Beantwoord

geen isra aansluiting

  • 24 September 2021
  • 40 reacties
  • 491 Bekeken

Ik ga overstappen van Ziggo naar T-mobilethuis. Ik vind geen ISRA aansluiting in mijn huis. Alles gaat nu via de kabel.  Er komt een kabel bij t raamzijde binnen. In de meterkast zit niets . Gr. Johan

icon

Beste antwoord door Jhanadam 29 September 2021, 14:46

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

40 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jhanadam 

Welke aansluitpunt heb je op de gang of is het een binnenkomende kabel? Misschien kan je eens een foto van dat punt maken?

Ben je er zeker van dat alles correct is aangesloten dus de kabel vanaf het aansluitpunt in de DSL ingang van het modem?

 

Monteur heeft hem gemaakt , misschien  is er iets log gegaan bij t vastplakken op de cwand. Toen de modem op de gang stond was het goed na  t naar binnen plaatsen gaat de wereldbol niet branden. Dsl snoertje zit goed volgens mij. Modem van t stroom daarna eerst opstarten en na een aantal minuten dsl erin. Heeft dat nog zoiets als eerst modem daarna kastje?

Of achterop een van die knopjes ingedrukt bij t vastpakken?

 

Reputatie 7
Badge +15

Normaal kan je gewoon de DSL kabel in de DSL poort van het modem doen, erin laten en dan modem herstarten, verder hoef je niks te doen.

Ik laat m nog een keer opstarten. Wifi aan/ uit knopje? Lampje 4 en 5 branden gewoon.

Reputatie 7
Badge +15

@Jhanadam 

Op de modem zou alles wel goed moeten zijn, het lijkt te liggen aan de verbinding die je woning binnenkomt.

Dat doosje kan je misschien openen en controleren of alles juist is aangesloten, die kabel aan de linkerkant gaat die nog naar een andere ISRA punt (aansluitpunt)?

Nee die komt direct van het punt waarvan ik niet wist dat er was en jullie monteur vanmiddag gevonden heeft. Hij heeft ook een foto gemaakt toen hij klaar was.het enige wat ik gedaan heb is het stekkertje eruit en toen het gat van gang naar binnen er in zat, er doorheen gehaald en er weer in en daarna de  modem laten  opstarten.  

 

Alles ging hiervoor over de kabel bij ziggo

Nee blijft hetzelfde 1-4-5 branden maar de wereldbol niet. J

Is er nog iets dat ik kan doen? Kastje nagekeken of er toch een draadje los was gegaan door iets. Kabeltje omgedraaid. Nogmaals opgestart alles maar geen wereldbol. Ik kom niet verder. J

Ik krijg net bericht dat vandaag ziggo stopt maar ik heb van T-mobile nog geen werkende aansluiting. Dat zou niet gebeuren bij de overstap service. Wordt het beeindigen bij Ziggo als gezegd uitgesteld? J

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jhanadam 

Helaas wordt die datum niet uitgesteld volgens mij omdat waarschijnlijk toen je de eerste keer online was alles administratief ook al was geregeld, je zou misschien wel zelf kunnen bellen om te kijken of ze iets kunnen doen.

Ik zal kijken of ik een moderator kan vinden die je kan helpen 👍

Graag ik ben vanmiddag thuis. Het enige wat ik nog kan bedenken  is het kastje misschien is daar iets los gegaan bij het vastzetten op de wand later. Anders klinkt t stom maar dan heb ik nog een keer een monteur nodig om te zien wat er mis is. J

HET IS GELUKT! Ik heb het stekker kastje op nieuw aangesloten, blijkbaar was er een van de draadjes losgeraakt. Nu ben ik gewoon online. Volgende is de tv maar dat is geen probleem.

Voor nood contact op genomen met Ziggo en die waren bereid om zonder kosten het afsluiten nog twee weken op te schuiven. Ook heel aardig. Ik werk bij de Voedselbank waar ik al had gemeld hoeveel T-mobile combi per maand goedkoper is. Bedankt voor alle hulp. Groet Johan