Beantwoord

Glasvezel aangesloten maar geen internet door netwerk niet vrijgegeven

  • 25 September 2021
  • 80 reacties
  • 1327 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

80 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hi @tonbor ,

Dank je wel voor je privébericht en je bericht hier in het topic! Fijn dat je alle stappen hebt kunnen uitvoeren, maar zie dat de Boxen niet herkend worden door het modem. Wanneer ik de situatie bekijk, lijkt het me verstandig om te denken aan een vervanging hiervan. Nu begrijp ik dat we natuurlijk al best wat stappen hebben doorlopen, maar de verbinding lijkt hierbij niet mee te werken. Kan ik deze ruil voor je in orde maken? Ik doe het graag voor je.

Reputatie 2

@Lisa @Boris 3 januari 2022 10:45 alles gereset en switch los gekoppeld, geven jullie aan wanneer ik weer alles kan aansluiten?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonbor, merci voor het aangeven! Heel fijn als je dat zou willen doen. Voor jou ook alvast een heel mooi 2022! ✨

Reputatie 2

Nu word ik gebeld door T-mobile of ik de switch tussen modem en tv-box weg wil halen zodat ze het het probleem verder kunnen onderzoeken. Er heeft nooit een switch gezeten tussen modem de tv-box. 

 

@Boris zal 2 januari alles loshalen en alleen de tv-box aansluiten, en alles eerst een reset geven. Stuur daar nog een privé bericht over. Fijn uiteinde.....

Reputatie 6
Badge +9

Mocht je in de gelegenheid zijn om enkel de TV Boxen aan te sluiten, dan graag @tonbor ! Ook wil ik je graag vragen zowel het modem als de TV Boxen te voorzien van een fabrieksreset, als je dit hebt gedaan:

Wil je mij een privébericht sturen wanneer dit is gebeurd? Dan zijn we er het snelst weer bij en kunnen we de vervolgstappen ondernemen. Ik hoor het graag! 

Reputatie 2

Hi @tonbor ,

Thanks voor je update! Ik heb daarop direct proberen te checken hoe de verbinding nu loopt, maar zie dat er met de switch toch roet in het eten wordt gegooid. Ik wil je enorm graag helpen, maar denk dat het belangrijk is om de ‘verbinding’ daarvoor zo kaal mogelijk te hebben. Ik kan begrijpen dat dit rot is met betrekking tot jouw set-up, maar daardoor hebben wij wel het overzicht. Aan jou natuurlijk de keus, maar ik hoor het graag.

Wil je dat ik tijdelijk de switch loskoppel, wanneer en voor hoe lang?

Reputatie 2

Tv loopt niet via de switch, er is een probleem met het tv-kanaal. Modem geeft inderdaad internet door aan de computers via poort 1 van het modem naar een dedicated 24 port  netgear switch. Telefoon loopt via de telefoon poort. Dus wat gooit nu roet in het eten?

Reputatie 6
Badge +9

Hi @tonbor ,

Thanks voor je update! Ik heb daarop direct proberen te checken hoe de verbinding nu loopt, maar zie dat er met de switch toch roet in het eten wordt gegooid. Ik wil je enorm graag helpen, maar denk dat het belangrijk is om de ‘verbinding’ daarvoor zo kaal mogelijk te hebben. Ik kan begrijpen dat dit rot is met betrekking tot jouw set-up, maar daardoor hebben wij wel het overzicht. Aan jou natuurlijk de keus, maar ik hoor het graag.

Reputatie 2

@Lisa Hoi, wel een week lang modem -》tv-box -》tv verbonden. Nog steeds verspringende deelbeelden zoals gezichten, blokjes etc. Heb nu mij receiver er weer tussen gezet. Hopeloos dus. gr Tonbor

Reputatie 7
Badge +12

@tonbor Ik heb eventjes meegekeken en zie in de meting dat de Aria 610x TV Box nog niet gereset is. Deze staat nu 25 dagen en 2 uur non-stop aan, zou je deze op de volgende manier willen herstarten?

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik zie nu ook twee lease time errors ontstaan op beide TV Boxen. Dit kun je herstellen door beide apparaten los te koppelen, het modem te resetten en daarna een MAC-release op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De MAC-release kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je.

Reputatie 2

@Lisa Receiver er tussen uit. Dus modem ->ethernet- > tv-box-> hdmi -> 48 inch Samsung TV

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonbor, ik zou gelijk weer bij je terugkomen als ik een reactie had gekregen! Mijn collega verzoekt of de receiver er tijdelijk tussenuit zou kunnen blijven. Zo kan zij het beste de verbinding monitoren. Ik hoop heel erg dat er na het weekend een oplossing uit het onderzoek rolt die ik aan je mee kan geven. Ik houd je op de hoogte! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonbor, super fijn dat je gelijk aan de slag bent gegaan en mij zo snel van een nieuwe reactie voorziet! Ik heb dit direct weer doorgezet naar mijn collega en ben nog in afwachting van een reactie. Hopelijk kan mijn collega zo weer dieper graven en kan ik jou deze week verblijden met een heldere uitkomst van het onderzoek! 

Reputatie 2

Heb het niet helemaal goed opgeschreven. Tv-boxen zijn al de tijd rechtstreeks op het modem aangesloten, poorten 3 en 4. Dus geen switch of camera's er tussen, hoe komen jullie daarbij? Wel zat er een receiver tussen de hdmi van de box en de tv. Als ik de tv rechtstreeks op de hdmi van van de tv-box uitsluitend maakt dat geen verschil voor de storingen, blijft blokjes, uitlopende gezichten, storing half beeld van beneden etc..

Reputatie 2

Ga ik (weer) doen, had ik al eens gedaan maar geen verbetering. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonbor, ik heb een terugkoppeling gekregen van mijn collega! Zou jij de TV Box rechtstreeks op het modem willen aansluiten, zonder switch en zonder de camera&apos? Dus deze apparatuur graag loskoppelen. Als jij dit een paar dagen zo aangesloten wilt laten, dan kunnen mijn collega's hier verder induiken. Momenteel zien zij namelijk niet wat dit probleem veroorzaakt. Merci alvast voor de moeite! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonbor, ik respecteer jouw keuze zeker! Zojuist heb ik dan ook mijn collega van de technische dienst weer aan de mouw getrokken met het verzoek of er naar een andere oplossing gezocht kan worden. Zodra ik meer hoor, dan laat ik dat aan je weten! 💪

Reputatie 2

Hoi Lisa, gezien alle klachten op dit forum over het nieuwe platform T-Mobile TV, die nog steeds niet zijn opgelost  laat ik dat graag nu nog aan me voorbij gaan. Lijkt me van de regen in de drup. Gezien de terugkijk mogelijkheid zie ook geen voordeel in Cloud opnemen. Sorry dit lijkt me echt geen oplossing.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonbor, ik heb het onderzoek nauwlettend in de gaten gehouden voor je! Het onderzoek is gesloten door de technische dienst en er is het advies gegeven om jou versneld over te zetten naar het nieuwe tv platform: T-Mobile TV. De lijn is namelijk aan onze kant in orde, jij hebt een nieuwe TV Box ontvangen en Guidion is langsgeweest. Ik leg dan ook heel graag de volgende voorwaarden aan je voor:

Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Verder zul je geen Teletekst meer ontvangen op het nieuwe tv platform.

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen van deze punten akkoord geeft, dan ga ik meteen jou aan de slag! 

Weet dat op den duur alle klanten worden overgezet naar het nieuwe tv platform. Ik hoop heel erg dat dit de problemen bij jou gaat verhelpen! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonbor, dankjewel voor de snelle terugkoppeling! Ik heb gelijk het onderzoek heropend en ga dit goed voor je in de gaten houden. Wat balen om te lezen dat alle instellingen zijn verdwenen. Ik heb direct een kijkje genomen, maar ik zie geen log terug van een collega die dit heeft uitgevoerd. Gelukkig heb jij een back-up van de instellingen, topper. Hopelijk kan ik jou snel met de definitieve oplossing voorzien! 💪

Reputatie 2

@Lisa Op alle HD zenders 1, 2 en 3 en ESPN. Bij terugkijken is het een stuk minder. Andere zenders hebben we zelden opstaan.

Kennelijk hebben jullie remote mijn modem reset. Alle instellingen verdwenen :-(. Lastig ook om in te loggen op je modem als je niet weet dat je wachtwoord is gereset.

Maar gelukkig heb ik een backup van de instellingen anders was ik weer vele uren bezig moeten zijn.

 

Hoor van je.

 

Gr, Tonbor

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonbor, zoals ik vanochtend heb aangegeven heb ik aan de bel getrokken bij één van mijn collega's! Het onderzoek wordt heropend, alleen dien ik hier nog het volgende voor te weten. Kan je aangeven of dit echt op alle zenders afspeelt of ervaar jij op de ene zender meer blokjes dan op de ander? Zo ja, dan hoor ik graag welke zenders dit zijn. Als jij dit door kan geven, dan zet ik dit direct door! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonbor, heel goed dat je dit gelijk terugkoppelt! Wat ontzettend balen om dit te lezen. Ik heb net dan ook meteen weer een collega van de technische dienst op de hoogte gebracht van deze update. Zodra ik een reactie terug heb over wat voor vervolgstappen we kunnen nemen, dan laat ik dat aan je weten. Ik wil namelijk dat jij voor eens en altijd van de korte haperingen af bent. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 2

@Lisa 

Helaas, de nieuwe box aangesloten maar we zijn nog niet van de kleine beeld storingen af. Kan natuurlijk wel tv kijken maar zo geweldig storingvrijbeeld van voor de glasvezel switch is nu nog geen sprake. Soms een half uur een storingsvrij beeld, maar soms ook binnen 10 minuten 3x een verschietend kwartdeel beeld of een deel horizontaal storing. Ongeveer als jullie video storing weergeeft op de website.

 

Gr

 

Rob

Reputatie 2

@Lisa heb je een privé berichtje gestuurd.