Beantwoord

Geen internet bij installatie

  • 30 July 2019
  • 5 reacties
  • 482 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Afgelopen week heb ik met enige vertraging geprobeerd de installatie uit te voeren. De installatiedatum was eigenlijk half juni maar door uitstel met de oplevering van de woning en verbouwingswerkzaamheden ben ik er pas afgelopen week aan toe gekomen.
Ik heb alle stappen uit de instructie gevolgd, maar alleen de wifi lampjes gaan branden en kan ik geen verbinding maken met internet. In de woning was een aansluitpunt(of boxje) van KPN aanwezig met 2 ingangen voor telefoonkabels, deze was waarschijnlijk niet gebruikt door de vorige bewoner aangezien die vol zaten met stof. Ik heb wel geprobeerd hierop aan te sluiten maar nadat deze niet bleken te werken heb ik dat aansluitpunt vervangen door het meegeleverde aansluitboxje en aangesloten zoals te zien is op onderstaande foto:


Dit leverde helaas geen resultaat op en zit ik dus nog steeds zonder internet. Na wat zoekwerk kwam ik ook tegen dat een aansluiting zoals op onderstaande foto te zien is gebruikt kan worden als aansluitpunt, welke ook aanwezig is in de woning:


Ik weet niet of het normaal is om twee aansluitpunten te hebben maar deze lijkt ook niet meer functioneel gezien er verf over de schroefjes is aangebracht.
Heb ik iets niet goed aangesloten of mankeert er iets aan de woningaansluiting? Ik vermoedt zelf het laatste.
icon

Beste antwoord door Sander 9 August 2019, 15:37

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo pmjo,

De eerste foto toont de juiste aansluiting. (Waar het isra kastje op zat met de 2 aansluitpunten) De 2e foto is een oude aansluiting.

Heb je de oranje en witte draad ook geprobeerd aan te sluiten ipv de rode en blauwe?
Werken geen van beiden dan kan het zijn dat er nog geen signaal binnenkomt en dat kpn aangestuurd moet worden.

Mvg. Marcel
Vandaag geprobeerd maar de oranje en witte werken ook niet
Reputatie 7
probeer eens van de andere aansluiting wit transparant of zwart transparant.
Ik heb van alles geprobeerd maar nog geen resultaat met beide aansluitingen
Reputatie 7
Hi @pmjo,

Ik help je graag verder! Ik zie dat je al veel hebt geprobeerd, dank daarvoor. Ik zie dat het inderdaad een issue is met de netwerkbeheerder en er dus niets misgaat met d installatie zelf. Ik heb dit doorgespeeld naar onze technische dienst. Zij zullen de netwerkbeheerder verwittigen. Mocht het nodig zijn om bij jou een meting uit te voeren, dan zal er nog een afspraak gemaakt worden. Let op: ze bellen anoniem.

Na herstel van de wijkcentrale of het netwerk zul je direct online kunnen!

Reageer