Beantwoord

geen internet meer huawei router


Beste iedereen,

Zit nu een tijdje zonder internet had al gebeld belt maar ze konden niet echt zien wat het zou zijn, nu sturen ze een monteur maar kan pas over 3 weken tot dan zit ik zonder internet. Hoop dat iemand toevallig een oplossing heeft. Dat ik niet nog 3 weken moet wachten😔

Heb alles tot nu al geprobeerd.

Router gereset.

Glasvezel kastje gereset.

Maar het lampje van internet blijft uit en van de WiFi knippert heel de tijd.

Volgens de kastje van de glasvezel zou er wel verbinding moeten zijn.

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 10 June 2022, 11:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chantal dw 

Welke lampjes branden, knipperen of zijn uit op de mediaconverter en loopt de internetkabel naar de WAN poort van de router?

Heeft de klantenservice je geen voucher aangeboden voor 7 dagen unlimited internet op mobiel (T-Mobile of Tele2 simkaart)?

Hoop dat de foto's duidelijk zijn die van de WiFi knippert.

 

Nee heb ik niet gehad

@Waqqas 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chantal dw 

Volgens mij loopt de rode kabel niet naar de WAN poort van de Huawei?

Knippert het connection lampje niet op die zwarte mediaconverter?

Nee die knippert niet. Zo had de monteur het de kabel aangesloten en heeft toch half jaar a een jaar gedaan. En was ineens weg de verbinding.

@Waqqas 

Heb nog even gecheckt en is gewoon op de wan aangesloten.

 

@Waqqas 

Reputatie 7
Badge +15

@Chantal dw

Wil je die rode kabel eens vervangen door een andere internetkabel? Het WAN lampje gaat volgens mij niet aan dus er is geen verbinding met de mediaconverter.

Rode poort achter de Huawei.

@Waqqas 

Heb het net geprobeerd maar gaat nog niet branden.

Reputatie 7
Badge +15

@Chantal dw

Misschien is de Huawei dan defect? Wacht in dat geval even op de reactie van een moderator.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Chantal dw, van harte welkom op de Community!

Ik heb een kleine aanpassing verricht op de verbinding, zou je het modem én de converter beide van de stroom willen halen en daarna eerst de converter aansluiten en dan het modem, alsjeblieft? Ik heb het idee dat er iets misgaat in het uitgezonden signaal waardoor er momenteel geen licht op het FTU (aansluitpunt) binnenkomt en dat houdt de Glasvezel tegen.

Mocht dit nog niet werken, laat het me weten, dan zet ik het meteen door naar de techneuten!

 

P.s. een kleine uitleg ten aanzien van waarom ik nu voor deze reactie als Best Answer kies: momenteel is dit het correcte antwoord op jouw casus. Indien dit wijzigt, pas ik het direct aan. Dit zal voor eventuele meelezers of andere users die op jouw topic stuiten namelijk ook voor nu de juiste oplossing zijn. Zo hebben anderen er ook profijt van en weten ze waar ze op kunnen rekenen! 😊

Hallo @Jason ,

Heb het allebei van de stroom gehaald. En dan eerst de converter aan gezet en dan het modem zoals je zei maar het lampje brand nog steeds niet helaas. 

In iedergeval bedankt dat je er naar kijkt.😊

Reputatie 7

Hi @Chantal dw, ontzettend bedankt dat je meteen de handeling van Jason hebt uitgevoerd! Al had ik natuurlijk gehoopt dat je hierdoor weer online zou komen. Omdat ik wil dat je zo snel mogelijk weer online bent, wil ik je adviseren om te bellen naar Guidion met de vraag of de afspraak verder naar voren getrokken kan worden. Heb je dit al geprobeerd? Soms valt er een afspraak uit en komt er daardoor een plekje vrij voor iemand anders. Ik zeg altijd maar ‘niet geschoten is altijd mis’. Vandaag kun je hen niet telefonisch bereiken, maar morgenochtend vanaf 09:00 uur kun jij dit direct bij ze navragen: 088-2000151. Geef je hier een seintje als dat gelukt is? Ik ga voor je duimen! 🤞

Om deze periode zo prettig mogelijk te overbruggen, heb ik je zojuist ook via een privébericht voorzien van een Unlimited Data voucher. Wanneer je deze voucher activeert, hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen, zoals bij een normaal Unlimited abonnement moet. Je kunt zo onbezorgd blijven internetten middels een hotspot.

Hallo @Jason,

Zit nog steeds zonder internet maar zou jij mess kunnen kijken of mijn nieuwe ONT goed is geregistreerd want heb nu verschillende keren naar klanten service gebeld en gechat maar die zeggen alle 2 wat anders. Zo, niet kan jij hem toevallig goed registreren? Want tegen ons is gezegd door de guidion monteur dat we dat zelf konden doen en dat jullie hem gewoon konden registreren.

Reputatie 7

Hoi @Chantal dw,

Thanks voor je terugkoppeling! Nadat de monteur bij je langs is geweest, is er duidelijk geworden dat er een nieuwe ONT moet worden geïnstalleerd en geregistreerd op jouw adres. Het aansluiten van deze ONT dient te worden gedaan door de monteur van Guidion, die daarvoor is aangestuurd. Ik wil je daarom vragen om alsnog de afspraak in te plannen via de weg die mijn collega @Lisa omschrijft, zodat we ook jouw verbinding weer kunnen herstellen. Mocht je niet meer van een voucher zijn voorzien, hoor ik het ook graag. Deze zal ik dan direct voor je regelen! 

@Boris waarom zegt de monteur dan tegen ons dat dat niet nodig is dat we alleen maar moeten bellen naar jullie en dan doen jullie het vind ik een beetje raar die monteur zegt dat toch niet voor niets. Het is al aangesloten het moet alleen nog geregistreerd worden. Is dat nou zo moeilijk. Die monteur zegt dat toch niet voor niets tegen ons!!!!!!!!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Chantal dw,

Ik kan je verzekeren dat wij absoluut de ONT hebben geprobeerd aan te praten te krijgen op de huidige verbinding, alleen lukt het ons niet om de ONT vanaf afstand aan de praat te krijgen. Sorry, ik vind het jammer dat wij het niet simpeler hadden op kunnen lossen en ook ons had dat tijd en moeite bespaard. Daarom raad ik je graag aan om een afspraak in te plannen met de monteur zodat je zo snel mogelijk verbinding kan krijgen met de nieuwe ONT. Het allerliefst zie ik je snel genieten van het Internet!

Reputatie 7
Badge +16

@Chantal dw We hebben de vervangende network terminal (witte Genexis Media Converter/ONT) geregistreerd zodat je straks weer online kunt komen.

Geef het maximaal een paar uur, de terminal moet nog intrainen op de lijn.