Geen internetverbinding na aansluiting

  • 16 April 2020
  • 6 reacties
  • 191 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goeiemorgen,

 

Zojuist mijn modem (Zyxel T-50) aangesloten, maar het modem maakt nog geen verbinding met het internet. Modem al opnieuw opgestart en gereset zonder resultaat. Hoofdstekker en stekker in dsl-poort ook al gecontroleerd. Overigens zijn er drie verschillende installatiedata gecommuniceerd in deze volgorde: 20 april, 17 april en meest recent 9 april. Wellicht gaat daar wat fout?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JdG91 

Wat staat er precies in je T-Mobile thuis account?

Heb je ook gekeken of je ISRA juist is aangesloten zonder enige bridge taps?

In het account staat 9 april aangegeven als installatiedatum. Woning heeft in beide kamers een wandcontactdoos als ISRA-punt (voorheen twee woningen) en deze lijken beide - voor mijn lekenoog - niets te mankeren. Modem al aan beide punten gehangen maar het leidt allebei niet tot internet.

Reputatie 7
Badge +15

@JdG91 

Lijkt op een bridge tap maar weet het niet zeker. Zit de hoofdaansluiting van KPN in je meterkast, een dikke blauwe buis/kabel?

Als het goed is zal er dan een telefoonkabel vanaf deze hoofdaansluiting naar een ISRA gaan. Gaat vanaf één ISRA een verlenging naar de andere? Zoja dan kun je die beter losmaken.

In de meterkast lijkt alleen gas en elektriciteit te zitten. Zie niets wat duidt op een telefoonlijn/hoofdaansluiting. Wellicht net als water elders in het gebouw op een centrale plek geregeld maar dan heb ik daar geen toegang toe.

 

Verder contactdozen nog eens open geschroeft maar daar is niet zichtbaar in of beide dozen met elkaar verbonden zijn. Ook geen indicatie daartoe. Beide punten zien er identiek uit:

Grijze telefoonlijn verdwijnt daar de muur in.

Los hiervan trouwens: vorige bewoners hebben zonder problemen internet gebruikt van Ziggo via dezelfde aansluiting(en). Mocht er sprake zijn van een bridge tap, zouden zij hier dan ook geen problemen van hebben moeten ondervinden? Nogmaals, ik ben een leek dus wellicht is dat een ietwat simpele beredenering.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JdG91 

Het is niet echt duidelijk helaas. In plaats van rood en blauw aan te sluiten kan het ook soms helpen om oranje en wit aan te sluiten en zorg dat er altijd maar 2 draden aangesloten zijn.

En Ziggo heeft niks te maken met deze draden, het internet van Ziggo verloopt via een coax aansluiting.

Je kan beter even wachten op een Moderator, wellicht dat ze een monteur inschakelen.

Reputatie 7

Hi @JdG91, ik zie dat mijn collega inmiddels al een opdracht voor een monteur uit heeft gezet, helemaal goed! Daar alvast op vooruit lopend, de grijze kabel die je zit lopen op de foto gaat waarschijnlijk naar het ISRA-punt toe, de hoofdaansluiting. Mogelijk kan je deze volgen om de hoofdaansluiting te vinden. :slight_smile:

Reageer