Beantwoord

Glasvezel aangesloten maar geen internet door netwerk niet vrijgegeven

  • 25 September 2021
  • 80 reacties
  • 1382 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

80 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @tonbor 

Heb je nu een LOS lampje die rood brandt op de Huawei mediaconverter of een PON lampje die aan het knipperen is?

Reputatie 2

Nog steeds heerst dit probleem. Donderdag Guidion voor overstap van KPN glasvezel naar T-mobile eigen nieuwe glasvezel. Helaas een roodlampje op de zyxel T50, wel Huawei glasvezel converter werkt maar Modem maakt geen verbinding. Guidion weg, was niet hun probleem. Ons achterlatend met geen internet, tv en vaste telefoon. Kennelijk is dat normaal nu veel mensen moeten thuiswerken. Er was een werkbon voor de backoffice gemaakt. Doorlooptijd maximaal 5 werkdagen. Zou snel worden gebeld door T-mobile, niet dus. Via tweemaal chat en eenmaal telefoon geprobeerden we de status te achterhalen. Tja een probleem van de glasvezel(beheerder ) KPN, huh daar ging ik toch net vanaf. Het is het t-mobile glasvezelnetwerk maar beheert door KPN. Tja het weekend zonder verbindingen. De telefoon meneer  raadde ons aan dan maar eens naar het theater te gaan dit weekend. De chat beval de kroeg aan zolang het nog kan wegens oplopende corona. Zeker nieuwe cursus gehad om om te gaan met boze klanten.

Het POP lampje op de optical unit brand eveneens niet.

Ik hoop dat een moderator mij maandag via dit forum verder kan helpen. Ben best wel moe van het doen van mijn verhaal.

Concreet zie ik het LOS lampje rood branden om de 2 seconden op mijn witte Huawei optical GPON unit. 

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Fdewit 

Ik denk dat met het vrijgeven van de lijn een slechte woordkeuze is geweest. Opleveren is een betere term. Normaal gesproken word de verbinding in het KPN NetwerkNL domein (in de pop) voorafgaande een bezoek van Guidion gedaan waarbij Guidion dan jou verbinding checkt. In dit geval is er dus een fout gevonden en door gegeven aan T Mobile. Uit jou bericht maak ik op dat de lijn nog niet(goed) is geleverd. Er moet dus nog een monteur aangestuurd worden door de backoffice (bo) dit kan een van KPN NetwerkNL zijn of een van Guidion.

Een moderator kan dit maandag voor je controleren.