Beantwoord

Geen installatiepakket ontvangen


Hoi,

Vraag 1: Wij zijn een nieuwe klant en hadden gevraagd voor aansluitdatum 1 juli. Echter, we hebben bericht ontvangen dat dit naar voor werd geschoven naar 23 juni. Geen probleem, maar ik heb nog steeds geen installatiepakket ontvangen? 

 

Vraag 2: We hebben het huis waar deze aansluiting komt pas gekocht en zijn dit aan het verbouwen. Het ISRA punt in de kelder is echter beschadigd. Kunnen jullie zorgen dat we deze weer kunnen gebruiken?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 29 June 2020, 17:26

Bekijk origineel

12 reacties

Hallo… T-Mobile, is er iemand “thuis”?

Reputatie 7
Badge +15

hallo @David1973 

In het overzicht van je T-mobile thuis account staat exact op welke datum de installatiedatum is/was. Indien de datum daar ook 23 juni is dan had je het pakket al wel moeten hebben, meestal krijg je deze 4 tot 7 werkdagen Vóór de installatiedatum. Helaas zit hier de laatste tijd nog wel eens vertraging in.

T-mobile zal dit zelf niet doen helaas omdat het ISRA punt eigendom is van KPN. Daarom zal T-mobile een ticket aanmaken voor KPN zodat zij dit voor je in orde kunnen maken.

Gisteren waren veel moderators afwezig maar vandaag kan je een reactie ontvangen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @David1973, sorry voor de late reactie! We hebben het momenteel ontzettend druk en reageren daarom niet altijd binnen de gestelde 24 tot 48 uur. Dat is geen excuus, maar zorgt er wel voor dat we wat trager antwoorden dan gebruikelijk. 

Jouw pakket is eindelijk onderweg en wordt morgen tussen 12:45 en 15:15 bezorgd. Check voor alle zekerheid de Track & Trace code die we vandaag naar je gemaild hebben. Zo ben je te allen tijde op de hoogte van de status van jouw pakket. 

Normaal gesproken zou jouw verbinding pas op 1 juli aanstaande geactiveerd worden, maar omdat KPN de DSL-lijn eerder vrijgaf, is dit naar voren geschoven. Onze distributie kan daar niet altijd op aangepast worden, vandaar de in verhouding te laat verzonden levering. Hier kan best wat beter over gecommuniceerd worden, sorry dat we je hierin met onzekerheid hebben laten zitten. 

Wat betreft het ISRA-punt, dit zal eerst door onze monteur moeten worden vastgesteld. Vervolgens zal KPN bepalen wat de eventuele oplossing wordt. Houd er wel alsjeblieft rekening mee dat een ISRA de verantwoordelijkheid is van de bewoner, en bij huur van de verhuurder/huisbaas. Mocht er een kostenplaatje aan te pas komen, dan kunnen wij als provider daar niet aan mee betalen. Dat klinkt wellicht wat cru, maar ik wel eerlijk uitleggen hoe het zit. Er is nogal eens misvatting over wat een ISRA betekent qua verantwoordelijkheid. Het is wat dat betreft vergelijkbaar met leidingen in huis bijvoorbeeld. 

Succes en alvast veel plezier met jouw abonnement! Geef een seintje wanneer ik iets voor je kan doen, de Community zal er altijd voor je zijn! 💪😎

Bedankt voor de duidelijke reactie omtrent het pakket!

Maar hoe nu verder met dat ISRA punt? Ik vind het allemaal leuk en aardig maar mij is verteld dat deze aansluiting door jullie hersteld zou worden. Hoe kom ik aan een monteur van jullie en hoe weten we wat dat gaat kosten?

Dat het via T-Mobile hersteld gaat worden is het punt niet, maar als je verstandig bent regel het vooraf met KPNnetwerk.nl

Kosten zijn via beide wegen voor jezelf/verhuurder als het ISRA punt beschadigd is door derden, of je dit nu zelf bent of vorige eigenaar/bewoner.

Gaat het via T-Mobile, korte schets hoe het ongeveer gaat, 1 juli aansluiten, lukt niet, contact opnemen met TM, doorzetten naar de technische afdeling, aantal dagen verwerkingstijd, aansturen Guidion, afspraak maken, Guidion na een week in huis, kan het maken, klaar, kan het niet maken, guidion melding naar TM back ofice, doorzetten naar KPNnetwerk, afspraak KPNnetwerk, KPN monteur, ISRA veevangen, wel/geen kosten klaar.

Dus die eerste stappen zou ik al overslaan, kost 2 of 3 weken in het slechte geval.

Reputatie 7
Badge +3

@David1973 Kun je een foto van het beschadigde ISRA punt plaatsen? Wie weet is het nog tijdelijk te gebruiken totdat KPN komt.

 

Lastig te zien op bijgevoegde foto, maar momenteel wordt er in de meesterkast gewerkt en is er geen stroom om de verlichting aan te maken in de kelder. Ik heb eens gemeten met mijn multimeter, ik meen me te herinneren dat tussen 2 kabels 50 volt gelijkspanning zou staan of ben ik dan mis? Ik meet namelijk helemaal niks….

 

Ik denk dat ik de kabel maar eens afknip en opnieuw doe strippen, de kleuren worden dan misschien ook beter zichtbaar.

 

Reputatie 7
Badge +3

Kijk eens of je een rode en blauwe ader tevoorschijn kunt krijgen… Geen garantie dat het werkt maar het is te proberen… Is dit in de meterkast?

Nee, in de kelder. Daar komt de kabel van buiten de woning binnen. Ik ga morgens eens de kabel strippen en kijken voor wat meer licht.

Gisteravond maar eens goed gekeken en kabeltjes opnieuw gestript. Ik heb een rode kabel en iets wat op een groene lijkt (zeker geen blauw) de rest is allemaal oranje met iets van bruin erop. Met de multimeter gemeten maar ik meet geen spanning tussen 2 kabels.

Iemand nog suggesties?

Anders gaat het hele circus gewoon retour afzender en gaan we terug naar Ziggo. Monteur van T-Mobile, hoe krijg ik deze? Dan mogen hun de boel aansluiten.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @David1973, ik heb meteen Guidion aangestuurd en een ticket uitgezet. Je zult binnen een halfuur een SMS en e-mail krijgen met een afspraaktool. Zo kun je een afspraak inplannen met de monteur. De Guidion monteur komt kijken wat het probleem is met jouw ISRA-punt. Als het meteen op te lossen is, dan zal hij dat doen, anders neemt hij contact op met onze experts voor verdere stappen. KPN zal dan worden aangestuurd om te testen en te labellen. 

 

Reageer