Beantwoord

Geen TV signaal

  • 22 November 2022
  • 18 reacties
  • 184 Bekeken

Ben van T-Mobile Thuis kabel overgestapt naar glasvezel van T-Mobile thuis en zit al 22 dagen zonder tv signaal. Inmiddels al 15 gebeld 5 x ticket aangemaakt en er gebeurd maar niks door support. Guidion monteur heet oude codes ingetoetst van 2017 waardoor kastjes per 1 november niet meer werkte. Guidion monteur weer terug geweest maar zei dat support het kan oplossen maar die doen niks. Erg frustrerend dat je elke dag moet bellen en dan alleen mensen van een call center aan de lijn krijgt. Je krijgt nooit een medewerker van T-Mobile zelf aan de lijn. Ze kunnen dit probleem oplossen door nieuwe tv kastjes te sturen of op afstand opnieuw in regelen maar support doet maar niks terwijl ze gisteren hebben beloofd mij terug te bellen. Heb nog nooit zo'n slechte klantenservice mee gemaakt.

icon

Beste antwoord door Hens van Soest 29 November 2022, 15:09

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Hens van Soest, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en sorry dat het al lang duurt, ook ik had het graag anders gezien! In de tussentijd hebben we al hard lopen sleutelen aan een oplossing en als het goed is zouden de TV Boxen met serienummers eindigend op 747  en 731 het moeten doen. Wellicht dat je hiervoor de TV Box eerst nog kort van het stroom af moet halen voordat je een uitzending in beeld krijgt. Zou je het kunnen laten weten als ze toch kuren vertonen?

Ondertussen zijn we nog hard bezig met de TV Box die eindigt met serienummer 250, alleen lijkt deze TV Box te kampen met een vrij hardnekkige bug in het TV registratie systeem.

Wij blijven hard aan de weg timmeren en ik hoop je snel het ‘brand meester’ signaal te kunnen geven, dit gaan we zeker voor je oplossen!

Beste Cal,

Inderdaad doen de 2 boxen het nu 747 en 731.

Box 250 geeft nog steeds dezelfde storing Unsupported Appversion. Waarom stuur je niet voor die box een nieuwe box dan is het probleem opgelost.
Het probleem is begonnen toen de Guidion monteur in oktober het klantnummer en code van 2017 heeft ingetoetst. ( we hadden namelijk bij het pakket geen nieuw klantnummer en code ontvangen )
Wel vind ik het zeer slecht dat ik al 23 dagen loop te bellen en ik geen T-Mobile medewerker kan spreken maar alleen Callcenter medewerkers die nergens verstand van hebben.
Hopelijk word het probleem voor de derde box opgelost of stuur je een nieuwe.
Alvast bedankt.
 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Hens van Soest, bedankt voor de update en fijn dat de twee TV Boxen het wel doen. Wat Cal zegt klopt, voor de andere TV Box loopt het onderzoek nog. Als een ruiling de directe oplossing was geweest hadden we hier graag voor gekozen, maar omdat het inmiddels via een andere afdeling binnen het TV team loopt, lijkt het dieper te zitten. Weet dat mijn collega's er druk mee bezig zijn! Wie weet lukt het om voor deze televisie de TV Anywhere app of de T-Mobile TV app te gebruiken als tussenoplossing. We houden je op de hoogte!

Beste Cheyenne,

TV Anywhere app kan niet op deze tv.
Ik weet 100% zeker als je een ander tv kastje stuurt dat het opgelost is.
Ik heb namelijk een kastje dat wel werkt op die tv geprobeerd en dan werkt het wel.
Inmiddels heb ik nu al 24 dagen dit probleem en er lijkt maar geen oplossing te komen.
Het probleem is dat er door de monteur van Guidion een code van 2017 is ingetoetst.
Dus met een nieuw tv kastje is het probleem opgelost.

 

Reputatie 7

Hi @Hens van Soest, merci voor deze snelle aanvulling! Ik wil je laten weten dat ik aan de technische dienst heb gevraagd of we het onderzoek kunnen stopzetten en een TV Box jouw kant op kunnen sturen. Zodra ik een terugkoppeling heb gekregen, dan kom ik er bij je op terug. Zoals hierboven is aangegeven, is het met een reden doorgezet naar onze IT-afdeling en ik wil zeker weten dat we jou de de oplossing bieden. Je hoort zo snel mogelijk van me. 

Reputatie 7

Hi @Hens van Soest, ik heb zojuist een update doorgekregen die ik graag met je wil delen! Mijn collega heeft aangegeven dat we echt het onderzoek af dienen te wachten. Om iets van de technische kant mee te geven: het ligt aan de tv-groep waar de TV Box in staat. Onze IT-afdeling onderzoekt waarom dit in de verkeerde groep staat, zodat we een lange termijn oplossing hebben voor dit probleem. Wel heb ik één van mijn collega's van de IT-afdeling aan hun mouw getrokken voor een concrete status update, zodat je weet waar je aan toe bent. Ik hoop hier ook snel een reactie op te krijgen en ga mijn best doen dat de oplossing zo snel mogelijk aan het licht komt. 

Beste Lisa,

Dank je voor je update, maar de andere 2 kastjes hadden exact dezelfde storing.
En dit kastje 250 heeft wel gewerkt met de verkeerde code van 2017.
Een nieuwe tv box zal zeker werken en dat is de beste oplossing.
Nu ben ik al 25 dagen met dit probleem opgezadeld en is heel de voordeel maand weg.
Hoop wel dat het voor het weekend opgelost is uiteindelijk dan kan mijn zoon ook voetbal kijken.

Reputatie 7

Hi @Hens van Soest, dankjewel voor de toelichting! Ik heb jouw situatie nog eens besproken met een collega en ik heb zojuist toch een wisseling van de TV Box voor je in orde gemaakt. Dit omdat ik inderdaad vind dat je al enige tijd zonder tv zit en aangeeft dat een andere TV Box de oplossing is voor dit probleem. Ik zal dit aangeven bij onze IT-afdeling, want ik wil dat je zo snel mogelijk probleemvrij bent. Je kunt de bestelling van de nieuwe TV Box volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Hopelijk heb ik je hiermee kunnen verblijden. Laat je het hier weten of je met de nieuwe TV Box probleemvrij bent? 💪 Heel veel kijk-plezier met jouw zoon! 

Hi Lisa,

Bedankt voor de snelle reactie. Als de box binnen is en het werkt dan laat ik het weten.

Reputatie 7

Hi @Hens van Soest, heel graag gedaan! Top, fijn dat je ons op de hoogte houdt. Voor nu alvast een heel fijn weekend. 

Hi @Hens van Soest, heel graag gedaan! Top, fijn dat je ons op de hoogte houdt. Voor nu alvast een heel fijn weekend. 

Hi Lisa,

Vandaag de nieuwe TV box ontvangen en aangesloten en eindelijk werkt het weer ( alle 3 de boxen )
Jammer dat ik niet eerder zoals zo vaak aangegeven nieuwe tv boxen heb gekregen.
Ik heb de kapotte tv box vandaag terug gestuurd.
Nu ben ik wel 29 dagen bezig geweest om dit opgelost te krijgen via bellen, mailen en dit forum.
Hopelijk krijg ik wel een credit voor 29 dagen geen tv, want zonder dit forum zou ik nu nog aan het bellen zijn met klantenservice die je niet helpen.
Ook mis ik nu alle voordelen van de eerste maand korting.
Wel wil ik jou hartelijk danken voor je hulp en snelle oplossing voor de tv box te vervangen.
Groetjes Hens

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Hens van Soest, fijn om te horen dat de nieuwe TV Box werkt, dat is mooi nieuws! Ik maak ook graag een credit voor je in orde. Het viel mij op dat een collega al een credit heeft aangemaakt voor de periode vóór 17 november en hierop heb je op die datum een bevestiging gekregen met het bedrag. Ik zal ervoor zorgen dat ook de derde TV Box wordt gecompenseerd voor de dagen tussen nu en de 17e.

Daarnaast zal ik ook zeker je complimenten aan @Lisa doorgeven, dat is altijd leuk om te horen. 😊 Ik wens je nog heel veel kijkplezier toe!

Beste Cal,
Jij ook bedankt voor je hulp. De 2e tv box doet het sinds 23 november ( hou je daar ook rekening mee)
Als ik eerder wist dat ik op dit forum sneller wordt geholpen als bij de klantenservice had ik eerder hier gereageerd. Gelukkig werkt nu weer alles.

Reputatie 7

Hi @Hens van Soest, dankjewel voor het mooie compliment! 😁 Je kunt te allen tijde aankloppen hier op de Community. Yes, ik zie dat Cal hier rekening mee heeft gehouden. Dus dit is helemaal netjes verrekend. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan vooral weten. Voor nu vooral veel kijk-plezier! 

Beste Cal en beste Lisa,
Naar een maand geen tv werkten alle 3 de tv's sinds 1 december.
Nu 1 week later opnieuw probleem op alle 3 de tv's, geeft de volgende storing:

https://vsc02.prd.tv.t-mobilethuis.nl/epg/prd_tmnl7_7614/index.html
The issuer certificate of a locally looked up certificate could not be found.
No certificates could be verified.
Do you want to ignore these errors for this host?  ( Yes or No )

Ik word er nu wel ziek van naar 1 maand geen tv en nu naar 1 week opnieuw ellende.
Morgen WK wedstrijd maar geen tv, hopelijk kunnen jullie dit snel verhelpen

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Haal @Hens van Soest ,

Goedemorgen, we ontvangen meldingen dat een aantal klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte: Is er een storing bij T-Mobile Thuis op Internet, TV of vaste Telefonie? | T-Mobile Community.

Voor de mensen die wel Internet en/of Vast Bellen kunnen gebruiken, maar geen TV: wanneer je op OK klikt, ontvang je als het goed is weer beeld. Dit lijkt te maken te hebben met de onderhoudsronde van vannacht. Indien het hierna nog niet werkt, herstart dan de TV Box (en het modem) via de stappen die in ons handige artikel beschreven zijn: Reset TV Box | T-Mobile Community.

 

Haal @Hens van Soest ,

Goedemorgen, we ontvangen meldingen dat een aantal klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte: Is er een storing bij T-Mobile Thuis op Internet, TV of vaste Telefonie? | T-Mobile Community.

Voor de mensen die wel Internet en/of Vast Bellen kunnen gebruiken, maar geen TV: wanneer je op OK klikt, ontvang je als het goed is weer beeld. Dit lijkt te maken te hebben met de onderhoudsronde van vannacht. Indien het hierna nog niet werkt, herstart dan de TV Box (en het modem) via de stappen die in ons handige artikel beschreven zijn: Reset TV Box | T-Mobile Community.

 

Na alles gedaan te hebben nog steeds geen TV op beide en Box kan nog

 steeds niet uit

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @karel b, sorry voor het ongemak! In dit topic houden we je op de hoogte: Onderhoud in week 47, 48, 49, 50 en 51 | T-Mobile Community.

Reageer