Beantwoord

Genexis modem met T-mobile kastje erop vervangen?

  • 7 December 2020
  • 5 reacties
  • 377 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 4 reacties

In mijn woonkamer heb ik midden op de muur een Genexis modem (ooit van KPN?) zitten waar de installateur van T-mobile een zwart kastje op heeft gemonteerd. Het feit dat die Genexis midden op de muur zit is al onhandig maar met het Tmobile kastje erop, wordt ie nog onhandiger. Kunnen die kastjes vervangen worden door een kleiner/ smaller formaat door Tmobile?

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 7 December 2020, 23:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Saile,

Dat is inderdaad geen fijne plek voor de aansluiting. Helaas gebruikt T-mobile maar één soort converter, het kleine bruine kastje. Ik begrijp dat deze op de oude Genexis converter is geschroefd. Dit had ook een kapje kunnen zijn, maar dit maakt niet uit voor de afmetingen. Als het geheel te dik is geworden zou je de converter met beugel op de muur kunnen bevestigen zodat je b.v. een wat plattere ombouw zou kunnen maken die je eromheen zou kunnen zetten.

De hele aansluiting laten verplaatsen zou wellicht ook nog kunnen. (Bv naar de meterkast) Dit kan wel behoorlijk kostbaar zijn. (Via mijnaansluiting.nl)

Mvg. Marcel

 Hallo Marcel, 

Toch weer een vraag in vervolg op mijn topic van 3 jaar geleden 😜.

Ik ga mijn huis verbouwen en de muur waar nu de Genexis converter op bevestigd zit, wordt weggehaald. De plek van de converter moet dus sowieso veranderen. Kan ik via Odido de locatie van de aansluiting laten verplaatsen of moet dat via KPN? 

 

 

Hallo Saile,

Dat is inderdaad geen fijne plek voor de aansluiting. Helaas gebruikt T-mobile maar één soort converter, het kleine bruine kastje. Ik begrijp dat deze op de oude Genexis converter is geschroefd. Dit had ook een kapje kunnen zijn, maar dit maakt niet uit voor de afmetingen. Als het geheel te dik is geworden zou je de converter met beugel op de muur kunnen bevestigen zodat je b.v. een wat plattere ombouw zou kunnen maken die je eromheen zou kunnen zetten.

De hele aansluiting laten verplaatsen zou wellicht ook nog kunnen. (Bv naar de meterkast) Dit kan wel behoorlijk kostbaar zijn. (Via mijnaansluiting.nl)

Mvg. Marcel

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Saile

Leuk dat je je huis gaat verbouwen! 

In dit geval gaat het om een zogenaamde cosmetisch verplaatsing. Deze moet je aanvragen via mijnaansluiting.nl. 

Succes! 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Saile ,

De glasvezel en de FTU, zeg maar waarin de glasvezel is afgewerkt, is eigendom en onder beheer van de netbeheerder bij jou. Odido huurt de glasvezel van deze netbeheerder. Veranderingen aan de fysieke glasvezel moeten dus door de netbeheerder/ haar aannemers worden uitgevoerd. Je kunt dus inderdaad het beste direct contact zoeken met de netbeheerder en naar de kosten informeren.

Ok, dank jullie wel. Ga ik doen!

Reageer