorzien! Wij hebben extra druk op de ketel gezet en KPN geeft aan jou een halfuur geleden een uitnodiging te hebben gestuurd voor een afspraak, hopelijk is het gelukt om een afspraak te maken? Ik hoor het graag want dit moet rechtgezet worden!

De monteur van KPNnetwerk is vanmiddag langsgekomen. Hij belde en was binnen 10 minuten bij mij. Hij heeft FTU gerepareerd, glasvezelsignaal gecontroleerd en de mediaconverter geïnstalleerd. Eindelijk, mijn internet is terug. Bedankt voor al je hulp.

Reputatie 7

Yay, wat ontzettend fijn om dit te lezen @DHLy! Dankjewel voor deze positieve terugkoppeling. Namens de hele Community: heel graag gedaan. Ik heb gelijk een vergoeding in orde gemaakt voor de dagen dat jij zonder internet zat. Je kunt dit checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten! 🎈