Beantwoord

Geen internet in nieuwbouwwoning

  • 21 April 2018
  • 3 reacties
  • 712 Bekeken

Sinds 5 weken wonen we nu in onze nieuwbouw-appartement, echter hebbe we nog steeds geen internet. Er is wel al een monteur langs geweest, modem is geinstalleerd, maar nog geen licht. Ik word al 5 weken van het kastje naar de muur gestuurd door t mobile en reggefiber. Nu heb ik een definitef bericht van reggefiber dat het probleem bij (een ontbrekende breakoutkabel voor het gebouw?) van t mobile ligt (klanten van alle andere providers hebben inmiddels internet). Klanternservice helpt slecht, begrijpt het probleem niet. Volgens mij word ik nu maandag weer gebeld voor een afspraak met een monteur (weer dagen/weken tot een afspraak en uitzicht op een oplossing), maar ik denk niet dat hij het probleem op kan lossen, dat moet volgens mij op een ander niveau; niet op huis niveau maar op gebouw niveau. Klantenservice lijkt dit maar niet te begrijpen en ik begin een beetje het vertrouwen te verliezen dat er noodzaak is voor t-mobile om het op te lossen. Wie kan me helpen? Hoe kan ik binnen redelijke tijd internet krijgen zodat ik niet de rompslomp van contract-ontbinding en het zoeken van een nieuwe provider in hoef?
icon

Beste antwoord door Sander 23 April 2018, 14:48

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hoi thijsdg,

Het lijkt mij verstandig om dit eens tot de bodem toe uit te pluizen. Hier heb ik je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN voor nodig in een privébericht (klik op mijn naam). Dan ga ik voor je aan de slag. Ik verwacht dan maandag meer informatie voor je te hebben!
Reputatie 7
Hoi thijsdg,

Na wat rondvragen, ben ik erachter hoe het zit. Het nieuwbouwcomplex is qua apparatuur in de wijkcentrale nog niet helemaal klaar. Het is een wat technisch verhaal, maar het komt erop neer dat het niet duidelijk is wanneer wij jou op ons eigen netwerk (met die mooie 750 Mbps snelheid) kunnen opleveren. Als er geen haast bij is, dan zou ik de aanvraag zo laten staan, want dát het komt, is zeker.

Ik kan mij ook voorstellen dat je liever wel op korte termijn internet wilt. Dan zijn er twee opties. We kunnen je aansluiten op het gehuurde netwerk op glasvezel. De prijzen en snelheden zijn dan wel iets anders. We hebben dan 50 Mbps voor € 32,50, 100 Mbps voor € 36,- en 500 Mbps voor € 50,-. Mocht je dit niet interessant vinden en liever je heil elders zoeken, dan begrijp ik dat. In dat geval zal ik je abonnement kosteloos ontbinden.

Ik wil hier benadrukken dat wij erg balen van deze vertraging. Het liefst sluiten we heel Nederland vandaag nog aan op ons eigen, snelle netwerk. In dit geval worden wij nog even belemmerd door de praktijk.

Graag hoor ik van je wat jouw voorkeur heeft, dan zet ik dat in gang!
Hoi thijsdg,

Na wat rondvragen, ben ik erachter hoe het zit. Het nieuwbouwcomplex is qua apparatuur in de wijkcentrale nog niet helemaal klaar. Het is een wat technisch verhaal, maar het komt erop neer dat het niet duidelijk is wanneer wij jou op ons eigen netwerk (met die mooie 750 Mbps snelheid) kunnen opleveren. Als er geen haast bij is, dan zou ik de aanvraag zo laten staan, want dàt het komt, is zeker.

Ik kan mij ook voorstellen dat je liever wel op korte termijn internet wilt. Dan zijn er twee opties. We kunnen je aansluiten op het gehuurde netwerk op glasvezel. De prijzen en snelheden zijn dan wel iets anders. We hebben dan 50 Mbps voor € 32,50, 100 Mbps voor € 36,- en 500 Mbps voor € 50,-. Mocht je dit niet interessant vinden en liever je heil elders zoeken, dan begrijp ik dat. In dat geval zal ik je abonnement kosteloos ontbinden.

Ik wil hier benadrukken dat wij erg balen van deze vertraging. Het liefst sluiten we heel Nederland vandaag nog aan op ons eigen, snelle netwerk. In dit geval worden wij nog even belemmerd door de praktijk.

Graag hoor ik van je wat jouw voorkeur heeft, dan zet ik dat in gang!


Hi Sander, bedankt voor het uitzoeken! Mijn voorkeur heb ik in een privébericht naar je toegestuurd.

Reageer