Beantwoord

Gebeld door TM klantenservice

  • 18 October 2021
  • 12 reacties
  • 174 Bekeken

Ik ben net gebeld door een medewerker van TM Klantenservice met het volgende verhaal ( telefoon nummer was wel het nr. van de klantenservice).

TM huurt nu nog de glasvezellijnen van KPN maar willen mij naar hun eigen lijn hebben , hierbij werd mij aan de telefoon gevraagd of ik hiermee akkoord wilde gaan dat ik overgezet zou worden naar de lijn van TM. 

Ik weet niet wat er hiervan waar is maar ben nog nooit gebeld door de klantenservice van TM en om zomaar mijn toestemming via de telefoon te geven vind ik een beetje tricky , ik weet niet of er meerdere klanten gebeld zijn en wat hun ervaringen zijn ?

Ik heb aangegeven dat ze maar een mail moeten sturen waarin alles nog eens haarfijn uitgelegd word wat de bedoeling is.

 

Karel

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 October 2021, 18:28

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @CasaDude3 

Als je de postcodecheck van T-Mobile doet is er dan 1000 Mbps beschikbaar? Om te kijken of je werkelijk over kan gaan.

Indien je dit wilt en kan volgens de PC dan kun je dit in je T-Mobile thuis account regelen bij abonnementen > internet wijzigen.

Op mijn adres is volgens de postcode check max Glasvezel 1000 Mbit / s download en upload.

Maar als ik naar mijn account ga kan ik alleen maar kiezen tussen 50 en 100Mbit.

Reputatie 7
Badge +15

@CasaDude3

Als het goed is lees je onder de snelheden waaruit je kunt kiezen op de internet wijzigen pagina iets met migreren naar het T-Mobile netwerk oid.

Het verhaal van de klantenservice klopt wel maar ik regel liever alles online zodat alles duidelijk is en ik me eventueel verder kan inlezen 😉

Ff opnieuw ingelogd in mijn account en nu kon ik wel kiezen voor 1000Mbit , gelijk maar geregeld aangezien ik niks meer ga betalen omdat ik ook 2 unlimited mobiele abbo's heb.

Thanks voor de info :)

 

Reputatie 7
Badge +15

@CasaDude3 

Goede keuze 😉

Even wat info : je gaat geen nieuwe contract aan en op de dag van migratie zit je maximaal een paar uur zonder internet.

Ik las wel iets van eventueel ander modem ( heb een Zyxel nu ) maar ik heb deze net een jaar toen hier alles geinstalleerd is dus deze zal dan wel geschikt zijn.

Paar uur zonder internet moet lukken hier.

 

Reputatie 7
Badge +15

@CasaDude3

Zyxel is de nieuwste modem ik denk niet dat je hem moet opsturen om vervolgens weer dezelfde te krijgen 😀

Wel krijg je volgens mij een Huawei ONT (GPON mediaconverter).

Heb wel een mediaconverter naast het modem hangen geen Huawei maar een ander merk.

Ik zie het te zijner tijd wel , ze zetten me op 28 oktober om.

Reputatie 7
Badge +1

@CasaDude3  Als uw huidige aansluiting voor u naar tevredenheid werkt zou ik zeker blijven zitten en zeker voorlopig nog niet overgaan naar 1000mb/s hoe aantrekkelijk het ook is, zeker als je de prijs bekijkt.

Echter gaat er momenteel zo veel verkeerd dat even geduld zeker is aan te bevelen, en pas over te gaan als het aantal klachten op dit forum nog minimaal is, zelf kan ik niet naar 1000mb/s aangezien 100mb/s het maximum is.

Zou het in mijn plaats beschikbaar komen hou ik het in de gaten en pas als het aantal klachten minder dan 2 per maand gemiddeld is ga ik er over denken.

Reputatie 7
Badge +15

@BeMu

Ik zit bij KPN maar ook daar zie je bijna elke dag klachten op hun forum voorbij komen en jij praat over 2 per maand? 😅

Reputatie 7
Badge +1

@Waqqas 2 per maand is misschien heel iets te weinig, maar het aantal klachten moet voor mij wel minimaal zijn voor ik over zou gaan als het zou kunnen.

Zoals ik wel eens eerder heb aangegeven is de uitrol naar 1gb/s zowel bij zowel KPN als T-Mobile meer een soort van stuiterbal, m.a.w. er zit totaal geen lijn in men gaat letterlijk van hier naar daar en werkt niet per regio.

Dan blijft mijn vraag wel waarom er zoveel fout gaat in deze branche, terwijl de techniek gerekend vanaf het inbelinternet daarna ADSL etc. al best heel wat jaren meedraait. 

Reputatie 7
Badge +5

Dan blijft mijn vraag wel waarom er zoveel fout gaat in deze branche, terwijl de techniek gerekend vanaf het inbelinternet daarna ADSL etc. al best heel wat jaren meedraait. 

3 Kapiteins op 1 schip?

Je ziet wat er kan gebeuren, bijvoorbeeld Suez kanaal afgesloten door een dwarsliggend schip.

Die X kapiteins en/of stuurlui staan ook nog net allemaal buiten gehoorsafstand waardoor er wat matrozen ingeschakeld zijn om de communicatie te laten verlopen.

O ja, als (ex) service monteur heb ik het dan nog niet over materiaal fouten die hier en daar op treden waardoor uitval ontstaat.
Techniek die heel wat jaren meedraait is relatief. Vliegen en auto rijden doen we al meer dan 100 jaar en nog steeds gebeuren er …. (zelf invullen naar keuze)