Beantwoord

geen isra aansluiting

  • 24 September 2021
  • 40 reacties
  • 491 Bekeken

Ik ga overstappen van Ziggo naar T-mobilethuis. Ik vind geen ISRA aansluiting in mijn huis. Alles gaat nu via de kabel.  Er komt een kabel bij t raamzijde binnen. In de meterkast zit niets . Gr. Johan

icon

Beste antwoord door Jhanadam 29 September 2021, 14:46

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

40 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jhanadam 

Heb je niks van onderstaande in de meterkast of woonkamer bijvoorbeeld? Je kan ook een telefoonkabel tegenkomen die nergens op is aangesloten en moet worden hersteld.

En de postcodecheck van T-Mobile geeft ook aan dat er DSL beschikbaar is?

Nee alleen bij t raam komt een draad binnen waar nu bij ziggo alles geregeld is. Postcode chech geeft aan dat er een dsl aansluiting is op dit adres. J

 

Ik heb wel het contact waar de telefoonstekker in ging maar dat zit met draad verbonden met de ziggo box en zo kan gebeld worden. J

Reputatie 7
Badge +15

@Jhanadam 

Kan je eens een foto maken van die kabel bij het raam?

 

Dit lijkt een tvkabel als je naar de verleng aansluiting kijkt. Ben altijd al bij chello aangesloten voor internet. J

Reputatie 7
Badge +15

@Jhanadam

Ziet er inderdaad niet uit als een telefoonkabel, een monteur kan helaas pas langskomen wanneer het T-Mobile abonnement actief is om het ISRA punt of de KPN kabel te vinden.

Dit is actief op 29ste? Is het mogelijk gelijktijdig nog Ziggo te hebben in Oktober en kunnen jullie dit regelen via de overstap service? J

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Jhanadam Ik heb zojuist het abonnement bekeken en zo te zien is de DSL lijn al actief. De aansluiting zou dan zeker in huis moeten zitten. Lukt het je niet om het modem aan te sluiten, geef dan even een gil, dan stuur ik een monteur jouw kant op. Ik kan je voor nu ook niet zeggen waar de aansluiting precies zit, gezien er een afwijkend adres en/of ISRA is vastgesteld door de netwerkbeheerder. De monteur kan dit zeker weten wel vinden! Ik hoor van je.

Graag er is in al die jaren verbouwd en aangezien alles via Ziggo/kabel ging kan hij op de oude plaats 'verdwenen' zijn. Het telefooncontact wat er nu nog zit was verbonden met de ziggobox. Gr. Johan

Reputatie 7
Badge +15

@Jhanadam 

Heeft jouw huisnummer toevallig een toevoeging?

Ik woon op 3 hoog bovenste etage dus het kan een van de onder buren zijn waar het actief is. 

Het lijkt lastiger worden dan verwacht, lukt het jullie om bij ziggo de beëindiging te verschuiven of is dat iets wat ik zelf moet proberen? Ben bang dat ze het als een nieuw contract gaan zien en er naast de periode extra daardoor meer kosten zullen zijn. J

 

Ik weet nu niet wat er gaat gebeuren. Komt er iemand langs of moet ik iets anders doen? Klantenservice bellen of Ziggo om niet zonder aansluiting te zitten? Gr. Johan

Reputatie 7
Badge +15

@Jhanadam 

Je hebt volgens mij geen overstapservice gebruikt omdat je verbinding al actief is en Ziggo loopt ook nog?

Ik denk dat je dan zelf even moet bellen maar dit is iets voor T-Mobile om samen met KPN op te lossen denk ik.

Ja ik heb wel de overstap service gebeld en heb ook een bevestiging mail van jullie ontvangen op 30 aug. dat de overstap is geaccepteerd en dat ik niet zonder aansluitingsluiting zou komen . Betekent dat ook nu het lastiger wordt? 

Reputatie 7
Badge +15

@Jhanadam

Normaal stopt Ziggo met leveren als de DSL verbinding op jouw adres actief is, de datum bij Ziggo schuift automatisch op als er vertraging is bij het activeren van de verbinding op jouw adres.

Ik denk dat het iets te maken heeft met bovenstaande probleem en zodra de verbinding op jouw adres actief is dan zal Ziggo zijn diensten ook beëindigen.

Okay dan is die zorg hiermee opgelost. Nu de aansluiting, je vertelde dat er pas gekeken kan worden als die van jullie actief is. Dat schijnt op de 29ste te zijn. Moet hij eerst actief zijn om een afspraak te maken iemand deze te laten zoeken?

Reputatie 7
Badge +15

Hi @Jhanadam Ik heb zojuist het abonnement bekeken en zo te zien is de DSL lijn al actief. De aansluiting zou dan zeker in huis moeten zitten. Lukt het je niet om het modem aan te sluiten, geef dan even een gil, dan stuur ik een monteur jouw kant op. Ik kan je voor nu ook niet zeggen waar de aansluiting precies zit, gezien er een afwijkend adres en/of ISRA is vastgesteld door de netwerkbeheerder. De monteur kan dit zeker weten wel vinden! Ik hoor van je.

@Jhanadam 

Ik ben geen moderator maar dit hierboven is de reactie van een moderator. Volgens @Demi is de lijn al actief en indien je zelf geen aansluitpunt kan vinden laat het dan weten in dit topic en dan zullen ze een monteur sturen wanneer ze je topic weer zien.

Graag een monteur want ik kan hem niet vinden. Op de plek waar vroeger de telefoonlijn binnenkwam zie ik nu alleen de tvkabel. En in de meterkast zit ook niets. Dus een monteur zou fijn zijn. Gr. J

Reputatie 7
Badge +8

@Jhanadam Yes de lijn is eerder opgeleverd. Dit zou oorspronkelijk 28-9 zijn, maar is eerder uitgevoerd. Gezien Ziggo via een andere type verbinding levert, was dit mogelijk. Ik heb direct een monteur voor je aangestuurd om de installatie uit te voeren. Je ontvangt hier zo een e-mail over om een afspraak in te plannen!:blush:

Als ik wil inplannen vraagt hij waar de aansluiting zit. Wanneer ik meld dat dat mij niet bekend is zegt hij mij niet te kunnen helpen omdat hij dat vooaf moet weten. 

Reputatie 7
Badge +15

Graag een monteur want ik kan hem niet vinden. Op de plek waar vroeger de telefoonlijn binnenkwam zie ik nu alleen de tvkabel. En in de meterkast zit ook niets. Dus een monteur zou fijn zijn. Gr. J

@Jhanadam je kan die ruimte opgeven waar je hem eerst zag.

Reputatie 7
Badge +8

@Jhanadam Zo te zien is het gelukt met het maken van de afspraak. Ik zie dat deze voor morgen staat. Top! Als je een vermoeden hebt waar de aansluiting zit, dan kan je inderdaad deze opgeven zoals @Waqqas ook aan gaf. Morgen komt er in ieder geval meer duidelijkheid. Houd je ons op de hoogte of alles is gelukt en jij online bent? :grinning:

Ga ik doen en bedankt zover!  Zou fijn zijn als alles lukt, groet Johan 

Het zat buiten op de gang en de monteur heeft daar een  stekkerdoos aangezet. Modem eraan en alles goed.

Maar na later een gaatje te hebben gemaakt, modem losgekoppeld en van binnenuit weer aangesloten gaat nu de wereldbol niet meer branden. De twee volgende wel. Een restart gemaakt eerst modem 5 min laten starten daarna de grijze stekker erin maar nog steeds niets. Kan ik nog iets anders doen? Lees nog iets met een paperclip? Gr Johan