Beantwoord

geen signaal op glasvezel lijn


Ik zou vanaf dinsdag een werkende internet moeten hebben maar tot op heden nog niks nu blijkt dat er geen signaal op de glasvezel lijn zit 

Nu was mij wel belooft zodra ik alles binnen had dat ik alles kon laten aansluiten (glasvezel)  maar nu blijkt dat ik geen signaal door krijg donderdag 23 april komt gidion alles aansluiten maar dat Is al gedaan maar Is er donderdag wel mijn lijn klaar of moet dat doorgeven worden aan kpn zodat gidion alles kan na kijken ik heb geen zin om dan nog langer te wachten

icon

Beste antwoord door Sander 18 April 2020, 17:15

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wjoosten 

De lijn zou gewoon actief moeten zijn op de installatie datum die in je T-Mobile thuis omgeving staat

Had je toestemming van guidion om het zelf aan te sluiten? Zitten ook alle kabels goed aangesloten?

Het is door mijn buurman geïnstalleerd omdat die glasvezel monteur Is en ivm corona staat op de site van gidion dat als er te veel risico Is dat ze het telefonisch met je doorlopen dus ik heb het de buurman laten doen zodat ik wel internet kan hebben maar helaas Is er geen signaal op de lijn dus nu heb ik nog niks 

Ik baal er zoveel van omdat er al zo veel mis Is gegaan en ze hadd n belooft dat het zou werken en dat Is nu niet het geval

Reputatie 7
Badge +15

Afgelopen dinsdag was de installatie datum? Als er dan geen signaal is kan de guidion monteur ook maar alleen een ticket aanmaken.

Heb je 100 Mbit via het KPN netwerk of 1000 Mbit via het eigen T-mobile netwerk? Helaas kan het dan wat langer duren maar meestal bieden de moderators je een week unlimited data voucher die je dan als hotspot kunt gebruiken.

Afgelopen dinsdag was de installatie datum? Als je dan geen signaal is kan de guidion monteur ook maar alleen een ticket aanmaken.

Heb je 100 Mbit via het KPN netwerk of 1000 Mbit via het eigen T-mobile netwerk? Helaas kan het dan wat langer duren maar meestal bieden de moderators je een week unlimited data voucher die je dan als hotspot kunt gebruiken.

De installatie datum Is de 23e maar omdat ik zoveel problemen heb gehad zeiden ze bij jullie dat als het pakket binnen Is dat die aangesloten kon worden en dat alles zou werken ik heb het t-mobile netwerk 

En die voucher heb ik nu al 1,5 week omdat zoals ik al zei alles Is mis gegaan bij jullie en ik zit er niet echt op te wachten om nog langer te wachten ik kan niks zo geen tv geen internet ja alleen via mobiel nou das ook niet alles hier 

Ik wil gewoon dat het werkt zoals Is afgesproken maar helaas 

Afgelopen dinsdag was de installatie datum? Als je dan geen signaal is kan de guidion monteur ook maar alleen een ticket aanmaken.

Heb je 100 Mbit via het KPN netwerk of 1000 Mbit via het eigen T-mobile netwerk? Helaas kan het dan wat langer duren maar meestal bieden de moderators je een week unlimited data voucher die je dan als hotspot kunt gebruiken.

De installatie datum Is de 23e maar omdat ik zoveel problemen heb gehad zeiden ze bij jullie dat als het pakket binnen Is dat die aangesloten kon worden en dat alles zou werken ik heb het t-mobile netwerk 

En die voucher heb ik nu al 1,5 week omdat zoals ik al zei alles Is mis gegaan bij jullie en ik zit er niet echt op te wachten om nog langer te wachten ik kan niks zo geen tv geen internet ja alleen via mobiel nou das ook niet alles hier 

Ik wil gewoon dat het werkt zoals Is afgesproken maar helaas 

Ik wil iedereen gewoon voor zijn ik zou eigenlijk al 9 april alles van jullie hebben maar door problemen met pakket en alles zitten we nu nog zonder 

Zie hier boven

Reputatie 7

maak eens wat foto’s van de installatie zo dat te zien is of het goed is aangesloten en welke lampjes er branden

@Waqqasis niet jullie, net als ik trouwens, wij zijn beide net als jij klant die proberen mee te denken.

Als de datum de 23ste is komt er pas de 23ste signaal op de lijn, met een beetje geluk een dag eerder, er moet eerst een monteur in de centrale de patch in orde maken en daarna de monteur bij je thuis die de boel aansluit en gereed meld.

Klantenservice is mijn ervaring roept maar wat, ik heb het idee om je tevreden te krijgen, daarna komen excuses dat alles buiten hun macht om misloopt en het zo snel mogelijk word opgelost, einde verhaal, de 23ste of later werkt het eindelijk.

 

Reputatie 7

de kabel zit wat te strak opgerold, dat zou het probleem kunnen zijn.

de kabel zit wat te strak opgerold, dat zou het probleem kunnen zijn.

Nee dat Is het niet toen die los was deed hij het ook al niet 

Ik heb de oude converter van de eerdere glasvezel internet er ook op gehad en die geeft ook geen signaal door

Deze mee geleverde converter is ook rechtstreeks op de glasvezel aansluiting gezet maar ook geen resultaat 

Reputatie 7
Badge +15

Zoals @Doornekamp33 al aangeeft, als de installatie datum volgens de T-mobile thuis omgeving de 23ste is dan zal je dan pas signaal krijgen als alles goed gaat.

@Waqqas het zei zo dan maar wel teleurstellend want dat was niet afgesproken en ben er bang voor dat het nu ineens wel allemaal goed zal gaan

Reputatie 7

Hi @wjoosten

 

Het allerbelangrijkste hier is dat de monteur de installatie in orde maakt. De dag van de afspraak is de eerste dag van je abonnement. Het kan zijn dat de lijn al eerder geactiveerd is, maar dan nog geldt de monteursafspraak als eerste dag van je abonnement. Zeker met glasvezel is het niet verstandig om het door iemand anders dan onze monteurs te laten doen. Mocht er iets fout gaan, dan kunnen de kosten voor herstel snel oplopen. Ik zie dat de kabel vrij strak is opgerold. Ik heb mij laten vertellen dat de glasvezelkabel niet strakker opgerold mag worden dan een bierviltje. Ik wil dan ook met klem benadrukken de installatie door de monteur te laten voltooien! Ik wil hier geen doemscenario's aanpraten hoor. Ik ga er vooralsnog vanuit dat de monteur het donderdag gewoon kan aansluiten. Zo niet, dan hoor ik het graag. Dan ga ik direct aan de slag! 

 

 

@Sander kijk je even in mijn documenten want daar staat goed In  asap en dat komt door al de problemen die ik heb door jullie en asap Is niet de 23e en zoals je kan zien hoort het ook vanaf afgelopen dinsdag te werken 

Reputatie 7
Badge +15

@wjoosten 

Bedoel je daarmee dat de installatie datum is verplaatst? Lijn is actief op de installatiedatum, de monteur probeert rond die datum de komen.

@Waqqas ja klopt ze hebben het op asap gezet door alle problemen die ik heb gehad en de schriftelijke datum kom niet sneller dan de 23e maar er zit een notitie bij dat het asap moet zijn dus daarom Is alles aangesloten 

Ik zit nu al vanaf de 9e zonder ja alleen mobiel ik zelf heb onbeperkt alles dus dat Is geen probleem maar zonder internet en tv thuis Is het echt drama 

Ja kan een hotspot aan maken maar wat heb je er aan als je moet werken bij ons helemaal niks en dan heen we hier 3 Kids rond lopen probeer dat maar eens te doen met school en geen internet 

Das echt drama

Reputatie 7

Hi @wjoosten, ik heb zojuist gereageer op je post in dit topic. Ik zou je willen vragen om niet dubbel te posten, dan voorkomen we dat we langs elkaar geen gaan praten. :wink: Laten we vanaf nu in dit topic verder gaan!

@Brian

Waar ik dus al bang voor was Is uitgekomen helaas geen signaal bij mij dus moet nu weer wachten tot kpn mij belt 

 

Snap het niet de dag dat ik zou overstappen naar jullie kunnen ze het wel afsluiten maar om zetten Ho maar 

 

Baal er goed van dus ben nu benieuwd hoelang dit weer gaat duren

 

Toch wel appart als je van glasvezel naar glasvezel overstapt

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @wjoosten, mijn collega’s van de klantenservice hebben je al te woord gestaan zie ik. Gelukkig is het nu doorgezet naar de techneuten en pakken zij het verder met je op. Een exacte oplosdatum kan ik je niet geven, wat me oprecht enorm spijt. Wat ik wel kan doen is je melden dat er nu door experts naar gekeken wordt en indien nodig, komt er een KPN monteur jouw kant op. 

Heb je in de tussengelegen periode de beschikking over mobiel internet?

Heel fijn alles doet het nu kpn moest iets om zetten ofzo 

Maar nu heb ik een vraag over de snelheid ik heb een 100 Mbit abbo maar ik haal maar 25 Is dat normaal

@Sander  even een vraagje tussendoor nu werkt eindelijk alles maar op de site van t mobile staat er nog steeds dat mijn modem geactiveerd moet worden terwijl alles het hier doet 

En het klant voordeel Is ook niet geactiveerd of duurt dat een paar dagen? 

Mvg Wesley joosten

Reageer