Beantwoord

Geen licht op de glasvezelkabel

  • 22 November 2022
  • 11 reacties
  • 295 Bekeken

Sinds enkele jaren ben ik een tevreden klant van zowel T-mobile als T-mobile thuis. Ik maakte gebruik van de glasvezelverbinding met de hoogste snelheid en dit heeft nooit problemen opgeleverd. Op 2 november ging ik verhuizen en ik wilde graag klant blijven, dus heb ik tijdig (3 oktober) mijn verhuizing doorgegeven.

Het installatiepakket kreeg ik snel binnen, echter liet het bericht om een afspraak te plannen met de monteur op zich wachten. Aangezien de verhuizing naar mijn nieuwe huis naderde ben ik zelf met T-mobile gaan bellen. Ik kreeg te horen dat de glasvezelkabel nog niet in mijn woning lag. Ze verwezen me door naar de netwerkbeheerder (KPN Netwerk), omdat die de kabel in mijn woning moeten leggen. Dit konden zij niet voor mij doen, dus moest ik zelf contact met de opnemen.

Zo gezegd, zo gedaan nam ik contact op met KPN Netwerk en zij gaven aan dat ze een terugbelverzoek konden neerleggen bij de aannemer en dat dit 5 werkdagen kon duren. Na 5 dagen werd ik helaas niet teruggebeld, dus heb ik wederom KPN Netwerk gebeld en konden ze me doorverbinden naar de aannemer. Hier kreeg ik iemand aan de telefoon die zich niet voorstelde, maar alleen wat gegevens vroeg en me vervolgens doorverbond met een andere aannemer. Na enkele keren over te gaan werd de verbinding verbroken.
Ditzelfde riedeltje heeft veel tijd gekost maar na 3 keer dat de verbinding werd verbroken kon ik eindelijk een afspraak maken.
Dit was 24 oktober en de eerstvolgende optie was pas 17 november. Dit terwijl mijn abonnement per 2 november in had moeten gaan.

17 november kwamen ze dan eindelijk de glasvezelverbinding aanleggen en naderhand heb ik direct contact opgenomen met T-mobile om een afspraak in te plannen met Gideon, zodat ik kan genieten van de internetverbinding die ik was gewend. De monteur kon op 21 november langskomen.

Gisteren was hier dan eindelijk de monteur (weliswaar 1u te laat), maar die kwam er als snel achter dat er geen licht op de kabel zit. Dit kwam omdat de mensen van KPN Netwerk mijn huis niet hebben aangesloten in de wijkkast. Hij kon niks voor mij beteken en zou een ticket laten aanmaken zodat KPN Netwerk wederom een afspraak kan maken met een aannemer om dit te regelen.

Hierna heb ik direct KPN Netwerk gebeld en die gaven aan dat er geen ticket is aangemaakt en ik contact op moet nemen met mijn provider T-mobile. Vervolgens T-mobile gebeld en zij geven aan dat de ticket is aangemaakt en bekend moet zijn bij KPN Netwerk.
Vervolgens geeft KPN Netwerk aan dat als deze ticket ooit binnenkomt ze me weer een terugbelverzoek kunnen neerleggen bij de aannemer en dit kan wederom 5 werkdagen duren zoals hierboven.

Inmiddels woon ik er bijna één maand zonder internet en ben ik gigantisch veel tijd bezig met bellen en thuis wachten op een monteur zonder enig resultaat.

Ik zou graag zien dat ik beter op de hoogte werd gehouden en dat T-mobile hier ook wat meer moeite in stopt, aangezien ik bij hen een abonnement heb afgesloten. Mijn geduld begint inmiddels een beetje op te raken en met een hotspot mijn gezin voorzien van internet is ook niet echt de oplossing.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 23 November 2022, 09:17

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Thomas6386 

Als je naar de website kpnnetwerk.nl gaat en je postcode invult, staat er dan wel glasvezelnetwerk beschikbaar?

Wanneer de aannemer het glasvezel komt installeren dan doen ze ook meteen de aansluiting in de wijkxentrale volgens mij.

Hallo @Waqqas 

Als ik dat invul staat er dat er glasvezel beschikbaar is op mijn woning. Maar zoals hierboven aangegeven gaf de monteur van Gideon al meteen aan dat er geen licht op de kabel zit. Er brandt een rood lampje op het glasvezelmodem. 

De monteur gaf aan dat KPN netwerk dit moet oplossen in de wijkcentrale. Hij gaf aan dat hij dit probleem wel tegenkomt. 

Reputatie 7
Badge +15

@Thomas6386

Volgens de netwerkadministratie van KPNNetwerk is de glasvezel verbinding opgeleverd en gereed om in gebruik te worden genomen, aan de kant van KPNNetwerk staat het dus goed.

Mogelijk is er een probleem met de verbinding vanaf de wijkcentrale naar jouw woning.

Meestal krijg je binnen een aantal werkdagen bericht van KPN.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Thomas6386, goed dat je uitgebreid je verhaal doet en sorry voor de grote vertraging van de glasvezeloplevering, dit is ook zeker niet wat ik voor ogen heb! Graag wil ik dit binnen de kortste keren voor je oplossen. 

Zodra Guidion aan ons doorgeeft dat er geen signaal is op de glasvezellijn doen ze een verzoek bij onze technische dienst om KPN NetwerkNL in te schakelen en hier kunnen een aantal werkdagen overheen gaan. Omdat ik een aantal taken van de technische dienst kan uitvoeren wil ik hier graag snel werk van maken en daarom ga ik contact leggen met KPN NetwerkNL om zo snel een monteursverzoek bij hen terecht te krijgen. Hierover zullen zij je hopelijk nog vandaag, maar anders uiterlijk morgen terugbellen. Vrijwel altijd lukt het ze om vervolgens binnen 48 uur langs te komen.

Ik laat het hier niet bij zitten en ga er werk van maken. Ik hoop en verwacht je hiermee zeer spoedig helemaal online te krijgen! 🙂

Hallo @Cal 

Bedankt voor je bericht en fijn dat je er snel werk van wil maken. 

Zojuist ben ik gebeld door KPN netwerk om een afspraak te maken. Fijn dat je dit zo snel voor elkaar hebt gekregen.

De eerstvolgende mogelijkheid is echter maandag 28 november om 11u. Dit betekend dat ik wederom een week extra aan het wachten ben. Dit terwijl de gideon monteur vertelde dat ze snel langs konden komen bij een storing. 

Mocht je hierin iets kunnen betekenen, dan hoor ik het graag. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Thomas6386, mooi dat er al vruchten zijn afgeworpen doordat KPN NetwerkNL je al heeft gebeld, dat is snel gegaan! 

Heel graag had ik de afspraak voor je naar voren gehaald, alleen is het lastige dat ik weet dat KPN NetwerkNL over het algemeen een hoge capaciteit heeft. Hierdoor had ik ook verwacht dat je binnen 48 uur een afspraak zou kunnen plannen. Het lastige is dat een latere afspraak voor mij een teken is dat KPN NetwerkNL simpelweg helemaal volgeboekt is in de komende werkdagen. Heel soms bellen ze je op als er een afspraak uitvalt en ze bij je in de buurt zijn, alleen zou ik hier niet op rekenen. 

Het viel mij net ook al op dat je een onbeperkt Mobiel abonnement hebt. Heb je er nog iets aan als ik de komende zeven dagen het daglimiet van 10 GB eraf haal? Via een hotpost zou je zo ook andere apparaten in de lucht kunnen krijgen.

Zijn er anders andere personen in je huishouden die gebaat zouden zijn bij extra data voor een T-Mobile, Tele2, of Ben Mobiel abonnement?

In ieder geval zal ik de druk op KPN NetwerkNL hoog houden en kijk ik uit naar de komst van hun monteur. Ik weet namelijk zeker dat de monteur een hoop voor je kan betekenen!

Hallo @Cal 

Dat is jammer om te horen dat de afspraak niet eerder kan. 

Hopelijk is maandag dan alles opgelost en kan ik eindelijk weer gebruik maken van het fijne netwerk wat ik gewend was. 

Mocht je tijdelijk het limiet van 10GB per dag eraf kunnen halen, dan zou ik daar voor nu zeker mee geholpen zijn. Naast mij zijn er geen andere mensen die gebruik maken van de door jou genoemde providers. 

Zodra er een update is zal ik het laten weten. 

Reputatie 7
Badge +5

Top, dankjewel @Thomas6386! Zou je mij een privébericht willen sturen? Dan regel ik dat je onbeperkt kunt internetten op je mobiele telefoon!

Hallo @Cheyenne & @Cal 

Gisteren heb ik je een privébericht gestuurd, maar tot op heden geen reactie gehad. Ook heb ik nog steeds het daglimiet van 10GB.  

Kan dat dit weekend nog worden aangepast zoals hierboven aangegeven?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Thomas6386 

Met onbeperkt internet zonder een limiet aan data wordt bedoeld een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet, deze kan je gebruiken met een (prepaid) simkaart van T-Mobile, Tele2 of BEN.

Reputatie 7

Hi @Thomas6386, top dat je dit aangeeft en excuses dat je nog geen reactie heb gehad! Cheyenne en Cal genieten vandaag van een vrije dag. Zojuist heb ik je in een privébericht voorzien van een Unlimited Data voucher. 

Reageer