Beantwoord

Glasvezel aangesloten maar geen internet door netwerk niet vrijgegeven

  • 25 September 2021
  • 80 reacties
  • 2896 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Een tijd geleden heeft een monteur van Guidion alles geïnstalleerd. Er was echter geen signaal, de monteur heeft zijn collega gebeld en op de werkbon staat de volgende opmerking:


Modem en converter in de meterkast aangesloten. FO gebeld en ticket laten maken voor BO.

 

Hij vertelde mij dat dit soort zaken met spoed worden opgepakt en dat er over 1 a 2 dagen contact zou worden opgenomen. Dit gebeurde niet, sinds dien begon de ellende.

 

Ik heb ondertussen aardig wat aan de telefoon gehangen en niemand leek te weten wat er nou daadwerkelijk mis was. Uiteindelijk heb ik iemand aan de lijn gekregen die mij wist te vertellen dat het glasvezel netwerk dat beheert werd door KPN nog ‘vrijgegeven’ diende te worden. Maar wanneer dit ging gebeuren ‘geen idee'. Uiteraard een antwoord waar ik niet tevreden mee was.

 

Na het bellen van de KPN-Netwerk klantenservice is mij verteld dat het netwerk al sinds 2015 is aangelegd en actief is. T-Mobile zou volgens hen pas sinds kort het netwerk gebruiken en dit zelf nog moeten vrijgeven. Maar wanneer hoe wat en waar lijkt niemand te weten.

 

Kunnen jullie alsjeblieft snel duidelijkheid bieden? Ik wil niet naar een andere provider om weer een berg ellende door te gaan maar deze uitzichtloze situatie is echt drama.

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 25 September 2021, 19:03

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

80 reacties

Reputatie 7

Mocht je in de gelegenheid zijn om enkel de TV Boxen aan te sluiten, dan graag @tonbor ! Ook wil ik je graag vragen zowel het modem als de TV Boxen te voorzien van een fabrieksreset, als je dit hebt gedaan:

Wil je mij een privébericht sturen wanneer dit is gebeurd? Dan zijn we er het snelst weer bij en kunnen we de vervolgstappen ondernemen. Ik hoor het graag! 

Reputatie 2

Nu word ik gebeld door T-mobile of ik de switch tussen modem en tv-box weg wil halen zodat ze het het probleem verder kunnen onderzoeken. Er heeft nooit een switch gezeten tussen modem de tv-box. 

 

@Boris zal 2 januari alles loshalen en alleen de tv-box aansluiten, en alles eerst een reset geven. Stuur daar nog een privé bericht over. Fijn uiteinde.....

Reputatie 7

Hi @tonbor, merci voor het aangeven! Heel fijn als je dat zou willen doen. Voor jou ook alvast een heel mooi 2022! ✨

Reputatie 2

@Lisa @Boris 3 januari 2022 10:45 alles gereset en switch los gekoppeld, geven jullie aan wanneer ik weer alles kan aansluiten?

Reputatie 7

Hi @tonbor ,

Dank je wel voor je privébericht en je bericht hier in het topic! Fijn dat je alle stappen hebt kunnen uitvoeren, maar zie dat de Boxen niet herkend worden door het modem. Wanneer ik de situatie bekijk, lijkt het me verstandig om te denken aan een vervanging hiervan. Nu begrijp ik dat we natuurlijk al best wat stappen hebben doorlopen, maar de verbinding lijkt hierbij niet mee te werken. Kan ik deze ruil voor je in orde maken? Ik doe het graag voor je.

Reputatie 2

@Lisa @Boris Prima om voor vervanging te zorgen. De tweede tv box is prive bezit aangekocht bij Vodafone thuis, dus die niet vervangen want dan moet ik de huur betalen.....

Reputatie 7
Badge +14

@Lisa @Boris Prima om voor vervanging te zorgen. De tweede tv box is prive bezit aangekocht bij Vodafone thuis, dus die niet vervangen want dan moet ik de huur betalen.....

Een “eigen” 2e tv box zonder “abonnement” wordt niet ondersteund. 

Reputatie 7

Hi @tonbor ,

Het klopt inderdaad wat @eric zegt en zal ook de reden zijn waarom deze niet wordt gezien door het modem. Mijn oprechte excuses, maar we kunnen daarmee concluderen dat er geen fout is in het modem. Wél kan het zo zijn dat de aangesloten privé TV Box problemen veroorzaakt met de verbinding. Daarnaast wordt er geen signaal of ondersteuning gegeven aan deze TV Box, vandaar dat dit problemen kan veroorzaken met de kwaliteit. Voor mij is het daarom belangrijk om uit te sluiten om welke TV Box het nu precies gaat. Mocht het gaan om die van ons, dan wil ik vragen alsnog de bovenstaande stappen te doorlopen en de oude Vodafone Box los te houden van het modem. Bij problemen met de oude, kan ik alleen voor een vervanging vanaf onze kant zorgen. Ik begrijp de verwarring, maar hoop hiermee meer duidelijkheid te hebben gegeven. Ik zie je terugkoppeling tegemoet.

Reputatie 2

@Boris @Lisa @eric @Sander  Pfffff ben er nu 2 maanden zoet mee. Op verzoek van t-mobile stap ik over naar het t-mobile eigen netwerk. Zou beter werken.

Daarna begint de ellende, een week helemaal geen enkele aansluiting. Na een week gefaseerd oplevering van internet, daarna tv en daarna telefoon.

Tv geeft direct blokje op beide vodafone tv boxen. Na enige tijd stuurt tmobile een nieuwe tv-box. Probleem blijft. Schuld zou zijn mijn switch, maar de switch zit helemaal niet tussen modem en tv-box. Op verzoek koppel ik alles los. Alleen modem en tv-boxen. T-mobile (Boris) meet en ziet dat er geen connectie is tussen modem en tv-boxen.

 

Dan helaas bemoeit ongevraagd superuser Eric zich met mijn probleem. Daar word ik wel een beetje pissig om.

Boris grijpt dit aan om mij te vragen alles opnieuw te doen.

 

Heb al 7 jaar twee tv-boxen verstrekt door Vodafone 7 jaar geleden, een gratis in huur en een heb ik gekocht van vodafone voor naar ik meen € 169. Dat liep 7 jaar prima op een storing na in de kpncentrale. Na het herhaaldelijk terugzetten door kpn van een backup waren er problemen in Leidscherijn. Dat werd uiteindelijk na een halfjaar opgelost.

Maar nu zit ik weer in de tv-problemen.

Waar heb ik nu in hemelsnaam mee te doen met een professioneel bedrijf? 

Ok, heb nu de tweede Vodafone box afgekoppeld en de nieuw box gereset. Zullen zien of de storing is opgeheven. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Reputatie 7

Hi @tonbor ,

Laat ik vooropstellen dat het gebruik van een externe TV Box, die je zelf indertijd hebt aangeschaft, niet wordt ondersteund van onze diensten en kan zorgen voor een verstoord signaal wanneer deze is aangesloten op ons modem. Ik steek de hand in eigen boezem wanneer ik zeg dat we er pas achter kwamen wanneer jij dit zelf in jouw bericht hebt aangegeven, waardoor we inderdaad conclusies hebben getrokken die niet kloppen, in de veronderstelling dat het hier ging om een TV Box die door ons is aangeleverd. Daar staat de reactie van superuser @eric vrijwel los van en heeft daar geen invloed op gehad. 

Nogmaals mijn excuus als dit zorgen heeft gebaard, maar op de manier waarop we het nu in beeld hebben, vermoed ik dat we het probleem boven water hebben. Ik ben dan ook erg benieuwd naar je terugkoppeling. Ik hoor graag van je!

Reputatie 2

@Boris er zijn alleen identieke door vodafone geleverde tv-boxen aangesloten (geweest). Dus geen "eigen" boxen. Dit was toendertijd de enige restrictie: 

  • Wanneer jij meer dan een (1) Interactieve TV Box of Interactieve TV Box met harddiskrecorder tegelijkertijd gebruikt, staat Vodafone niet in voor de kwaliteit van de door haar geleverde televisiedienst.

Tv boxen staan nooit bij ons tegelijkertijd aan

Reputatie 2

@Lisa @Boris De Entone Kamai al eerder afgekoppeld. Het modem factory  gereset, de Amino losgekoppeld en ook gereset, daarna aan het netwerk verbonden, modem poort 3. Dus opstelling is gereset modem, één gereset Amino tv-box aangesloten. Resultaat het weekend lang nog steeds verschietende beelden, blokjes etc, dus dit is de oplossing niet. 

Reputatie 7

Hi @tonbor ,

Dank voor je terugkoppeling! Ook ik zie nog steeds een onvolledige stream binnenkomen. Inmiddels zijn we een aantal stappen verder en is er nog geen winst behaald. Daarom wil ik de technische dienst vragen dit met hoge urgentie op te pakken. Om dit zo goed mogelijk te doen, wil ik je vragen om eventueel beeld materiaal te sturen waarop het probleem te zien is. Daarmee maken we de zaak harder en kunnen we het probleem oppakken. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Is maar een voorbeeld, kostte me veel werk, kijk naar de meneer rechts, vervorming gezicht en ook de stoel rechts…...

Reputatie 2

 

Reputatie 2

@Lisa@Boris beelden toegevoegd, zie boven

Reputatie 7

Hi @tonbor ,

Excuus voor de verlate reactie. Ik heb direct het probleem opnieuw aangegeven bij onze technische dienst, met daarop een escalatie van het ticket om ervoor te zorgen dat deze de hoogste prioriteit met zich mee krijgt. Ik wil je bedanken voor alle informatie die je hebt kunnen aanleveren en het geduld wat je hebt kunnen opbrengen. We gaan er alles aan doen om dit onmiddellijk voor je op te lossen. We zitten voor je klaar!

Reputatie 2

@Boris@Lisa Helaas niet opgelost maar van de regen in de drup…..

“Bij T-Mobile zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten. We hebben nu iets nieuws voor je: T-Mobile TV!  Je krijgt T-Mobile TV!
Op 08-02-2022 tussen 9 en 17 uur is het zover. Op deze dag kun je even geen tv-kijken. We sturen je een dag van tevoren een herinnering per sms.”

pfffffffff

Reputatie 7

Hi @tonbor,

Thanks voor je bericht. Ik begrijp dat er na het onderzoek ervoor is gekozen door de technische om je zo snel mogelijk over te zetten op het nieuwe platform. Ook zie ik dat dat dit per direct is opgepakt door een collega aan de telefoon. Om het probleem te doen verhelpen, is er door de technische dienst gezien dat we het probleem kunnen oplossen door deze omzetting in orde te maken. Ik ben het met je eens dat dit beter en duidelijk had moeten worden gecommuniceerd naar jou toe, waarvoor mijn oprechte excuses. Graag verneem ik of de problemen met de omzetting definitief verleden tijd zijn. 

Reputatie 2

Hi @tonbor,

Thanks voor je bericht. Ik begrijp dat er na het onderzoek ervoor is gekozen door de technische om je zo snel mogelijk over te zetten op het nieuwe platform. Ook zie ik dat dat dit per direct is opgepakt door een collega aan de telefoon. Om het probleem te doen verhelpen, is er door de technische dienst gezien dat we het probleem kunnen oplossen door deze omzetting in orde te maken. Ik ben het met je eens dat dit beter en duidelijk had moeten worden gecommuniceerd naar jou toe, waarvoor mijn oprechte excuses. Graag verneem ik of de problemen met de omzetting definitief verleden tijd zijn. 

Toch wel ongelofelijk, dit is wat we al eerder gedeeld hebben en toch gaat T-Mobile zijn eigen gang en helpt mij niet uit de brand…….

Hi @tonbor, ik heb het onderzoek nauwlettend in de gaten gehouden voor je! Het onderzoek is gesloten door de technische dienst en er is het advies gegeven om jou versneld over te zetten naar het nieuwe tv platform: T-Mobile TV. De lijn is namelijk aan onze kant in orde, jij hebt een nieuwe TV Box ontvangen en Guidion is langsgeweest. Ik leg dan ook heel graag de volgende voorwaarden aan je voor:

Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Verder zul je geen Teletekst meer ontvangen op het nieuwe tv platform.

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen van deze punten akkoord geeft, dan ga ik meteen jou aan de slag! 

Weet dat op den duur alle klanten worden overgezet naar het nieuwe tv platform. Ik hoop heel erg dat dit de problemen bij jou gaat verhelpen! 

 
Reputatie 2

Hoi Lisa, gezien alle klachten op dit forum over het nieuwe platform T-Mobile TV, die nog steeds niet zijn opgelost  laat ik dat graag nu nog aan me voorbij gaan. Lijkt me van de regen in de drup. Gezien de terugkijk mogelijkheid zie ook geen voordeel in Cloud opnemen. Sorry dit lijkt me echt geen oplossing.

Lisa
 
Reputatie 7
Badge+2

Hi @tonbor, ik respecteer jouw keuze zeker! Zojuist heb ik dan ook mijn collega van de technische dienst weer aan de mouw getrokken met het verzoek of er naar een andere oplossing gezocht kan worden. Zodra ik meer hoor, dan laat ik dat aan je weten! 💪

Reputatie 2

@Boris @Lisa Toch wel ongelofelijk, dit is wat we al eerder gedeeld hebben en toch gaat T-Mobile zijn eigen gang en helpt mij niet uit de brand……. Zie mijn bericht hiervoor......

Reputatie 7

Hi @tonbor ,

Ook dit viel mij op, ik heb daarop direct navraag gedaan bij de collega die dit in orde heeft gemaakt. Ik begreep van haar dat zij contact met je heeft opgenomen om dit met jou te bespreken. Klopt dit ook met jouw waarnemingen? Ik hoor het graag.

Reputatie 2

@Boris @Lisa Nee, geen enkel contact, geen enkel akkoord voor deze actie van mij.

Reputatie 7

Hoi @tonbor,

 

Helder! Ik heb de opdracht om te onderzoeken waar dit blokbeeld vandaan komt nieuw leven ingeblazen. We gaan hiermee door op je huidige TV-platform!