Geen glasvezel kastje in de meterkast...

  • 9 June 2019
  • 7 reacties
  • 2134 Bekeken

Hoi! Ik heb dus binnenkort (a.s. dinsdag) een installatie voor glasvezel. Wij hebben nog nooit glasvezel gehad dus voor ons de eerste keer..
het is in ieder geval beschikbaar op mijn adres...
we wonen in een flat op de 1e verdieping lleen ik heb dus geen kastje of ik zie geloof ik geen opvallende draden naar ons meterkast toe.. (volgensmij nog niet doorgetrokken denk ik?) of het kan zijn dat het via een andere locatie gaat? Tenminste onze DSL zit links vd muur in de buurt van 't balkon.

dus ik vraag me af of de installatie voor glasvezel mogelijk is?
Ik heb paar weken terug ook gebeld naar klantenservice en die had geen idee en werd gezegd dat ik via guidon moest navragen... en een medewerker van guidion vertelde me dat de monteur het zal oplossen maar ik betwijfel namelijk of dat lukt...

Ik wil namelijk niet nog een langere tijd zonder internet zitten omdat dit niet zo duidelijk is gecommuniceerd naar de klant toe ter voorbereidingen.

7 reacties

Ik moet er wel bij zeggen dat tijdens het maken vd afspraak dat ik vooraf duidelijk heb gevraagd wat ik moest doen ivm geen glasvezel kastje aan de klantenservice van tmobile en aan guidon. Op aanrading om afspraak te kunnen maken moest ik aanvinken dat uk wel het kastje heb en dat Guidon monteur langs komt en het voor je zal oplossen.

maar volgensmij als ik online even goed door google is dat je eventueel een speciale glasvezel monteur moet hebben voor de aansluiting? Omdat niemand in ons flat geen speciale installatie in de meterkast heeft gekregen.

ik raak nu enorm in de stress. Doordat ik slecht op de hoogte ben gesteld hoe glasvezel aansluiting in zn werk gaat.
Meestal zit de glasvezel aansluiting tegen de buitengevel aan binnen en word afgewerkt met een blindkap als die nog niet gebruikt word.
Dus kijk eeven of je daar iets hebt zitten, kan een klein vierkant doosje zijn of een grotere plaat met 2 kappen.

Tenzij de bewoner hem niet heeft laten aanleggen in de woning, dan moet straks de netbeheerder komen om hem nog door te trekken naar binnen, dat kost wel wat tijd.
Ik geloof dat ik dat niet heb...
Als ik bij kpnnetwerkNL check staat er
'Gefeliciteerd, uw woning beschikt over een glasvezelaansluiting. U kunt gebruikmaken van de
aansluiting door een pakket te kiezen bij één van de providers die diensten leveren op uw adres.''

Dan vraag ik me echt af waar dat kastje ligt hoor in de meterkast....??
Oke ik heb het denk ik gevonden, een kastje met al een oranje draad doorheen, klopt dat? Sorry ben echt niet technisch aangelegd er zit allemaal vaag apparatuur in de meterkast. Moet ik ter voorbereiding zelf nog verder iets aan doen?
Reputatie 7
Badge +3
Kun je er een foto van maken @Linh_desu ?
Reputatie 7
@Linh_desu ja in de meeste gevallen is het een oranje kabel. als je geen glasvezel kastje is dan word er eerst een afspraak gemaakt door een monteur van kpnnetwerknl
bij dit punt moet de mogelijkheid zijn om de media convertor van stroom te voorzien. en als je ook tv heb gaat er van daar een kabel naar je tv.
Reputatie 7
Badge +3
@Linh_desu

Had hier ongeveer hetzelfde geval, ik woon ook op de tweede woonlaag maisonnette en in de meterkast was dus ook geen aansluiting.
Mijn aansluiting lag opgerold in de berging en moest toen door Reggefiber (nu KPN NetwerkNL) nog omhoog gebracht worden, om vervolgens de aansluiting af te werken in een FTU in mijn meterkast.
Was ook 1 van de weinigen waarbij de aansluiting niet tot in de meterkast was doorgevoerd, waarschijnlijk was ik niet thuis toen men aan het omhoogwerken was.
Weet niet meer zeker, maar heb bij mijn contact (toen Vodafone) volgens mij ook aangegeven dat de aansluiting niet in mijn meterkast was aangelegd.

Weet niet of er voor de rest in je flat al mensen zijn die glasvezel gebruiken, maar dat geeft dan wel wat meer zekerheid dat het aanwezig is.

Bij mij is het een soort van rode draad van ongeveer 3mm dik,

Reageer