Geen vast internet en verwarring met afspraken en info


Hallo, sinds afgelopen zondagavond heb ik geen vast internet meer (en geen tv).

Gebeld en afspraak gemaakt.

Monteur is vanochtend rond half 10 geweest en zei dat ik oud modem en oude tv-box heb.

Oké.

Hij heeft gebeld en nieuwe besteld. Die zijn ondertussen onderweg.

Om 10:06 ontvang ik SMS mbt tot installatie modem. Ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week.

Mbt de storing.

De kabel geeft geen licht, een andere monteur moet hier naar kijken. Iemand van KPN.

Er wordt aangegeven dat deze binnen 3 a 4 uur komt en vraag of ik thuis blijf. Hij geeft aan dat de monteur eerst belt.

Prima ik ga het afwachten 

16:00 niemand gezien of gehoord. Gebeld naar Guideon. Nee, er komt niet iemand langs dat moet via T-Mobile. Doorverbonden naar T-Mobile, die vond het gek dat werd gezegd dat iemand had gezegd dat vandaag binnen 3 a 4 uur iemand lang zou komen.

Dat vermoeden had ik al zodoende mijn telefoontje.

Hij heeft e.e.a. Nagekeken en zei dat het nog bij de technische dienst staat en later wist hij te vertellen dat iemand in de centrale bezig is en dat het tegen zessen zou werken. 

Je raadt het al, het werkt niet.

Nu kijk ik net in mijn mail (tmobile mail) en zie een e-mail van vandaag om 12:04 dat ik een afspraak kan maken om een monteur langs te laten komen ivm de storing. SMS of email krijg ik binnen een uur binnen. Ik heb echter niets binnen gehad. 

Ik begrijp het dus niet meer.

Een afspraak kan ik niet maken, want geen SMS of email gehad.

Staat de storing bij de technische dienst of niet? Wordt er wel of niet aan gewerkt? Is het een kwestie van afwachten of…? Moet ik morgen weer bellen? 

Kan iemand de status zien of de stand van zaken?

 


This topic has been closed for comments

25 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SJC2000 

Ik denk niet dat geen internet kan liggen aan een oude modem maar wanneer KPN wordt ingeschakelt dan zullen ze binnen 5 werkdagen contact met je opnemen.

Hallo @wagges, bedankt voor je reactie.

Dat is de onduidelijkheid bij mij.

Ik krijg een e-mail om afspraak te maken, maar kan geen afspraak maken.

De een zegt dat het bij KPN ligt, de ander zegt technische dienst T-Mobile….

Ik heb idd ook niet het idee dat het met het modem te maken heeft, het lijkt echter alsof de afspraken door elkaar lopen.

Ik ga morgen wel weer bellen.Het gaat mij meer om de onduidelijkheid.

Maarre jeetje 5 dagen! Dan bestaat de kans dat het pas volgende week wordt! :(

 

Ik zit nu nog eens goed te kijken maar het mailtje was van dinsdag. Stom niet goed gekeken. Maar goed het werkt nog niet dus toch maar weer bellen.

Reputatie 7
Badge +15

Het hoeft meestal niet altijd 5 werkdagen te duren mits ook goed doorgezet 😅 misschien nemen ze al contact op vóór het weekend 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @SJC2000, van harte welkom op de Community!

Ik zal je vragen meteen beantwoorden zodat je een duidelijk beeld hebt van wat er staat te gebeuren:

Staat de storing bij de technische dienst of niet? → Ja jouw case is in behandeling bij de techneuten. Het ticket is vanuit de rapportage van de monteur doorgezet.

Wordt er wel of niet aan gewerkt? → Er wordt aan gewerkt met inachtneming van de gemiddelde verwerkingstijd van twee tot vijf werkdagen. Doorgaans ligt dit tussen de twee en drie wanneer het vanuit Guidion doorgezet wordt.

Is het een kwestie van afwachten of…? Moet ik morgen weer bellen? → Jouw case wordt opgepakt en daar hoef je zelf momenteel niets aan te doen - hoe frustrerend ook: het wordt door de techneuten afgehandeld.

Kan iemand de status zien of de stand van zaken? → Jazeker, dat kunnen wij als moderators voor je nagaan! Ik heb gekeken en zie dat jouw case met voorrang zal worden opgepakt in de prioriteitenbak. Dit betekent dat je waarschijnlijk nog vóór het weekend een update kunt verwachten. Afhankelijk van de aard en complexiteit van het issue kan het langer duren, pin me daarom alsjeblieft niet vast op een tijdsindicatie.

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

 

Hoi @Jason, dank voor je reactie! Ik had vanochtend gebeld naar de servicedesk en die gaven me min of meer hetzelfde antwoordt als jouw reactie. Eerlijk is eerlijk geen verwachting is wat beter dan afspraken die niet nagekomen kunnen worden.

 We gaan het afwachten.

Er is hier idd een T-Mobile Simkaart, ik maak graag gebruik van jouw aanbod voor een voucher.

Nogmaals bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @SJC2000, heel graag gedaan! Ik stuur je meteen een Unlimited Internet vouchercode toe per privébericht.

Goedemorgen @Jason , bedankt voor de voucher!

Tja een vraag van mijn kant waar ik eigenlijk het antwoord al op weet, maar ja ik stel het toch:)

Wat is de status op het moment?

 

Even ook een andere vraag, je collega van de week had het erover dat ik het ‘ wereldbolletje’ op het modem in de gaten moet houden. Ik heb echter geen wereldbolletje op het modem..

Hi, ik wil toch even klagen.

Tot op heden nog geen vaste verbinding en tv. Niets gehoord en heb echt het gevoel dat er heel makkelijk gedaan wordt. De voucher is leuk maar ik bedacht me later degene met een tmobile sim is niet aanwezig, dus dat schiet eigenlijk niet op. Drie thuiswerkende mensen hier en niet iedereen heeft een kantoor om naar toe te gaan. Dus andere werkplek zoeken en andere zaken regelen, iemand moet bekabeld werken,  reistijd, kosten voor data ga zo maar door. De wereld is veranderd, digitaal is heel belangrijk tegenwoordig. Morgen leuk afgesproken hier voor het songfestival met meerdere mensen, dat gaat niet. Ik ben op het moment thuis gebonden, dus dat schiet ook niet op! 

De vraag is ook OF het aan de centrale git want als dat niet het geval is dan moet er misschien weer gegraven worden! Dus nog langer!

Vorig jaar ook bijna 2 weken eruit gelegen, nu weer een klein jaar later. 

ik baal flink van dit alles!!

wanneer het is opgelost wil ik graag weten waar het aan lag. Aan T-Mobile, de lijn, de centrale, patchkast, kpn.   .

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@SJC2000 Weet dat er achter de schermen aan het issue gewerkt wordt. Ik heb even gekeken voor de status van het onderzoek. Zo te zien is er nieuw apparatuur opgestuurd en komt er een monteur langs op 18-5. Het zou namelijk een probleem zijn met het verouderde Draytek modem. Om te weten wat precies de oorzaak was, zullen we nog even dit bezoek moeten afwachten wat de bevindingen zijn. Voor nu in ieder geval een mooie zondag gewenst!

Goedemorgen @Demi dank voor je reactie. Ik heb zaterrdag een pre-pand simkaart gekocht dus de grootste druk is eraf. Hoewel nog steeds 1 naar een ander adres moet ivm thuiswerk.

 

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom de nieuwe apparatuur wordt aangekaart, aangezien de analyse van de monteur, die hier is geweest, is dat de lijn ‘ geen licht geeft’. Wanneer de lijn geen licht geeft maakt nieuwe apparatuur ook niet uit. Het is ook een beetje typisch naar de monteur toe, alsof zijn analyse niet goed is. Dan d’rbij geef je aan dat achter de schermen eraan gewerkt wordt. Je zegt twee dingen doorelkaar.

Ik hoop dat nu niet gewacht wordt met actie ondernemen totdat de monteur woensdag is geweest, want dan dan gaat het allemaal nog langer duren.

Grt, SJC2000

Reputatie 7

Hi @SJC2000,

Goed dat je het navraagt! Ik heb het direct gecheckt en zie dat de Draytek wordt geruild op een Glasvezelaansluiting voor een nieuwer modem. Dit nieuwe modem dient daarom te worden aangesloten door een monteur, vandaar dat de afspraak van woensdag zeker nodig is. De ruil is in gang gezet door onze technische specialisten. Wij zien dat er geen sprake is van geen licht, maar wél van geen diensten door problemen met het modem. Ik weet zeker dat met het bezoek van de monteur de verbinding kan worden hersteld. 

Hi @Boris dank voor je reactie. Ik was aan het twijfelen of ik de afspraak moest door laten gaan omdat het nog niet werkt.

Ik moest je regel wat begint met ‘ Wij zien…” drie x doorlezen voordat ik het begreep :) 
Althans begrijp ik goed dat er wel licht komt door de kabel en dat het probleem aan het modem licht?

Dat is typisch want de monteur had de kabel aan een converter (?) aangesloten die hij bij zich had en kwam met de conclusie er komt geen licht in de kabel.

Maar goed ik laat de afspraak doorgaan en wacht het morgen af.

 

Reputatie 7

Hoi @SJC2000 ,

Je hebt het helemaal goed! Althans, dat is de terugkoppeling die wij hebben mogen ontvangen via monteur. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? We denken graag met je mee. 

Hi @Boris  de monteur is geweest en wat denk je…?!?!?! Geen licht op de kabel, goh is dat ook niet wat de monteur vorige week zei?!?! De monteur van vandaag is ook naar de patchkast gereden en er zat geen patchkabel in, ook vreemd! Want stel dat het daaraan had gelegen.. Hij heeft een kabel erin gedaan, maar dat heeft niet geholpen. Nu moet ga ik als nog de molen in want het kon niet snel omdat ik geen nieuwe klant ben. Dus begint het wachten opnieuw. Dit had natuurlijk vorige week al gekund, dan was het ondertussen misschien al opgelost!

Wat ik al vanaf het begin zei omdat de monteur het had doorgegeven, er is geen licht op de kabel!

Echt ik vind dit zo typisch, er wordt nieuw spul opgestuurd dus-daar-zal-het-wel-aan-liggen. Niet checken, niet verder kijken, nee meteen conclusie trekken.

Bah echt bah, ik baal hier echt van! 

Reputatie 7

Hi @SJC2000,

Dank voor je update en mijn welgemeende excuses voor de gang van zaken. Het lijkt hier inderdaad een miscommunicatie te zijn geweest tussen de monteur en onze technische dienst, waarbij de terugkoppeling van de monteur niet duidelijk heeft kunnen aangeven wat het probleem is. Dat jij daar nu de dupe van bent, is alleen maar kwalijk te noemen. Om het probleem zo snel mogelijk te doen oplossen, heb ik daarom direct onze technische dienst verzocht om de netwerkbeheerder aan te sturen om het probleem te doen oplossen. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te fixen! 

Hi @Boris , dank voor je reactie en excuus. Tot op heden niets gezien of gehoord. Ik heb zo'n vermoeden dat het weer een weekend zonder internet en tv wordt.  Ik weet niet hoelang de voucher geldig is, ik dacht 7 dagen. Kan ik een nwe krijgen? Er zijn nu 2 simkaarten aanwezig, als t kan 2.

Ik ben het niet eens dat het miscommunicatie was. Vanaf het begin heb ik het al aangegeven, de monteur bellen was een simpele handeling vanuit jullie kant of het bezoekverslag checken. Indien iets onduidelijk is check je het en ga je niet ergens van uit.

Tevens wordt aangegeven dat de lijn naar mn huis in orde was, terwijl mijn huisadres niet eens gepatched was. Er is naar mijn idee niet gecheckt anders was een ander resultaat eruit gekomen. Of het checken gaat niet goed dat kan natuurlijk ook.

Van de monteur die afgelopen woensdag is geweest heb ik een bezoekverslag in de mail. Monteur van vorige week heeft dat niet gedaan. Misdchien dat verplicht maken dan heb je als klant ook iets op terug te vallen.

Nu is het nig stil en nog afwachten, dus snel is het allemaal niet. Bij een nieuwe klant kan  theoretisch binnen 3 a 4 uur een monteur staan, een bestaande klant... tja dat is maar de vraag.

Ik begrijp dat je er niets aan kan doen is ook allemaal niet persoonlijk. Hier is echter een uiterst ontevreden klant.

Reputatie 7

Hi @SJC2000, ik heb je direct twee nieuwe vouchercodes toegestuurd via een privébericht! Daarnaast ben ik ook gaan kijken of ik al een nieuwe update met je kan delen, maar ik zie achter de schermen nog geen concrete terugkoppeling. Dit wordt zo snel mogelijk verder opgepakt. Merci voor jouw feedback, dat waarderen wij altijd heel erg. Ik vind het heel rot hoe het bij jou is verlopen tot nu toe, dus ik vind het heel goed dat je jouw verhaal hier deelt. Als ik het proces nog meer kon versnellen, dan deed ik dat met liefde. Ik hoop dat je met de twee nieuwe codes deze tijd zo prettig mogelijk kunt overbruggen. Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan zeker even weten. Ik sta hier voor je klaar! 💪

Hi @Lisa , bedankt voor de codes. Morgenochtend komt KPN, het is dus nog even afwachten. Ik hoop dat het nu snel is opgelost.

Jullie horen morgen weer van me.

Hi, kpn is geweest maar had niet geholpen. Morgen komen ze weer en gaan ze graven, ik hoop dat het daarna ein-de-lijk gaat werken.

Reputatie 7

Hi @SJC2000, merci voor het delen van deze update! Ik had heel erg gehoopt dat het issue gisteren defintief verholpen zou zijn, maar ik ben heel blij om te lezen dat jij vandaag nogmaals bezoek krijgt. Ik kijk er dan ook naar uit om vandaag van je te horen dat alles weer werkt zoals het hoort. Fingers crossed! 🤞

Hi @Lisa @Boris @Jason

Vandaag is KPN geweest en helaas nog niet opgelost. De voedingskabel naar de voeding (in de straat of waar dan ook) is kapot. Het kon helaas niet door de monteur opgelost worden, dus het moet weer naar een andere partij. Dit kan twee weken duren. Deze melding moet afgemeld worden bij KPN, dan moet het aangevraagd worden, vervolgens toestemming vragen en dan inplannen.

Waardeloos ja, maar niets aan te doen.

Laten we eerlijk zijn het is vanaf het begin niet goed opgepakt!

Meerdere verhalen gehoord ook ze hebben de lijn gecheckt hier is niets mee aan de hand. Dat klopt vanaf het begin niet. 1. Er zat geen patchkabel in de kast naar mijn adres. 2. de voeding blijkt kapot te zijn. De lijn is dus al een hele tijd niet in orde. Dus hoe hebben jullie kunnen checken dat de lijn in orde is!! O en hier wil ik gewoon ook echt een reactie op en niet ‘Fijn voor je feedback'. Wanneer jullie het beweren mag het ook onderbouwd worden. Ik blijf er nl bij dat er niets is gecheckt.

Wanneer het van het begin goed was opgepakt, was de voeding nu ook nog kapot (dat klopt) maar was het een week eerder ontdekt! Dat scheelt nogal, zeker in deze tijd! Wanneer het is opgelost liggen we er waarschijnlijk ruim een maand uit, maar het kan nog langer duren. 

 

O en nog even dit. Miscommunicatie?? Dat bestaat in deze tijd niet meer, dan check je het. Alles kan gecheckt worden, naar de monteur bellen of mailen, het kan allemaal snel en is beter dan iets aan nemen. Wat hier vanaf het begin is gedaan.

Sinds gisteren werkt het eindelijk.

Reputatie 7

Hoi @SJC2000 ,

Fijn om te horen dat de verbinding weer helemaal werkt! Ik begrijp ook dat mijn collega direct een vergoeding voor je heeft aangemaakt. Mocht je onverhoopt nog ergens tegen aan lopen, laat het vooral weten. We staan hier op de Community voor je klaar.