geen signaal na patchen kpn


Op 3/5 monteur gehad nav verhuizing naar nieuwe woning. Monteur heeft alles in de meterkast aangesloten en kwam tot de conclusie dat er nog geen signaal is voor glasvezel. KPN moet dit doen nadat T-Mobile de opdracht heeft gegeven. Bijzonder dat dit op voorhand niet gebeurd want de verhuizing heb ik een paar maanden geleden al doorgegeven.

Monteur was met 5 minuten weer weg. Ik zat zonder tv en internet. Bij de buren verliep overigens alles vlekkeloos daar was al signaal. En bij de rest van de woningen ook. Woningen staan er al twee jaar.

Zojuist KPN netwerk gebeld. Signaal staat op status 2 en is enige tijd geleden al overgedragen aan T-Mobile. KPN kan niks doen, alles staat op groen. Ik moest maar contact opnemen met T-Mobile. 

Media converter branden 5 lampjes alleen het lampje 'link' brand niet. Modem is alles groen behalve de wereldbol die is rood.

T-Mobile weer gebeld. Klantenservice kan niks doen behalve een notitie maken voor de technische dienst.

De consument is de dupe van het gedoe tussen provider en KPN. En een oplossing is te ver gezocht blijkbaar.

Hoelang gaat het nog duren voordat ik internet en tv heb? 


This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ZA0088 

Is ook gekeken of het wisselen van de dipswitches veranderen helpt op de mediaconverter?

Bij WBA staan 3 & 4 aan en bij ODF staan 1 en 6 aan.

Bij het wisselen van de switches haal je eerst de mediaconverter van het stroom.

Bedankt voor je reactie. De monteur heeft het aangesloten en is vertrokken. Kun je aangeven hoe ik de dipswitches wissel? Zie foto voor de situatie. Het lijkt trouwens alsof alle lampjes op de converter branden?

 

Reputatie 7
Badge +15

@ZA0088 

Het FO lampje is gewoon uit, er schijnt oranje licht op.

Aan de andere kant van de mediaconverter heb je 6 switches, als 3 en 4 aan staan haal dan eens het stroom van de mediaconverter en zet 3 en 4 uit, 1 en 6 uit.

Of andersom natuurlijk dus 1 en 6 uit, 3 en 4 aan.

Het zal aan mij liggen maar de media converter heeft geen knopjes of switches oud. Alleen een ingang voor stroom, utp en glasvezel kabel. Geen idee wat je met 1 en 6 of 3 en 4 bedoeld. 

Voegt het nog iets toe dat in mijn vorige woning de wifi via tp link deco m4 switches ging? De wifi in de modem is uitgezet en de deco zorgde voor de wifi. De modem is na de verhuizing niet gereset. 

Reputatie 7
Badge +15

@ZA0088 

Naast de ingang voor stroom achter de sticker.

3 en 4 stonden aan. 1 en 6 uit. Nu andersom. Geen resultaat.

 

Reputatie 7
Badge +15

@ZA0088 

3 en 4 kan je dan terug zetten, dus dan zit je op het KPN netwerk (WBA)?

Wacht even op de reactie van een moderator voor verdere vervolgstappen.

3 en 4 weer aan gezet en 1 en 6 uit. 

T-Mobile doet vooralsnog niets. Ligt nog steeds bij de technische dienst. En die weten ook niet wat er aan de hand is volgens de 'klantenservice'. Daar schiet ik dus niets mee op. 

Reputatie 7

Hi @ZA0088, heel goed dat je hier aan de bel trekt! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen en ik heb goed nieuws voor je. Je wordt zo snel mogelijk anoniem gebeld door de netwerkbeheerder om een afspraak te maken, zodat je weer van internet en tv kan genieten op jouw nieuwe adres. In een privébericht heb ik je alvast voorzien van een Unlimited Data voucher. Zo kun je een hotspot maken van je telefoon om zo toch te genieten van onbeperkt internet, totdat de netwerkbeheerder is langsgekomen. Houd je telefoon goed in de gaten. Laat je het weten als het is gelukt met het inplannen van een afspraak? Excuses voor het ongemak! ❤

De afspraak is gepland. Bedankt voor je interventie. Ik hoop dat KPN de boel kan fixen. In huis heb ik amper bereik (nieuwbouw). Toch bedankt voor de voucher. 

KPN belde zojuist en heeft op afstand de boel geactiveerd. Geen idee wat ze hebben gedaan maar internet en tv zijn beide werkend.

Reputatie 7

Hoi @ZA0088,

Thanks voor je terugkoppeling en superfijn om te horen dat de verbinding is hersteld! De terugkoppeling van de netwerkbeheerder is nog niet helemaal doorgezet, maar vermoed dat dit na het weekend ook goedkomt. Geniet van je verbinding en mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, staat de Community voor je klaar!