Beantwoord

Geen aansluitpunt, maar oude DSL kabel

  • 12 September 2018
  • 5 reacties
  • 1463 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Mijn abonnement gaat in per 14 september, nu wilde ik zojuist mijn pakket vast aansluiten en hierdoor kwam ik op de volgende 2 problemen.

De DSL kabel die in de meterkast ligt is 20 meter langs met een aantal breuken, waardoor je dus de aderen ziet, dit gaat ten koste van de snelheid en is niet stabiel.
Daarnaast is er ook geen wandcontactdoos in de meterkast aanwezig, maar ook geen verdere telefoonaansluiting in de woning. Ik woon hier sinds gisteren....

Iemand die hier raad mee heeft?
icon

Beste antwoord door Sander 17 September 2018, 12:26

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Beste rickjw,

In veel woningen komt er in de meterkast een blauwe kabel binnen, waar een zogenaamd IS/RA punt op zit.

Deze kunnen er als volgt uit zien:



Is dit bij jou ook het geval?

Zou je misschien een foto van de kabel kunnen maken waar je het eerder over had?
Reputatie 7
Hoi @rickjw

Elk nadeel heeft zijn voordeel! De kabel is wellicht niet zo nieuw meer, maar je hebt gelukkig wel veel lengte. Bij DSL gaat het om zelfinstallatie, maar als je het niet vertrouwt, kun je onze installatiegarantie inschakelen. We sturen dan een monteur om het modem aan te sluiten.

Toevallig was er laatst ook een topic met een vergelijkbaar verhaal. Je kunt dat topic hier terugvinden: Wel ISRA kabel, geen aansluitpunt.

Tot slot wil ik nog graag verwijzen naar onze installatievideo. Hierin kun je precies zien hoe je het modem kunt aansluiten. Het is wel zo handig om te kunnen zien wat je moet doen in plaats van alleen maar tekst lezen.

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? Of ben je al online? 🙂
Bedankt voor het duidelijke antwoord. Ik ben momenteel wel aangesloten, maar de verbinding is minimaal en ik vermoed vanwege de slechte kabel. Deze ziet er extreem gebruikt uit en op bepaalde plekken komen de aderen eruit...de verbinding is ook niet helemaal stabiel.

Omdat er geen elektra in de meterkast aanwezig is, staat de modem momenteel op een kamer ergens in de hoek. Een elektrapunt moet ik zelf aanleggen, maar zou graag de DSL kabel door iemand die hier verstand van heeft laten fixen.

Als bijlage heb ik een foto van het kastje in de meterkast gevoegd.
Alvast

bedankt!
Reputatie 4
Hi @rickjw,

Ik ga er van uit dat de bovenste kabel de kabel is met de breuken, of zitten er ook breuken in de onderste kabel?

Als het namelijk alleen de bovenste kabel betreft, dan zou je misschien contact op kunnen nemen met de T-Mobile Thuis klantenservice, met de vraag of dat er wellicht een monteur langs gestuurd kan worden. Bij de klantenservice kunnen ze dan ook meteen de signaalwaarden van je modem controleren.

In het geval van schade aan de onderste kabel, zullen er misschien grotere werkzaamheden moeten plaatsvinden.
Reputatie 7
Hey @rickjw ,

Gelukkig heb je het allemaal zelf kunnen aansluiten!😃 Als je mij je gegevens stuurt in een privébericht, dan kan ik gelijk een lijnmeting doen en direct zien wat de status is van je verbinding. En of er een monteur dient langs te komen. Ik hoor graag van je!

Reageer