Beantwoord

Geen internet meer op DSL lijn, glasvezel aansluiting Kralingen pas eind juni beschikbaar

  • 9 May 2022
  • 6 reacties
  • 199 Bekeken

Reputatie 2

Hi Community!

Ik ben al een jaar klant bij T-mobile thuis. Ik heb een Zyxel T-50 met een DSL aansluiting en hier eigenlijk nooit problemen mee gehad! Ook heb ik sinds augustus 2021 een aanvraag voor glasvezel open staan voor Rotterdam Kralingen (in november 2021 is de glasvezel aangelegd tot mijn voordeur).

Nu is 20 april mijn DSL verbinding er ineens mee opgehouden (WAN en internet branden niet meer op de Zyxel T-50). Na meerdere keren contact te hebben gezocht met de klantenservice van T-mobile, is de klantenservice erachter gekomen dat KPN mijn telefoon/DSL lijn ‘out of service’ heeft genomen. Dit is doorgezet naar de technische dienst en zij hebben dit niet weten te herstellen (de exacte reden hiervoor weet ik niet). Het voorstel van de klantenservice was om de aansluiting van mijn glasvezel in orde te maken, hiervoor is contact opgenomen met de aannemer (Volker Wessels) en om (indien mogelijk) een 4g modem te leveren voor de periode dat ik geen internet heb. 

Omdat ik hier niks meer over hoorde heb ik opnieuw contact gezocht met de Klantenservice van T-mobile, en is mij gevraagd door de klantenservice om zelf contact op te nemen met de aannemer (Volker Wessels). Dit bleek de verkeerde aannemer te zijn en Volker Wessels heeft mij doorverwezen naar de juist aannemer (Van Gelder Telecom). Deze aannemer had nog niks vernomen van een aanvraag, en hebben mijn verzoek om de glasvezel aansluiting in behandeling genomen, maar wel met de opmerking dat de indicatie voor het doorzetting van het glasvezel pas eind juni mogelijk zal zijn. Ook vertelde de klantenservice van T-mobile dat het leveren van het 4g modem niet mogelijk is.

Ik lees op de community dat meerdere mensen al enige tijd wachten op de aansluiting van het glasvezel in Rotterdam Kralingen, dus ik ben bang dat dit nog wel even gaat duren.

Omdat ik bij de klantenservice niet veel verder kwam, probeer ik het via deze route. Mijn vraag is of mijn DSL lijn toch niet weer geactiveerd kan worden, of dat er toch een andere oplossing bedacht kan worden (bijvoorbeeld met behulp van een tijdelijk 4g modem) omdat ik anders wel heel lang zonder internet zit. Ook hoor ik graag of er naar jullie weten of er al opdrachten worden uitgezet voor het doorvoeren van de glasvezel aansluiting in Rotterdam Kralingen.

Alvast bedankt voor het meedenken 🙂!

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 10 May 2022, 09:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rogierversteeg 

Wanneer de koperverbinding door KPN wordt afgesloten dan kan hij helaas niet meer opnieuw worden geactiveerd worden.

Zolang je geen KPN glasvezel hebt blijft DSL beschikbaar, wellicht is een nieuwe aanvraag een idee en later migreren naar glasvezel?

Voor in de tussentijd kan een moderator je misschien een unlimited voucher geven voor 7 dagen die je kan gebruiken als hotspot.

Reputatie 2

Hi @Waqqas,

Dank voor je antwoord!

Ik heb nog geen KPN glasvezel (ook als ik de check invoer op de KPN website, zie ik dat dit nog niet beschikbaar is). Bedoel je dat ik een nieuwe aanvraag moet doen voor DSL bij KPN, of bij jullie? Later migreren naar glasvezel lijkt mij prima, ik zou graag gewoon weer internet via DSL hebben totdat de glasvezel aansluiting gereed is.

Die voucher zou top zijn :)!

Reputatie 7
Badge +15

@rogierversteeg

Gewoon weer een nieuwe aanvraag bij T-Mobile voor DSL en zodra glasvezel beschikbaar is dan kun je een netwerkmigratie aanvragen in je T-Mobile thuis account.

Maar je kunt eerst ook nog wachten op de reactie van een moderator voor de zekerheid.

Reputatie 2

@Waqqas lijkt me op zich een prima oplossing. Ik snap alleen niet dat mijn DSL verbinding nu is uitgezet (blijkbaar door T-Mobile) en niet meer aangezet kan worden. Mijn glasvezel aanvraag loopt al sinds augustus 2021 en zou pas omgezet worden als het glasvezel gereed is. Als ik deze oplossing aanhoud dan ga ik ook bijna het dubbele betalen zodra ik een nieuwe aanvraag voor glasvezel doe (van €25 naar €40). 

Ik zou ook graag een reactie van een moderator zien!

Reputatie 7
Badge +15

@rogierversteeg 

Houd er wel rekening mee dat je dan voor DSL 35 euro exclusief 5 euro klantvoordeel betaalt.

https://community.t-mobile.nl/nieuws-552/nieuw-portfolio-2022-t-mobile-voor-thuis-338684

Reputatie 7
Badge +14

Als je nu nog glasvezel aanvraag hebt lopen voor €25 euro per maand dan zou ik die niet annuleren! Geen enkele klantenservice medewerker van T-Mobile kan die propositie nog aanmaken.