Beantwoord

geen signaal glasvezel

  • 3 October 2022
  • 5 reacties
  • 384 Bekeken

Donderdag 29/09 contact gehad met de klantenservice. Na de stappen 80x herhaald te hebben heeft ze de conclusie getrokken dat de storing aan de bekabeling ligt.

Alle kabels vervangen zelfde probleem. Vandaag netjes een mail gehad voor het inplannen van een afspraak, maar je raad het al de eerste mogelijkheid is volgende week donderdag.

Maarom duurt het zo lang om buiten in de verdeelkast ff een stekker erin te zetten ?

Tenslotte is het een fout van een monteur die ervoor heeft gezorgd dat ik geen internet meer heb

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 October 2022, 23:51

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Osman91 

Welke lampjes branden, knipperen of zijn er uit op de mediaconverter en loopt de internetkabel naar de WAN poort van de router?

Hallo @Waqqas 

 

Op mijn modem is alles groen behalve wereldbolletje en op de converter knippert het los lampje rood 

 

Echt heel irritant vorige week donderdag deed die het en opeens viel die eruit en stopte daarna

Reputatie 7
Badge +15

@Osman91 

Dan ontvangt de Huawei dus geen glasvezel signaal. Kun je deze eens voor even van het stroom halen en dan weer aansluiten? Plaats ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en de Huawei op 1 foto.

Verder kun je Guidion bellen op telefoonnummer 088 2000151, misschien dat ze eerder kunnen komen.

@Waqqas 

 

Vandaag een bezoek van de monteur gehad en heb van te voren Gebeld met guidon om zeker van te zijn of de monteur bevoegd is om in de patchkast te komen, de klantenservice heeft gezegt van wel. En guidon monteur heeft gezegt van niet.

Wat nu ? Nog langer wachten met een storing zodat de netwerkbeheerder kan kijken wij hebben hier niks aan terwijl ik dagen aangeven dat de probleem niet in het huis is maar buiten het huis

Reputatie 7
Badge +15

@Osman91

Volgens mij mogen alle Guidion experts wel een KPN PoP in maar niet in een PoP van het eigen netwerk. Altijd dient er eerst een Guidion monteur te komen om te kijken of het zelf op te lossen is en daarna dient de monteur een verzoek in om de netwerkbeheerder/aannemer aan te sturen, dit gebeurt meestal binnen een paar werkdagen.

Reageer