Beantwoord

Geen internet na netwerkmigratie van DSL naar WBA internet

  • 25 November 2021
  • 15 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 1

Hallo. Op 10 november 2021 heeft de installateur glasvezel internet geïnstalleerd, maar het werkt nog steeds niet.

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 27 November 2021, 11:29

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@MirekPla Ik heb even voor je gekeken, zo te zien kwam er geen licht door de Glasvezel. De Guidion monteur had het doorgezet naar de netwerkbeheerder. In de (laatste) update van 24-11 zie ik dat zij er nog mee bezig zijn. De werkzaamheden hadden een vertraging, doordat de pop niet toegankelijk was. In ieder geval geen zorgen, er wordt nog met man en macht aan gewerkt om jou zo snel mogelijk online te krijgen!

Reputatie 1

Dus ik deed. Dank je wel. Welterusten.

Reputatie 7
Badge +15

@MirekPla

T-Mobile zal een monteur voor je moeten aansturen, je kan de switches weer wijzigen naar 3 en 4, 1 en 6 uit.

Reputatie 1

Moet ik de guidion bellen?

Reputatie 1

Niet. Alleen STATUS- en POWER-lampen

Reputatie 7
Badge +1

Dat is dan helaas de zoveelste waarbij het fout gaat, jammer het schaadt het imago van de provider ondanks dat als het (goed) werkt een prima en vooral betaalbare provider is.

Reputatie 1

Geen verandering. Er branden maar twee lampen

Reputatie 7
Badge +15

@MirekPla

Maar de overige 5 branden wel nu? Dan zul je even de reactie van een moderator moeten afwachten.

Reputatie 1

Ik ben overgeschakeld naar 1 en 6 werkt niet ... FO-lamp brandt niet

Reputatie 1

Het zit zo ..... wat moet ik veranderen?

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +15

@MirekPla 

Dus dan zou het FO lampje uit moeten zijn? Aan de andere kant van de converter heb je 6 switches, daar zou 3 en 4 aan moeten staan of 1 en 6. Je zou de converter van het stroom kunnen halen, de huidige combinatie uitzetten en dan de andere aanzetten en testen of hij dan werkt.

Anders zul je even op de reactie van een moderator moeten wachten.

Reputatie 1

mediaconverter 10/100/1000BASE-TX TO…..SX/LX    STATUS- en POWER-lampen

Reputatie 1

Hij zei dat er geen signaal was op de glasvezelkabel

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MirekPla 

Welke mediaconverter heb je tussen het modem en glasvezelaansluitpunt en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit daarop?

Wat heeft de monteur je verteld als mogelijke oorzaak?